دیپلماسی❜ اقتصادی/ استاندار خراسان رضوی خواستار تدوین سند راهبردی استان برای توسعه تجارت خارجی شد

  • بازدید: ۲۶۹

استاندار خراسان رضوی خواستار تدوین سند راهبردی استان برای توسعه تجارت خارجی شد.دکتر محمود صلاحی در جلسه برنامه ریزی سفر مسئولان شهر مشهد به ایالت پنجاب پاکستان گفت: این سفر باید اجرایی تر از گذشته انجام شود که استانداری برای هر چه بهتر شدن آن حمایت های لازم را انجام خواهد داد.وی ارتباط خراسان رضوی با کشور پاکستان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: ما باید بخش خصوصی را در این زمینه حمایت کنیم و در مسیر ارتباط گسترده تر از پیش با کشورهای خارجی قرار دهیم...

استاندار خراسان رضوی ذایقه کشور پاکستان و همچنین کشورهای دیگر در رابطه با صادرات کالا حایز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: این مهم نیازمند تحقیق و انجام بررسی های کارشناسانه است و مسافت ترانزیت کوتاهتر و قیمت کالاها ارزانتر شود.

وی ارتباط خراسان رضوی با دیگر کشورها را نیازمند ضوابط مشخص و مدون دانست و از معاون برنامه ریزی استانداری خواست یک مجموعه پیشنهادی برای توسعه روابط علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای سه گروه از کشورها تدوین کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: گروه اول شامل کشورهای همسایه استان می شود، گروه دوم کشورهای منطقه و گروه سوم کشورهای دور را در برمی گیرد که باید در این مجموعه نام کشورها و همچنین شرح ارتباطات انجام شده تاکنون در آن موجود باشد.

صلاحی تصریح کرد: این مجموعه پیشنهادی سیاست راهبردی استان خراسان رضوی در ارتباط با سایر کشورها خواهد بود که باید به حوزه های مختلف در وزارت امور خارجه ارایه شده و پیشنهادات مسوولان هر حوزه دریافت شود.

وی هدف از تدوین سیاست راهبردی استان در رابطه با دیگر کشورها را ارایه آن به دولت و تصویب آن نام برد و گفت: با این کار می توان از تسهیلات ویژه دولتی نیز بهره برد.

استاندار خراسان رضوی خواستار تدوین این مجموعه طی یک ماه آینده شد و ابراز امیدواری کرد این پیشنهادات سیاستگذاری اجرایی و طولانی مدت در سطح مراودات خارجی استان باشد.

در این جلسه همچنین سید محمد پژمان شهردار مشهد گفت: در حوزه های مختلفی تصمیم به گسترش روابط بین مشهد و لاهور وجود دارد و هر دو طرف در تلاش هستند تا مذاکرات انجام شده را عملی و اجرایی کنند.

وی ایجاد فرصت کار و تلاش برای بخش خصوصی استان در رابطه با صدور کالا و خدمات به پاکستان بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و اظهار داشت: گسترش و تعمیق روابط نیازمند حضور فعال سرمایه گذاران بخش خصوصی و مشاوران و پیمانکاران زبده است.

پژمان از علاقمندی شهرداری لاهور به دریافت آموزش در زمینه های مختلف شهری خبر داد و گفت: در این ارتباط چند دوره آموزشی برگزار شده که ادامه آن به تسهیلات مالی نیاز دارد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7330


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها