دیپلماسی❜ شهری/ دریافت مبالغ بیشتر از مسافران خارجی توسط برخی رانندگان تاکسی تخلف محسوب می شود

  • بازدید: ۳۶۳
شهری/ دریافت مبالغ بیشتر از مسافران خارجی توسط برخی رانندگان تاکسی تخلف محسوب می شود
سازمان تاکسیرانی مشهد

مدیر عامل تاکسیرانی مشهد با اشاره به سفر سالیانه زائران خارجی به مشهد بیان کرد: سازمان تاکسیرانی خدمات و تمهیداتی برای رفاه حال این زائران در نظر گرفته است.

محبی در خصوص اینکه آیا نرخ نامه پرداخت تاکسی برای مسافران خارجی و ایرانی تفاوتی وجود دارد یا خیر تصریح کرد: در نرخنامه اختلافی برای مسافران ایرانی و خارجی نداریم و اگر برخی رانندگان مبالغ بیشتری از مسافران خارجی اخذ می کنند تخلف محسوب می شود و  تا شعاع سه کیلومتری حرم نرخ ثابت است و به شرایط فصلی و گرما و سرما ربطی ندارد.

وی به ورود جدی سازمان به سمت تاکسی های گردشگری ویژه زائران و مسافران اشاره کرد و گفت: برای زائران خارجی مخصوصا عرب زبان ها تمهدیداتی در نظر گرفته ایم از جمله اینکه در نظر داریم برای تاکسیران ها آموزش زبان عربی را طی برگزاری کلاس هایی داشته باشیم به طوری که در ایین نامه جدید تاکید ما بر این است که تاکسیرانان خط فرودگاه باید به زبان عربی مسلط باشند.

به گزارش خبرگزاری رضوی، احمد محبی امروز  11 دی ماه در نشست خبری در سالن شهدای شهرداری مشهد با اشاره به اینکه 11 هزار و 275 ناوگان تاکسیرانی در مشهد داریم که عمر آن ها 8 سال است، اظهار کرد: از این تعداد 4 هزار و 553 خودورو فرسوده هستند و در حال حاضر تعداد ۱۱ هزار و ۲۷۵ خودروی سواری در ناوگان تاکسیرانی مشهد فعالیت دارند که قرارداد فعالیت خود را تمدید کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۴۸۵ تاکسی خطی، ۴۶۵۵ تاکسی گردشی، ۱۴۷۹ تاکسی بی‌سیم و ۶۵۶ تاکسی در مبادی ورودی شهر مشهد فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه افزایش خودروی تویوتا سواری در خطوط تاکسیرانی یکی از اهداف ماست عنوان کرد: خودروهایی شامل پراید، پیکان، پژو، سمند، ون، آریو، ام‌ وی‌ ام، برلیانس و تویوتا کمری در ناوگان تاکسیرانی مشهد فعالیت دارند که سمند با ۵۲۳۹ خودرو و پژو با ۴۹۷۰ خودرو بیشترین خودروهای ناوگان تاکسیرانی مشهد است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه به مدت 10 ماه اقدامی در عرصه نوسازی صورت نگرفته است، افزود: پس از ۱۰ ماه پیگیری  قرار است که خودروی سورن را جایگزین خودروهای فرسوده کنیم.

وی از اضافه شدن ۱۲۰ دستگاه ون جدید به ناوگان تاکسیرانی مشهد تا پایان امسال خبر داد و افزود: در این طرح دولت  ۷۰ درصد هزینه خرید ون را پیش‌بینی کرده و تاکنون هزینه خرید ۳۰ ون پرداخت و ۹۰ حواله نیز دریافت شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین به منظور رفاه حال زائران، استندهای هوشمند در مبادی فرودگاه و راه آهن نصب شده تا زائران از این طریق مسیر مقصد خود را مشخص کنند که البته هنور به بهره برداری کامل نرسیده و امیدواریم که تعداد این استندها در مبادی ها افزایش یابد.

وی اظهار کرد: با وجود نظارت ۱۲۲ بازرس در برخی موارد تخلف مشاهده می‌شود. به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی که از دید بازرسان پنهان می‌ماند به سمت هوشمندسازی تاکسیرانان رفتیم و در حال پیگیری نصب نرم‌افزار بر روی گوشی راننده هستیم.

محبی افزود: این طرح درحال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان امسال احتمال دارد به بهره برداری برسد. در طرح نظارت‌ها تعدادی پروانه باطل شده و برخی از رانندگان نیز از خطوط جابه جا شده‌اند. در نظارت‌ها ۲۷  آیتم توسط بازرسان کنترل می‌شود.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/6817


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها