دیپلماسی❜ تبدیل ضایعات فضای سبز اصفهان به چیپس چوب

  • بازدید: ۸۵۸

ضایعات فضای سبز اصفهان به چیپس چوب به منظور باز گرداندن این مواد به چرخه طبیعت تبدیل می شود.  به گزارش دانانیوز از روابط عمومی شهرداری اصفهان ، مدیر عامل سازمان بازیافت شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: بهینه سازی سیستم مدیریت ضایعات از برنامه های مهم این سازمان می باشد. در این راستا با هماهنگی و تعامل با شرکت های خدماتی و فضای سبز طرح جداسازی ضایعات به فضای سبز انجام شده تا این ضایعات تبدیل به کود شود.تیمور باجول با تاکید بر تبدیل سرشاخه ها ی درختان و فضای سبز به کود گیاهی افزود... ضایعات حاصل از هرس درختان تفکیک شده و پس از خرد شدن با روش کاملاً علمی به کود یا چیپس چوب تبدیل می شود که اجرای این طرح مزایای قابل توجهی در اقتصاد کشور در بر خواهد داشت.وی جلوگیری از هدر رفتن رطوبت خاک و انتشار بوی کود را از ویژگی های چیپس چوب عنوان و تصریح کرد: با توجه به تولید روزانه حدود یکصد تن زباله فضای سبز در اصفهان این طرح گام موثری برای کاهش دفن پسماندها می باشد.تیمور باجول با بیان اینکه تبدیل ضایعات فضای سبز به چیپس جهت برگرداندن دوباره مواد الی به محیط زیست و چرخه طبیعت انجام می گیرد، ادامه داد: این طرح برای اولین بار در کشور در اصفهان برنامه ریزی و بررسی شد و امسال در سال اصلاح الگوی مصرف به منظور کاهش دفن مواد بازیافتی به اجرا درآمد.مدیر عامل سازمان بازیافت شهرداری اصفهان همچنین گفت: کیفیت کود تولید شده در کارخانه کمپوست مطابق استاندارد های به رو جهانی است. وی با اشاره به این که سرانه تولید زباله در اصفهان به طور متوسط روزانه 600 گرم است، اظهار داشت: این در حالی می باشد که سرانه تولید زباله در دنیا 800 گرم در روز است. باجول کاهش تولید پسماند، افزایش استفاده مجدد، میزان بازیافت ،بازیابی مواد و حاصل کردن انرژی از مهم ترین اهداف سازمان بازیافت شهرداری اصفهان برشمرد و اضافه کرد: ارتقا سطح فناوری و بهره وری و جایگاه مدیریتی سازمان همچنین مشارکت بخش خصوصی از دیگر برنامه های استراتژیکی این سازمان است.منبع:دانا نیوز

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/63


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو