جناب آقای استاندار
معاون تازه نفس زیارت:

آب دست‌تان دارید زمین بگذارید

فقدان آمار زائران رضوی

اعم از داخلی و غیرایرانی مایه فضاحت دیاری است که خود را

قطب اول گردشگری کشور

می نامد! آمار، نقطه صفر برنامه ریزی و سیاستگذاری است. بدون اتکا به آمار موثق و به روز، چطور می توانید «زائر و زیارت» را در ارض اقدس توس ساماندهی کنید؟
اقتصاد این شهر به «اکسیر زیارت» زنده است!

بیشتر بخوانید

دیپلماسی❜ برقراری قطار مشهد-کربلا برای بازگشت زائران اربعین

  • بازدید: ۹۷
معاون مسافری راه‌آهن گفت: با توجه به اعزام زائران حسینی از ۲۰ تا ۲۸ آبان و بازگشت آن‌ها از دوم و سوم آذرماه، قطارهای متعددی در پیک سفر برای مسیر خرمشهر به تهران پیش‌بینی‌ شده است.میرحسن موسوی اظهار داشت: یک تیم کارشناسی به‌ منظور بررسی فرایند اعزام مسافران در طول مسیر به مناطق عبوری قطار تهران- شلمچه فرستاده شده تا در اعزام قطارهای بعدی بر مبنای نتایج کارشناسی برنامه‌ریزی مدنظر قرار گیرد.... وی افزود: با توجه به اعزام زائران از ۲۰ تا ۲۸ آبان و بازگشت آن‌ها از دوم و سوم آذرماه قطارهای متعددی در پیک سفر برای مسیر خرمشهر -تهران پیش‌بینی‌ شده و تهیه بلیت‌های مسیر نیز از طریق اینترنت برای فروش ممکن و تا این لحظه بیشتر بلیت‌ها فروخته‌شده است.معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: این بلیت‌ها به زائران امکان برنامه‌ریزی برای بازگشت و دسترسی به قطار خرمشهر-تهران را می‌دهد و بسیاری از زائران در زمان تهیه بلیت رفت، زمان برگشت خود را مشخص کرده و هم‌زمان به‌صورت آنلاین آن را خریداری‌ کرده‌اند.موسوی بیان کرد: قطارهای ترکیبی تهران-کربلا از سه‌شنبه هفته گذشته حرکت خود را آغاز کردند و تمام بلیت‌های این قطارها به‌طور یکسره به فروش رفت و زائران با استفاده از این قطار از تهران به شلمچه جابجا می‌شوند و پس از انجام تشریفات گمرکی در شلمچه، مسیر ۳۵ کیلومتری تا ایستگاه راه‌آهن بصره را با استفاده از اتوبوس طی می‌کنند و بقیه مسیر را با استفاده از قطار تا طی می‌کنند.  به گفته معاون مسافری راه‌آهن علاوه بر قطارهای قبلی،  در ایام اربعین ۴۰ رام قطار فوق‌العاده خرمشهر برای جابجایی زائران و یک ریل‌باس برای جابجایی مسافران برای حدفاصل خرمشهر تا شلمچه پیش‌بینی شده است که با توجه به تعداد تقاضا هر نیم ساعت یک‌بار حرکت می‌کند.موسوی یادآور شد: طبق هماهنگی با راه‌آهن کشور عراق قرار بر پیش‌بینی روزانه ۵رام قطار از بصره تا کربلا گذارده شد تا مسافران و زائران با مراجعه به ایستگاه راه‌آهن بصره و تهیه بلیت به کربلای معلی اعزام شوند.به گفته معاون شرکت راه‌آهن طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده درصدد راه‌اندازی قطار هفتگی تهران-کربلا در روزهای سه‌شنبه بعد از اربعین هستیم، همچنین افزایش رام‌های قطار تهران-کربلا یا مشهد-کربلا در حال بررسی و کارشناسی است تا در صورت نبود محدودیت و توافق با راه‌آهن عراق تعداد و مسیرهای آن افزایش یابد. گزارش: افکارنیوز،

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/1513


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو