دیپلماسی❜ بزرگ‌ترین چاپخانه قرآنی خاورمیانه در مشهد افتتاح می‌شود

  • بازدید: ۲۹۵

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، بزرگ‌ترین چاپخانه قرآنی خاورمیانه در «مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم» با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به بهره‌برداری می‌رسد. بنابر این گزارش، چاپخانه بزرگ قرآنی آستان قدس رضوی که از کیفی‌ترین مراکز چاپ قرآن کریم در جهان خواهد بود، به عنوان مهم‌ترین پروژه‌،افتتاح می‌شود.

این مجتمع چاپ و صحافی قرآن کریم بنا بر تاکیدات آیت‌الله واعظ‌ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی با هدف چاپ قرآن کریم با بالاترین کیفیت چاپ در جهان احداث شده است.

این مرکز چاپ دارای تجهیزات و ماشین‌آلات چاپ بسیار مدرن است و از بالاترین کارآیی برای چاپ و صحافی قرآن کریم به صورت نفیس برخوردار است.

مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم در زمینی به مساحت بیش از 22 هزار مترمربع و زیربنای 12 هزار مترمربع در شهرک صنعتی چهار طاقی در 25 کیلومتری جاده مشهد- چناران احداث شده و قادر به چاپ 5 میلیون نسخه قرآن نفیس در سال است.

تجهیزات این مرکز عظیم از کشور آلمان با اعتبار 100 میلیارد ریال خریداری و در سال جاری در محل چاپخانه نصب شده است و قابلیت چاپ و صحافی کتب مختلف و ارائه خدمات چاپی به صنایع بسته‌بندی را نیز دارد.

همچنین نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی به مساحت 10 هزار متر مربع نیز مجموعه‌ای عینی از فعالیت‌ها و تلاش‌های 30 ساله این دستگاه ملکوتی است که با حضور هاشمی رفسنجانی آغاز به کار خواهد کرد.

منبع:خبرگزاری فارس

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7323


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها