دیپلماسی❜ حمل و نقل/ آیا می دانید نجف، رکورددار پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی مشهد از ۱۷ مسیر خارجی است؟

  • بازدید: ۱۱۱
حمل و نقل/ آیا می دانید نجف، رکورددار پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی مشهد از ۱۷ مسیر خارجی است؟
فرودگاه بین المللی مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: بیشترین پروازهای خارجی از فرودگاه بین‌‎‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به مقصد نجف اشرف صورت می‌گیرد.

محمود امانی‌بنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فروردین‌ امسال ۸۸۰ پرواز خارجی در فرودگاه مشهد انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد رشد دارد و بیشترین سهم پروازی نیز مربوط به مسیر مشهد - نجف با ۱۴۰ پرواز و ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر مسافر بوده است.

وی اضافه کرد: فرودگاه مشهد به ۱۷ مسیر خارجی پرواز دارد که در آن میان نجف رکورددار است.

امانی گفت: استانبول، بصره، بغداد، بیروت، لاهور، مزارشریف، مسقط، نجف، جده، مدینه، دبی، شارجه، دوشنبه، دوحه، قندهار، کابل و کویت از مسیرهای پروازهای خارجی فرودگاه مشهد است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین پروازهای داخلی فرودگاه مشهد نیز مربوط به مسیر تهران است، به طوری که در فروردین امسال سه هزار و ۹۶۷ پرواز داخلی از فرودگاه مشهد انجام شده که مسیر مشهد - تهران با ۹۰۰ پرواز و ۱۲۷ هزار و ۲۴۶ نفر مسافر، بیشترین سهم را از پروازهای داخلی داشته است.

امانی‌بنی گفت: اکنون نیز عملیات اعزام حجاج بیت الله الحرام از این فرودگاه در دست انجام است و بیش از ۱۰ هزار زائر در موسم حج از این فرودگاه تا ۱۲ خرداد توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین وحی اعزام می شوند.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه «مهرآباد» تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.

مشهد- ایرنا

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/783


Share
  • حداقل ۶ ایرلاین خارجی مثل فلای دوبی، ترکیش و کویت پروازهاشون رو به فرودگاه بین المللی مشهد قطع کردند اونوقت شما اینا رو نمی بینید و فقط هرچی رسانه های دولتی مینویسن نقل می کنید! عربستان با این سرمایه گذاری وحشتناکش تو صنعت هوانوردی داره همه کشورهای منطقه رو به خاک سیاه می نشونه و میخواد از امارات و قطر هم بالا بزنه اونوقت ما کجا هستیم؟ وزیر راه مون تو فکر رئیس جمهور شدنه نه هواپیمای نو وارد ناوگان هوایی کردن!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان