دیپلماسی❜ هنری/ تقویم فرهیخت: ۷ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، نخستین رویداد بین‌المللی ماه امت با اجرای گروه سرود لبنان، قوالی پاکستان و مناقب افغانستان در مشهد

  • بازدید: ۳۶۴
هنری/ تقویم فرهیخت: ۷ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، نخستین رویداد بین‌المللی ماه امت با اجرای گروه سرود لبنان، قوالی پاکستان و مناقب افغانستان در مشهد
شهرداری مشهد

نخستین رویداد بین‌المللی ماه امت با اجرای گروه سرود لبنان، قوالی پاکستان و مناقب خوانی افغانستان از امشب به مدت ده شب در گلشهر مشهد آغاز می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره مخاطبان رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» گفت: یک دسته از مخاطبان این برنامه ساکنان گلشهر هستند که در واقع میزبان این برنامه و از مهاجران افغانستانی هستند. خوشبختانه در فضای گلشهر خبر برگزاری این مراسم پیچیده و تقاضای زیادی برای حضور در این برنامه وجود دارد. ماه امت یک رویداد جدید برای مخاطبان این پهنه شهری است، این برنامه از امشب ساعت 9 شب آغاز می‌شود و ۲ساعت و نیم طول می‌کشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت فروش بلیط خوب است و ما پیش بینی می‌کنیم که از شب سوم این آمار افزایش یابد و همه سالن فروخته شود. وضعیت فروش اینترنتی راضی کننده است و تاکنون و در حالی که هنوز این برنامه آغاز نشده، استقبال مخاطبان از دیگر نقاط شهر مشهد هم خوب بوده و پس از شبهای قدر ما هر روز در میزان مخاطب افزایش ۳۰درصدی داشته‌ایم.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار است این برنامه در حاشیه شهر برگزار شود، نیازمند اطلاع رسانی بیشتر در این باره هستیم. البته با شروع برنامه و انتشار اخبار و تصاویر آن در فضای مجازی احتمالا ما برای شب‌های آینده ظرفیت‌مان تکمیل باشد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: در حاشیه این مراسم نمایشگاه غذا و لباس افغانستانی‌ در نظر گرفته شده است. در محل برنامه ۱۰غرفه غذای افغانستانی ایجاد کرده‌ایم و همچنین چند غرفه صنایع دستی و محصولات فرهنگی کشور افغانستان در آنجا پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: سه گروه بین المللی از افغانستان پاکستان و لبنان برای اجرا به این برنامه دعوت شده‌اند که هرسه گروه در کشور خودشان گروه‌های معتبری هستند و طرفداران زیادی دارند و موسیقی‌هایی که برای اجرا انتخاب شده همه حماسی است.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم با انتشار آثار گروه‌هایی که در این برنامه اجرا دارند، مخاطبان را با سبک کارها آشنا کنیم تا باعث ایجاد انگیزه برای حضور همشهریان عزیز به این مراسم شود. مخاطبان ایرانی با آثاری که گروه افغانستانی اجرا می کنند، خاطره مشترکی دارند.

گفتنی است که نخستین رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» هفتم الی هفدهم اردیبهشت ماه در سالن شهدای مدافع حرم واقع در آوینی (گلشهر) ۵۷ برگزار می‌شود. شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند یا در سامانه ثبت‌نام کنند. هزینه ثبت‌نام برای بلیت عادی پنج هزار تومان و بلیت ویژه ۲۵هزار تومان است‌. در این رویداد فرهنگی قرار است که گروه‌های قوالی پاکستان، منقبت‌خوانی افغانستان و یک گروه لبنانی در کنار گروه‌های خراسانی برنامه اجرا کنند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8422


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها