دیپلماسی❜ مقاومت/ تقویم فرهیخت؛ ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، برپایی نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در مشهد، طنین مقاومت از دمشق تا مشهد

  • بازدید: ۹۴
مقاومت/ تقویم فرهیخت؛ ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، برپایی نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در مشهد، طنین مقاومت از دمشق تا مشهد
ستاد اجلاسیه

طنین مقاومت از دمشق تا مشهد؛ مشهد؛ میزبان نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت

مراسم پایانی نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در مشهد برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شورای عالی سیاستگذاری اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت گفت: 

مراسم پایانی نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت، در مشهد و جوار حرم ملکوتی امام هشتم با همکاری ویژه مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام در بیست و یکم شهریور برگزار می‌شود.

حسین اکبری افزود: در این برنامه در بخش علمی فرهنگی اجلاس، مقالات برگزیده ارسالی به دبیرخانه اجلاسیه قرائت می‌شود.

وی افزود: امسال نهمین دوره اجلاسیه با موضوع فلسطین و نقش شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام از جمله شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در پشتیبانی از آن و در قالب برنامه‌های متنوع درون و برون مرزی برگزار و برای نخستین بار در خارج از کشور در پایتخت پشتیبانی از مقاومت، دمشق سوریه ۱۸ خرداد آغاز می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت:  این اجلاس  با محور تجلیل و تکریم مقام شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان و تبیین نقش این دو شهید سعید در حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت و ملت فلسطین و با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی از چند کشور برگزار می‌شود

دکتر حسین اکبری افزود: ادامه این اجلاسیه با حضور شخصیت‌های سیاسی کشور‌های دوست و برادر، در هشتم مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران برگزار و در مراسمی با عنوان «تجلیل از امیر دیپلماسی کشور» از سه دهه تلاش مجاهدانه شهید امیرعبداللهیان در پیشبرد سیاست‌های نظام اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله) در عرصه دیپلماسی عزتمندانه تجلیل خواهد شد.

وی گفت: همچنین همایش مردمی مانند سال‌های گذشته در شب شهادت امام رضا علیه‌السلام در سیزدهم شهریور ۱۴۰۳ با حضور شخصیت‌های دینی و فرهنگی در دامغان برگزار می‌شود.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت افزود: این اجلاسیه  حرکت خودجوش مردمی و فرهنگی است که با اراده دغدغه‌مندان و حامیان جبهه مقاومت از جمله آستان مقدس رضوی، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و تاکنون هشت دوره آن با موفقیت و اقبال مردم و خانواده بزرگ مقاومت اسلامی مواجه شده است.

اکبری با عنوان اینکه حضرت علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام، مصداق اصلی مجاهد در غربت است، افزود: این اجلاسیه در ابتدا از یک نقطه کوچک در قالب یک مراسم در حرم مطهر رضوی آغاز و به برکت امام رئوف به یک رویداد موثر در حوزه مقاومت اسلامی تبدیل شد؛ به گونه ای که هر سال میهمانان قابل توجهی از کشور‌های خارجی برای حضور در این اجلاسیه حضور می‌یابند.

وی افزود: در مراسم پایانی این اجلاسیه در مشهد که با حضور جمعی از استادان، فرهیختگان و میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود از فعالیت‌های مؤثر سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی (صبیه امام راحل) در حمایت از ملت فلسطین تجلیل می‌شود.

قرار است مقالات این اجلاسیه در قالب کتاب منتشر و در اختتامیه اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت از آن رونمایی شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8586


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان