دیپلماسی❜ حمل و نقل/ برقراری پرواز مستقیم از آلمان و مالزی به فرودگاه بین المللی مشهد

  • بازدید: ۶۸

مدیر کل فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد از برقراری پرواز مستقیم دو فرودگاه آلمان و مالزی تا پایان سال به این فرودگاه خبرداد. محسن اسماعیلی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: در حال حاضر 10 شرکت هواپیمایی خارجی و 13 شرکت هواپیمایی داخلی به 22 مقصد خارجی و 32 مقصد داخلی پروازهای رفت و برگشت به فرودگاه بین المللی مشهد دارند....

وی با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط 110 پرواز داخلی و خارجی در این فرودگاه انجام می شود افزود: پروازهای امسال بیش از 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اسماعیلی با بیان اینکه سالن پروازهای زیارتی این فرودگاه با هزار متر سالن و حدود 50 هزار متر محوطه با ورود حجاج بهره برداری شده است، تصریح کرد: بالغ بر چهار میلیارد تومان برای ساخت ترمینال سه زیارتی فرودگاه مشهد هزینه شده است.

مدیر کل فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد بودجه عمرانی و طرح توسعه ای امسال این فرودگاه را حدود پنج میلیارد تومان عنوان وخاطر نشان کرد: وصول مطالبات از شرکت های هواپیمایی عمده ترین مشکل فرودگاه است چرا که آنها به بهانه پایین بودن قیمت بلیت نسبت به افزایش هزینه ها و تورم، بدهی خودرا به موقع نمی پردازند که در نتیجه پروژه های عمرانی و بعضا هزینه های جاری با مشکل مواجه می شود.

اسماعیلی درباره وجود هواپیمای ایلوشین شرکت هواپیمایی آریا که در مرداد در فرودگاه مشهد با دیواره فرودگاه برخورد و دچار سانحه شده بود، اظهار داشت: این هواپیما از جایگاه اولیه خود که با دیوار فرودگاه برخورد کرده بود جابه جا شده، اما هنوز در فرودگاه مشهد است که مسائل آموزشی و کاربران مورد استفاده قرار می گیرد./س

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7307


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها