جناب آقای استاندار
معاون تازه نفس زیارت:

آب دست‌تان دارید زمین بگذارید

فقدان آمار زائران رضوی

اعم از داخلی و غیرایرانی مایه فضاحت دیاری است که خود را

قطب اول گردشگری کشور

می نامد! آمار، نقطه صفر برنامه ریزی و سیاستگزاری است.
بدون اتکا به آمار موثق و به روز، چطور می توانید «زائر و زیارت» را در ارض اقدس توس ساماندهی کنید؟
اقتصاد این شهر به «اکسیر زیارت» زنده است!

بیشتر بخوانید

دیپلماسی❜ تنها 20 درصد از گردشگران خارجی که از تهران وارد ایران می‌شوند، به مشهد می‌آیند

  • بازدید: ۴۱۲
یک راهنمای گردشگری مطرح کرد:تبلیغات سوء تنها مانع در برابر ورود توریست‌ به ایران/ یک راهنمای گردشگری معتقد است که در حال حاضر تنها موضوعی که از ورود توریست‌ به ایران ممانعت می‌کند، تبلیغات سوء علیه ایران است. محسن مکرم در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: با توجه به رابطه سیاست با گردشگری، رابطه کشور ما با چین برقرار است و گردشگران چینی به راحتی می‌توانند ایران را انتخاب کنند... ... اما گردشگران آمریکایی به دلیل تبلیغات سوئی که علیه کشور ما می‌شود دچار تردید می‌شوند و تمایل کمتری به سفر به ایران دارند، همچنین گردشگران اروپایی بیشتر از آمریکایی‌ها به ایران سفر می‌کنند.وی در خصوص صدور ویزا برای گردشگران خاطر نشان کرد: معتقدم مشکلاتی قبل از ورود گردشگران به ایران در بحث ویزا و تبدیل پول وجود ندارد، نظام ما صدور ویزا را برای بسیاری از گردشگران خارجی فراهم کرده‌است و همه نوع همکاری با توریست‌های خارجی می‌شود، حتی برخی گردشگران در فرودگاه‌ها می‌توانند ویزای ورود به ایران را تهیه کنند اما گردشگران کشورهایی از قبیل کانادا، آمریکا و انگلستان نیاز دارند که از قبل ویزا تهیه کنند.این راهنمای گردشگری افزود: ایرانیان مقیم و گردشگران ایرانی در سایر کشورها می‌توانند مبلغان گردشگری ایران باشند و در حال حاضر تنها موضوعی که از ورود توریست‌ به ایران ممانعت می‌کند تبلیغات سوء است، در واقع کشورهایی که با ما خصومت دارند مایلند شهروندانشان به ایران سفر نکنند و مهمان‌نوازی و روحیه انسان‌دوستانه ایرانیان را نبینند و در کشور خود واقعیت را انعکاس ندهند.مکرم تصریح کرد: گردشگران خارجی که از تهران وارد ایران می‌شوند، به شیراز، اصفهان، یزد و کاشان سفر می‌کنند و تنها 20 درصد از آنها به مشهد می‌آیند، البته گردشگران قطارهای گردشگری که از مرز ترکمنستان وارد می‌شوند از مشهد نیز بازدید می‌کنند، همچنین باید اشاره کرد که مشهد، مقصد 95 درصد گردشگران مسلمان است.وی درباره سوغاتی که گردشگران خریداری می‌کنند عنوان کرد: گردشگران معمولا از استان و مشهد پُشتی، قالیچه، فرش، زعفران، گیاهان دارویی، فیروزه نیشابور و صنایع دستی طرقبه-شاندیز را تهیه می‌کنند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/3424


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو