دیپلماسی❜ ایده اجرای رستوران های معلق در مشهد مقدس پا به پای شهرهای توسعه یافته جهان، ایده جدیدی که سالها باید منتظر اجرای آن شد/گزارش تصویری

  • بازدید: ۲۵۶
باشگاه خبرنگاران جوان یک گزارش تصویری جالبی رو منتشر کرده که در نوع خود برای برخی از مخاطبان چه بسا جالب و دیدنی باشد. تیتر این گزارش تصویری این است: توسعه رستورانهای معلق در آسمان 50 کشور جهان... و در ادامه آورده است: ایده جالبی که اینک در 50 کشور جهان توسعه یافته و مردم برای خوردن غذا و صبحانه و حتی گرفتن مراسم عروسی از آن استفاده می کنند، رستوران معلق در آسمان با جرثقیل است... خوب این بود کل خبر این گزارش، اما به نظر شما چرا دست اندرکاران صنعت گردشگری کشورها به این گونه اقدامات بسیار بدیع و تا حدودی هم غیر متعارف دست می زنند؟ شاید یکی از پاسخ ها این باشد که معمولاً سیاستگذاران صنعت گردشگری کشورها به هر کار معقول و بعضاً ریسک آمیزی دست می زنند تا ضریب ماندگاری گردشگر را در شهر و کشور خودشان حتی به مدت یک دهم درصد اضافه کنند! خوب... تا این جا می گویید درست! حال این موضوع چه ارتباطی با مشهد می تواند داشته باشد؟ .... پاسخ این است که بدیهی است در زمان حاضر اجرای این طرح و طرح های مشابه در ایران چه بسا کار عبث و بیهوده ای به نظر برسد و نویسنده هم ادعا ندارد که اجرای این چنین طرح هایی می تواند به ماندگاری بیشتر زائر و گردشگر مذهبی مشهد مقدس در این زمان کمک کند، اما نباید فراموش کرد که مشهد مقدس به عنوان قطب گردشگری مذهبی ایران می بایست اجرای طرح هایی مشابه که به نوعی هم با فرهنگ و آداب و رسوم ملی و اسلامی ما تطابق دارد و هم این که فضای یکنواختی و رکود در برنامه های زائر و گردشگر را دستخوش تغییر می کند توجه ویژه کند! به قول یکی از مخاطبان سایت، بالاخره چند بار توریست مشهد می تواند برای گذران وقت فراغت خود به طرقبه و شاندیز و ییلاقات مجاور برود! بالاخره خسته می شود و دوست دارد در فضایی دیگر اوقات خود را بگذراند. شاید با برنامه سازی برای اوقات فراغت و پس از زیارت زائر و گردشگر مذهبی مشهد بتوان ضریب ماندگاری وی را که الان متأسفانه از 7 روز به چهار روز و بعضاً سه و نیم و روز کاهش پیدا کرده است را افزایش داد و این ضایعه را ترمیم کرد. گفتنی است بر اساس اطلاعات مندرج در روزنامه شهرآرا، این ضریب ماندگاری در حال حاضر متعلق به شهرهایی مانند کاشان هست و بسیار جای گله دارد که ضریب ماندگاری مسافران در مشهد برابر کاشان باشد! برای دیدن تصاویر اینجا را کلیک کنید.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2020


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو