دیپلماسی❜ دانشگاهی/ جشنواره فرهنگی - زیارتی دانشجویان غیرایرانی کشور، پسران، دانشگاه فردوسی مشهد

  • بازدید: ۳۴۹
دانشگاهی/ جشنواره فرهنگی - زیارتی دانشجویان غیرایرانی کشور، پسران، دانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه فردوسی مشهد

گزارش آیین افتتاحیه پسران: جشنواره فرهنگی-زیارتی دانشجویان بین المللی سراسر کشور با حضور دانشجویان پسر غیرایرانی دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد روز سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد.

این مراسم با ادای احترام به آرامگاه شهدای مدفون در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز گردید.

پس از آن در مراسم افتتاحیه که در تالار رودکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد دکتر سیدحسین سیدموسوی مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه ضمن خیر مقدم و تقدیر از دست اندرکاران این جشنواره از اینکه توفیق قدمت به زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) را در دانشگاه فردوسی مشهد پیدا کرده اند ابراز خرسندی کرد.

پس از آن دکتر زینب موذن زاده دبیر جشنواره نیز ضمن خیر مقدم به دانشجویان و مهمانان، حضور دانشجویان از سراسر جهان را نشانه ای از همدلی، همبستگی و تفاهم دانست. وی علم و معرفت را دو بال تعالی و پیشرفت دانشجویان  قلمداد کرده و خاطر نشان کرد چشم تمام جهانیان به دانشجویان است.

وی در خصوص برنامه های این جشنواره توضیحاتی را بیان نموده و گفت این برنامه ها شامل برنامه های زیارتی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی می باشد. دکتر موذن زاده با بیان یاد و خاطره شهدا دانشجویان که تلاش برای موفقیت جامعه و دیگران می کنند  را ادامه دهنده راه شهدا برشمرد. وی تاکید کرد دانشجویی فقط تحصیل نیست بلکه دانشجویان در محیط دانشگاه زندگی و تعامل را از یکدیگر می آموزند و این تعاملات سازنده می تواند در همین اردوها رقم بخورد. وی خطاب به دانشجویان بین المللی افزود هر یک از شما نماینده یک پرچم و یک فرهنگ هستید و همه ما عضوی از یک کره بوده و برای تحقق آرامش و امنیت کل کره زمین باید تلاش کنیم.

در ادامه این مراسم دکتر سیدمحمود طباطبائی رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نکاتی را پیرامون سابقه تاریخی و علمی شهر مشهد، توس و تابران بیان داشته و همچنین مطالبی را پیرامون خصائل اخلاقی حضرت رضا (ع) عنوان کرد.

دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان سخنران بعدی این مراسم بود. وی در ابتدای سخنان خود سلام وزیر علوم تحقیقات و فناوری را خطاب به دانشجویان برگزیده بین المللی دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ نمود و پس از آن از دانشگاه فردوسی مشهد به خاطر میزبانی این جشنواره تقدیر کرد. وی جشنواره حاضر را اولین قدم دانسته و عنوان کرد جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه امام خمینی قزوین، جشنواره المپیاد ورزشی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه مازندران، جشن دانش آموختگی دانشجویان بین المللی در دانشگاه فردوسی مشهد از دیگر جشنواره های مربوط به دانشجویان غیرایرانی خواهد بود.

دکتر داداش پور در ادامه سخنان خود اظهار داشت، اماکن مقدس نقاط اتصال ما بوده و تمدن اسلامی را شکل می دهند. وی در خصوص جغرافیای علمی اشاره کرد، هرچند در دهه های قبل آمریکا مرکزیت جغرافیای علمی را داشته است اما در سال های اخیر تغییرات چشمگیری در جغرافیای علمی جهان به نفع شرق صورت گرفته است. وی با استناد به مجله ساینس جایگاه ایران را به عنوان یک کشور نوظهور در عرصه تولید علم در جهان عنوان کرد. رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد نظام سیاسی تک قطبی به تبع تحولات جغرفیای علمی، دچار تحول گردیده و جهان دچار جابجایی قدرت گردیده است.

وی خطاب به دانشجویان غیرایرانی گفت شما صرفا یک دانشجو از کشور دیگری در ایران نستید بلکه از این فرصت استفاده نموده و تلاش کنید تا امت واحده شکل گرفته و تمدن اسلامی بتواند در جهان توسعه یابد. اینکه ما در کجای جهان اسلام قرار داریم و از آن چگونه استفاده می کنیم مهم بوده و وظیفه ماست تا با یکدیگر و به کمک هم و هم افزایی برای تقویت تمدن اسلامی در جهان تلاش کنیم.

در ادامه این افتتاحیه کارگاه آموزشی با عنوان نقش دانشجویان بین المللی در تحقق تمدن اسلامی توسط دکتر طباطبائی ارائه گردید.  


IMG_0404.JPG


IMG_0439.JPG


IMG_0513.JPG

گزارش دیگر در خصوص مراسم اختتامیه ی این جشنواره حاکی است:

اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی-زیارتی دانشجویان بین المللی سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد

روز پنجشنبه 11 فروردین 1401 اولین جشنواره فرهنگی-زیارتی دانشجویان بین المللی سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد به کار خود پایان داد. در مراسم اختتامیه این جشنواره که از ششم تا یازدهم فروردین ماه سال جاری برگزار گردید دکتر زینب موذن زاده دبیر جشنواره طی سخنانی گزارشی از برگزاری آن ارائه نمود. وی در سخنان خود هدف از این جشنواره را ایجاد فضایی معنوی در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) همچنین ایجاد فضایی که در آن دانشجویان بیشتر حس دوستی و نزدیکی پیدا کرده و از اختلافات دوری نمایند. دکتر موذن زاده به برگزاری کارگاه ها و مسابقات ورزشی و فرهنگی طی برگزاری جشنواره، بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری مشهد و نشست های صمیمانه مسئولین وزارت علوم تحقیقات و فناوری با دانشجویان به عنوان برنامه های این جشنواره اشاره نمود. وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد دانشجویان با دو بال تعهد و تخصص می توانید اوج بگیرید و چشم همه ما برای آسایش و سعادت به شما دانشجویان است. ما تلاش کردیم پیام صلح و دوستی را از طریق شما دانشجویان به همه جای دنیا منتقل کنیم. وی در ادامه سخنان خود از همکاران دست اندرکاران در اجرای این جشنواره تلاش کردند تقدیر و تشکر نمود.

دکتر شمسی پور مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم سخنانی را در ارتباط با تقابل جبهه حق وباطل عنوان نمود. همچنین نکاتی را در خصوص مواجهه میان دو جبهه اسلام که اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی است بیان کرد. وی تاکید کرد که هرکجا جمهوری اسلامی پیشرفت هایی داشته مرهون حرکت مجاهدانه در مسیر اسلام ناب محمدی بوده است و گفت ما نمی توانیم نسبت به این کارزار بی تفاوت بوده و باید بیاندیشیم که در کجای آن قرار گرفته ایم. 

همچنین در این برنامه دکتر داداش پور معاون وزیر و رئیس سازمان دانشجویان و دکتر رازقی مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از زحمات برگزارکنندگان این جنشواره در دانشگاه فردوسی مشهد تقدیر به عمل آوردند.

دکتر احد ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت میزبان اصلی میهمانان این جشنواره حضرت رضا (ع) هستند و ما افتخار می کنیم که به زائران آن امام خدمت نمائیم. وی پس از ابراز خرسندی از حضور دانشجویان بین المللی دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد از زحمات همکاران این دانشگاه در برگزاری این جشنواره تشکر نمود.

در ادامه این مراسم دکتر مصلح زاده مشاور رئیس سازمان دانشجویان وزارت عتف نیز به برگزاری کارگاه آموزشی برای دانشجویان پرداخت.

در پایان مراسم از برندگان مسابقات برگزار شده در این جشنواره در بخش پسران تقدیر به عمل آمد.

IMG_0439.JPG


IMG_0404.JPG



:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8382


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها