دیپلماسی❜ دانشگاهی/ دیدار مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی با سفیر ایران در مسقط

  • بازدید: ۲۹۶
دانشگاهی/ دیدار مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی با سفیر ایران در مسقط
دانشگاه فردوسی مشهد

دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی با دکتر تقی عبدوانی رئیس مرکز نانوسیتی و رئیس هیات امنا دانشگاه و بیمارستان الخلیج کشور عمان با دکتر علی نجفی خوشرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط دیدار و گفت‌وگو داشت. در این دیدار دکتر قبول با ارائه گزارش از همکاری‌های علمی بین‌المللی میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های کشور عمان خصوصاً دانشگاه الخلیج و مرکز نانوسیتی به تأسیس رسمی کرسی زبان فارسی در دانشگاه الخلیج اشاره داشت و این را سرآغازی مهم برای گسترش زبان و ادبیات فارسی در کشور عمان بیان کرد. وی به معرفی اتحادیه دانشگاه‌های تفتاش (تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز) و اتحادیه دانشگاه‌های ایران و جهان عرب که دبیرخانه هر دو اتحادیه در دانشگاه فردوسی مشهد قراردارد، اشاره کرد و تقاضا نمود که سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان زمینه برگزاری نمایشگاه تفتاش و برگزاری نشست آتی ایران و جهان عرب را در مسقط فراهم سازد.

دکتر علی نجفی سفیر ایران در عمان نیز ضمن تشکر از دانشگاه فردوسی مشهد برای اهتمام به همکاری‌های علمی بین‌المللی با دانشگاه‌های کشور عمان، موضوع تأسیس کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه الخلیج را بسیار مهم تلقی کرد و آن را زمینه‌ساز نزدیکی دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه الخلیج با دانشجویان و دانشگاه‌های ایران بیان کرد.

    دکتر علی نجفی ابراز امیدواری کرد که برنامه قرار گرفتن آموزش زبان فارسی به عنوان فارسی اختیاری برای همه دانشجویان دانشگاه الخلیج و نیز تأسیس دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی دردانشگاه الخلیج نیز محقق شود و زمینه گسترش زبان فارسی در دیگر دانشگاه‌های معتبر کشور عمان از جمله دانشگاه سلطان قابوس و دیگر دانشگاه‌های دولتی عمان نیز به اهتمام دانشگاه فردوسی مشهد میسر شود.

وی ضمن استقبال از برگزاری نمایشگاه علم و فناوری اتحادیه دانشگاه‌های تفتاش و نیز برگزاری مجمع دانشگاه‌های ایران و جهان عرب، آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این خصوص را بیان داشت.

دکتر تقی عبدوانی نیز با تشکر از دانشگاه فردوسی مشهد برای اهتمام به همکاری با دانشگاه‌های الخلیج و کشور عمان، دانشگاه فردوسی مشهد را دانشگاهی خوشنام در میان دانشگاه‌های کشور عمان و کشورهای جهان عرب معرفی کرد و با اشاره به حضور خود در مجمع دانشگاهیان ایران و جهان عرب در سال 1397 در دانشگاه فردوسی مشهد،  ظرفیت دانشگاه فردوسی مشهد را برای ایجاد شبکه میان دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های جهان عرب را ستود  و اعلام آمادگی کرد که در این زمینه دانشگاه الخلیج نیز همکاری لازم را داشته باشد. وی تأسیس کرسی آموزش زبان فارسی در دانشگاه الخلیج را برای نخستین بار در تاریخ کشور عمان بیان کرد که به صورت رسمی و با تأیید وزارت علوم صورت پذیرفته است و اعلام آمادگی کرد که گسترش زبان فارسی در دانشگاه الخلیج به سرعت صورت پذیرد و الگو مناسبی در آموزش زبان فارسی برای دیگر دانشگاه‌های عمان و کشورهای عربی منطقه باشد.

1401-2-4-02

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8397


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها