دیپلماسی❜ دانشگاهی/ حضور رئیس مرکز نانوسیتی، دانشگاه و بیمارستان الخلیج عمان در دانشگاه فردوسی مشهد

  • بازدید: ۳۵۹
دانشگاهی/ حضور رئیس مرکز نانوسیتی، دانشگاه و بیمارستان الخلیج عمان در دانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه فردوسی مشهد

دکتر تقی عبدوانی رئیس مرکز نانوسیتی و مدیر عامل دانشگاه و بیمارستان الخلیج با دکتر احد ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد روز یکشنبه 1401/01/21 دیدار و گفت‌وگو داشت. در این دیدار دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی گزارشی از پیشینه موفق همکاری‌ها میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه الخلیج را ارائه داد و به تأسیس کرسی آموزش زبان فارسی به صورت رسمی و با تأیید وزارت آموزش عالی کشور عمان برای نخستین بار در تاریخ عمان اشاره کرد. وی برگزاری مدرسه‌های تابستانی، کارگاه‌های دانش افزایی برای استادان و کارمندان، تأسیس رشته مشترک نانو میان دو دانشگاه و تجاری سازی محصولات شرکتهای دانش بنیان دانشگاه فردوسی مشهد در سطح کشورهای منطقه را از دیگر برنامه‌های میان دو طرف نام برد.

دکتر عبدوانی نیز با قدردانی از دانشگاه فردوسی مشهد برای اهتمام به توسعه همکاری‌ها با کشورهای عربی خصوصاً کشور عمان، برخی از ظرفیت‌های مؤسسات وابسته به خود را برای توسعه دانش و فناوری و نیز همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد در سطح کشور عمان و کشورهای عربی بیان داشت و اعلام آمادگی کرد که براساس برنامه توافق شده، برنامه‌های مطرح شده توسط دکتر قبول، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

دکتر احمدرضا بهرامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به برخی از ظرفیتهای فناوری و پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد اعلام داشت که دانشگاه فردوسی مشهد در دوره جدید موضوع تجاری سازی دانش و فناوری را در دستور کار خود قرار داده است و از ظرفیت‌های دکتر عبدوانی بهره لازم را خواهد برد.

در پایان این نشست دکتر احد ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد ضمن عرض خیر مقدم به دکتر تقی عبدوانی و قدردانی از اهتمام وی برای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی میان دانشگاه‌های کشور عمان و دانشگاه فردوسی مشهد اعلام آمادگی کرد که بر اساس تفاهم‌نامه و قراردادهای اجرایی مشخص و دارای جدول زمانی، همکاری‌های مشترک رو به جلو حرکت کند.

وی اظهار داشت که مجموعه ظرفیت‌های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه به اطلاع دکتر تقی عبدوانی رسانده شود و برنامه‌های عملیاتی برای تجاری سازی دانش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد تعریف و عملیاتی شود. دکتر ضابط توسعه همکاری‌ها با کشورهای مسلمان و منطقه را از اولیت‌های برنامه‌های دانشگاه فردوسی مشهد معرفی کرد و ابراز امیدواری کرد زمینه همکاری‌ها با دیگر دانشگاه‌ها و موسسات علمی در کشور عمان از این طریق فراهم گردد.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8396


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها