دیپلماسی❜ اقتصادی/ مهمترین مقاصد کالاهای صادراتی خراسان رضوی کدام کشورها هستند؟

  • بازدید: ۳۶۰
اقتصادی/ مهمترین مقاصد کالاهای صادراتی خراسان رضوی کدام کشورها هستند؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در مورد مهمترین مقاصد کالاهای صادراتی خراسان رضوی توضیحاتی داد. مرتضی اشرفی با اشاره به ثبت تراز بازرگانی مثبت برای خراسان رضوی در سال گذشته اظهار داشت: طی یک سال اخیر دو میلیون و 683 هزار تن کالا از استان خراسان رضوی صادر شده است. وی ادامه داد: اهمیت صادرات و کالاهای صادراتی در خراسان رضوی امری دیرینه است و اقتصاد استان از این ناحیه تحرکات مثبتی در سال‌های اخیر داشته است. اشرفی افزود: البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که به ویژه در یک سال اخیر به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا روند صادراتی در سراسر جهان با اختلالاتی روبرو شده و خراسان رضوی نیز از این قاعده مستثنی نبود اما ثبت تراز بازرگانی مثبت نماد تحرکات مهمی در حوزه صادرات خراسان رضوی بوده است.

وی ادامه داد: چین، هلند، عمان، ارمنستان و تاجیکستان طی یک سال اخیر مهمترین مقاصد صادراتی محصولات خراسان رضوی بوده‌اند و آمارهای مثبتی در این زمینه به ثبت رسیده است.

اشرفی تاکید کرد: افغانستان، ازبکستان، عراق، ترکمنستان و پاکستان نیز 5 کشور نخست مقصد صادراتی محصولات استان براساس ارزش دلاری کالاهای صادراتی بوده‌اند.

تسنیم


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7817


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها