دیپلماسی❜ اقتصادی/ استاندار: خراسان رضوی دروازه ورود به آسیای میانه است

  • بازدید: ۳۸۶
اقتصادی/ استاندار: خراسان رضوی دروازه ورود به آسیای میانه است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در جلسه اتاق گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار خراسان رضوی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و اعضای هیات رئیسه اتاق مشهد در دفتر استاندار برگزار شد، محمدصادق معتمدیان بر برگزاری هدفمند و هوشمندانه جلسات تأکید کرد و گفت: ١٠ درصد از اقتصاد کشور وابسته به این استان است. استاندار خراسان رضوی ترانزیت، مرزها و بازارچه‌ها را از جمله ظرفیت‌های استان برشمرد و افزود: خراسان رضوی دروازه ورودی به آسیای میانه است.

وی زیرساخت‌های استان در بحث ریلی و جاده‌ای را برای تحول اقتصادی مناسب دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزی و معادن پیشران‌های اصلی اقتصاد استان محسوب می‌شود.

معتمدیان بر تحول در تجارت بین الملل استان با افغانستان نیز تأکید و بر فراهم کردن شرایط برای ٢۴ ساعته کردن و روان سازی مرزها اشاره کرد و افزود: دولت رقیب بخش خصوصی نیست بلکه باید بستر فعالیت بخش خصوصی را فراهم کند.

استاندار خراسان رضوی به این که همه منابع استان نباید در خارج از استان مصرف شود، اشاره کرد و گفت: این موضوع باید به اولویت و مطالبه ملی تبدیل و بخش عمده‌ای منابعی که از شهروندان استان جذب شد، باید در استان مصرف شود.

وی با بیان این که مشکل ما ساختار نیست بلکه اراده حل مشکلات است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش خصوصی در حوزه کنترل شیوع ویروس کرونا کمک بسیاری کرده است.

معتمدیان از لزوم توسعه کشت گلخانه در استان گفت و افزود: تسریع سیستم‌های آبیاری، احیای قنوات و جلوگیری از هدر رفت آب از جمله طرح‌های مختلف برای تدبیر کم آبی استان است.

استاندار خراسان رضوی بر جذب منابع از سوی دستگاه‌های مختلف تأکید کرد و افزود: باید به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای برون رفت از شرایط اقتصادی فعلی باشیم.

خراسان رضوی دروازه ورود به آسیای میانه است

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7415


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها