دیپلماسی❜ آقای قانعی، شما اطلاعات درستی از صنعت بین المللی هتل داری در مشهد دارید، اما همیشه نتیجه گیری هاتون اشتباهه! آخه چرا؟!...

  • بازدید: ۳۲۳
آقای قانعی، شما اطلاعات درستی از صنعت بین المللی هتل داری در مشهد دارید، اما همیشه نتیجه گیری هاتون اشتباهه! آخه چرا؟!...این بار افاضه فرمودید که «35 تا 40 درصد هتل‌داران در مشهد آمادگی فروش اقامتگاه خود را دارند، این درحالی است که پنج سال پیش تعداد هتل‌های به فروش گذاشته شده 10 عدد بیشتر نبود!» همچنین قبلتر گفته بودید که صنعت هتل داری در مشهد مقرون به صرفه نیست و...  هتل داران در حال ورشکستگی هستند! اما باز در همین مصاحبه اخیرتان گفتید که صنعت هتل داری از صنعت انبوه سازی، در مشهد سودآور تر هست ولی کار تخصصی تریه... و مطالبی بسیار از این دست... ببینید... همه مطالبتون مانند پازل هایی جدا کاملا درست هستند، اما هنگامی که این ها رو کنار هم میگذاریم، باهم جور در نمیاد! یک بار میگید که اجاره خانه های مسکونی در مشهد، صنعت هتل داری رو دچار مشکل کرده و خواستار برخورد شدید مسئولان با آنها میشید، اما یک بار ریشه یابی نمی کنید علت اقبال مردم به این خانه ها یا اماکنی چون مدارس و ... چیست؟! این همان تیکه کلام معروف رو هی به ذهن متبادر می کنه که تجزیه تون عالیه اما ترکیبتون افتضاحه! نمیدونم شما از ترس مالیات چی ها اینقدر صنعت هتل داری رو در مشهد تاریک و بدون آتیه نشون میدید یا مطلب دیگه هست؟! شما نشده یک بار، فقط یک بار در این همه مصاحبه های متنوع و متکثر و جورواجوری که با رسانه ها میکنید، یک بار هم فرافکنی نکنید و نیمه پرلیوان رو ببینید و توپ رو دقیقاً تو زمین مدیران هتل ها بندازید و راهنمایی شون کنید که بابا، رشد فناوری های نوین در همه زوایای زندگی مردم دنیا، باعث شده که هم ذائقه  و سبک زندگی اونها تغییر کرده و هم توقعات و مطالباتشون بالا رفته! اسنپ رو ببنید چه بلایی سر سبک سنتی تاکسیرانی آورده! پس درس بگیرید و به مدیران هتل ها بگید که از پول شمردن هاشون که فراغت پیدا کردند، یه نیمچه سراغی هم از «دانش نوین و آکادمیک مدیریت تغییر» و هم مهارت های امروزی و تکنیک های خلاقانه، منعطف و فناوریک صنعت و علم و مهارت و برند هتل داری در دنیا بگیرند و این تنها چیزی هست که جاش در مشهد خالیه!کاری که هر روزه تو همین همسایه های جنوبی و غربی مون یعنی امارات و ترکیه و ... به بهترین نحو داره اجرا میشه و مدل عالی اش هم در شرق آسیا و خصوصاً مالزی پیاده شده! برنامه ریزی های خلاقانه و منعطف و جذاب با تبلیغات و اطلاع رسانی های فراگیر و فناوریک برای راه اندازی تورهای گروهی و فصلی با جدول زمان بندی قبلی و مشخص و برنامه ریزی های جذاب و خریدهای ارزان و غذاهای مناسب و... هم برای زائر خارجی و هم زائر داخلی و در نتیجه تکمیل حداکثری ظرفیت هتل ها و بالتبع قیمت پایین خدمات و حاصل هم، معامله برد- برد برای سه ضلع این مثلث هتل و توریست و آژانس گردشگری! اما شما همیشه سراغ آجر و سنگ و سیمان و ساختمان میرید، گویی که شما نه این که در سال 2018 رئیس صنف هتلداری مشهد و رئیس کارگروه هتل داری در اتاق بازرگانی مشهد هستید، بلکه ببخشید، رئیس صنف لوازم ساختمانی گچ و آهن هستید! شما رو به خدا رها کنید اینطور مصاحبه کردن ها رو و اگه اصلاً علاقه مند به آپدیت و به روزرسانی اطلاعاتتون از صنعت و علم هتل داری نوین در جهان معاصر ندارید، دست کم این قدر زیاد مصاحبه نکنید و دل هتل دارها و فعالان این صنعت رو اینقدر خالی نکنید! مشهد نگین سرمایه گذاری های صنعت هتل داری در جهان می تونه باشه، به شرط این که مدیران محترمی مثل شما، چشم هایشان رو بشورند و جوری دیگر ببینند، لیوان هایی که همه برعکس روی میز گذاشته شده رو نگند.. اه... این لیوان ها که همش درش بسته هست،... اه... تهش هم که سوراخه!...  چون کدوم کشوره که تمام مردم اون کشور هر سه سال یه بار به اون شهر سفر می کنند؟! کدوم شهره که سالانه 27 میلیون زائر داره؟ کدوم شهره که 53 درصد تخت های هتل های کل کشور و 51 درصد مقصد تمام سفرهای ریلی فقط به اون شهر باشه؟ کدوم شهره که بعد پایتخت، فرودگاهش سودآورترین باشه؟! پس نتیجه میگیریم که یکی از بهترین و سودآورترین بسترهای سرمایه گذاری در مشهد، صنعت هتل سازی و هتل داریه، به شرط این که مدیریتش به روش علمی، نوین و مبتنی بر مهارت های خلاقانه و منعطف و فناوریک روز باشه، نه هیئتی و سنتی و کلیشه ای! تکریم زائر داخلی و خارجی با خدمات متنوع با کیفیت عالی و قیمت های نازل، اما در تمام فصول، آن موقع خواهید دید حتی یک نفر! حتی یک خانواده حاضر نخواهد شد هتل گرم و نرم و تخصصی برای اسکان رو کنار بذاره و بره تو خونه اجاره ای مردم و یا تو پارکینگ و پارک چادر بزنه یا بره تو مدارس و ... روز خوش

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7498


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو