دیپلماسی❜ اقتصادی/ برگزار نشده/ تقویم فرهیخت: ۳ تا ۵ اسفند۱۴۰۰، برپایی نخستین نشست بین المللی دهکده تجاری هشت

  • بازدید: ۷۱۴
اقتصادی/ برگزار نشده/ تقویم فرهیخت: ۳ تا ۵ اسفند۱۴۰۰، برپایی نخستین نشست بین المللی دهکده تجاری هشت
دهکده تجاری هشت

نخستین نشست بین المللی دهکده تجاری هشت با رویکرد توسعه خارجی در کلان شهر مشهد برگزار خواهد شد.

محمدحسین خسروی دبیر کمیته بین الملل اجلاس گفت: در این نشست بین المللی که با حضور میهمانانی از مدیران و نمایندگان اتاق های بازرگانی مشترک خارجی و همچنین هیات های تجاری از ۸ کشور برگزار خواهد شد، موضوعاتی همچون مواد غذایی، کشاورزی، گردشگری سلامت، نساجی، انرژی، تکنولوژی، آرایشی و بهداشتی و ساختمان مورد بررسی ظرفیت ها و همکاری قرار خواهد گرفت.

محمد حسین خسروی افزود: هیات های تجاری کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، هند، قطر، ترکیه، کویت و ارمنستان تاکنون حضور خود را قطعی و رایزنی با دومین اقتصاد بزرگ دنیا کشور چین برای حضور در این نشست بین المللی ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری اجلاس را بررسی ظرفیت های تجاری کشورهای عضو پیمان های اقتصادی بین المللی و منطقه ای و نقطه هدف جمهوری اسلامی ایران بیان و افزود، کشورمان در موقعیت استراتژیک غرب آسیا به مثابه پلی بین شرق و غرب منطقه قرار گرفته و کشورهای مختلف از جمله همسایگان ایران علاقه زیادی به توسعه مناسبات تجاری و ترانزیتی با ما دارند و تشکیل پیمان های منطقه ای همچون شانگهای، اکو، اوراسیا و.. با حضور فعال ایران تاییدی بر اهمیت ژئوپلتیک ایران است.

خسروی ادامه داد: در حالی که اقتصاد کشورمان با تحریم های بی سابقه   روبرو است  اما  امیدواریم بتوانیم از تهدید تحریم یک فرصت بسازیم و برگزاری نخستین نشست بین المللی دهکده تجاری هشت با رویکرد توسعه خارجی بر همین مبنا و کمک به شناساندن ظرفیت های اقتصادی کشورمان و ایجاد بازارهای جدید برای محصولات صادرات محور است.

دبیر کمیته بین الملل اجلاس، زمان برگزاری این نشست را سوم تا پنجم اسفند ماه سال جاری و به میزبانی کلان شهر مشهد مقدس عنوان کرد.

منبع: ایلنا

نشانی دبیرخانه مرکزی: مشهد، شهرک غرب، بولوار فلاحی 41 و 43، پلاک 649، طبقه اول، واحد 101

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8295


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها