دیپلماسی❜ دانشگاهی/ دانشگاه فردوسی مشهد میزبان ۲۳۰ دانشجوی غیرایرانی ممتاز از سراسر کشور و از ۱۸ ملیت شد

  • بازدید: ۴۱۵
دانشگاهی/ دانشگاه فردوسی مشهد میزبان ۲۳۰ دانشجوی غیرایرانی ممتاز از سراسر کشور و از ۱۸ ملیت شد
دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، جشنواره فرهنگی ـ زیارتی دانشجویان بین المللی سراسر کشور از تاریخ 6 الی 11 فروردین ماه با حمایت سازمان امور دانشجویان وزارت عتف و با حضور حدود 230 دانشجوی غیرایرانی از 20 دانشگاه سراسر کشور و از 18 ملیت به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

دکتر حمیدرضا طاهری معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد درباره هدف از این جشنواره گفت: هدف از این اردو فرهنگی، آموزشی و زیارتی است و دانشجویان برتر نخبه غیرایرانی که در دانشگاه های سراسر کشور در حال تحصیل هستند در آن شرکت کرده و افتخار میزبانی از آنان بر عهده دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفته است.

وی اظهار داشت دانشجویان این جشنواره در دو بخش دختران و پسران برگزار خواهد شد که ابتدا دانشجویان دختر و سپس دانشجویان پسر غیرایرانی دانشگاه های سراسر کشور مهمان دانشگاه فردوسی مشهد خواهند بود. وی همچنین افزود طی برگزاری این جشنواره و با همکاری دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری برنامه های ویژه آموزشی تدارک دیده شده تا ضمن زیارت بارگاه نورانی امام رضا (ع) و آشنایی با اماکن فرهنگی و تاریخی شهر مشهد، دانشجویان بهره کافی را از این اردو ببرند.

همچنین دکتر زینب موذن زاده دبیر جشنواره فرهنگی – زیارتی دانشجویان سراسر کشور نیز در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد هدف از این جشنواره را بسترسازی جهت گسترش دیپلماسی فرهنگی و ترویج پیام دوستی، همدلی و مودت، بین فرهنگ‌های متفاوت و دانشجویان بین المللی دانست. وی در خصوص این جشنواره گفت: جشواره در دو بازه زمانی 6 لغایت 8 فروردین ویژه دانشجویان دختر و 9 الی 11 فروردین ویژه دانشجویان پسر برگزار می گردد.

وی در تشریح سیاست‌های اجرایی این رویداد افزود: ایجاد فضای دوستانه و دانشجو محور جهت قرابت دانشجویان بین المللی با یکدیگر، ضرورت ایجاد ظرفیت همکاری‌های بین المللی در حوزه فرهنگی و فراهم آوردن راهکارهای حفظ ارتباط میان دانشجویان بین‌المللی پس از اتمام تحصیل با دانشگاه از اهم سیاست‌های اجرایی این جشنواره است.

دکتر موذن زاده در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده در طول برگزاری این جشنواره برای دانشجویان گفت: با توجه به شور و اشتیاق دانشجویان به شرکت در برنامه‌های زیارتی بارگاه مطهر رضوی و آشنایی با مجموعه حرم مطهر، برنامه‌های زیارتی و حرم شناسی از برنامه‌های روزانه شرکت کنندگان در این جشنواره است. همچنین بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شهر مشهد در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزشی و معرفت شناسی از دیگر برنامه‌های حائز اهمیت این رویداد است.

وی افزود در روز آغازین برپایی این جشنواره، در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان، مراسم ادای احترام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام دانشگاه، با حضور دانشجویان و با همراهی مسئولین دانشگاهی و وزارتی برگزار خواهد شد.

همچنین در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره شخصیت‌های برجسته فرهنگی اجتماعی  کشور به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. دبیر این جشنواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برپایی مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی را از دیگر فعالیت‌های شرکت کنندگان در این جشنواره عنوان نمود.


taheri991128


moazen

خبر دیگر در همین زمینه حاکی است:

افتتاحیه جشنواره فرهنگی-زیارتی دانشجویان بین المللی سراسر کشور بخش دختران در دانشگاه فردوسی مشهد

روز شنبه 6 فروردین 1401 جشنواره فرهنگی-زیارتی دانشجویان بین المللی سراسر کشور با حضور دانشجویان دختر غیرایرانی دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

این مراسم با ادای احترام به شهدای مدفون در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز گردید.

پس از آن دکتر سیدحسین سیدموسوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه ضمن خیر مقدم و تقدیر از دست اندرکاران این جشنواره به جایگاه علمی و تاریخی خراسان بزرگ و همچنین جایگاه علمی و وسعت دانشگاه فردوسی مشهد در شرق کشور اشاره نمود.

پس از آن دکتر زینب موذن زاده دبیر جشنواره هدف از آن را نزدیک شدن دلها به یکدیگر و دانشجویان بین الملل را سفیران صلح و دوستی بیان داشت. وی دانشگاه را محلی برای خودشناسی و خداشناسی و همچنین فرصتی برای صلح و آرامش دانست.

در ادامه جشنواره دکتر سلمان پور معاون سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به بحثی پیرامون تمدن نوین اسلامی و پیچش تاریخی پرداخت. وی دانشجویان بین الملل را تاریخ ساز و عناصر اصلی تمدن نوین جهانی عنوان کرد. دکتر سلمان پور در سخنان خود با یاد از شهدای اسلام، آنان را هزینه حفظ دین شمرده و تاکید کرد اگر امت اسلامی بخواهند الگوی جهان باشند می بایست جهانیان به امت اسلامی احساس نیاز کنند. وی با توضیحاتی در خصوص پیچش تاریخی گفت در پیچش تاریخی درجه بندی و تبعیض میان ملت ها از بین خواهد رفت.

پس از آن دکتر شمسی پور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به بیان سخنانی در خصوص تقابل میان اسلام ناب محمدی و اسلامی آمریکایی پرداخت. وی در سخنان تاکید کرد ما در این تقابل نمی توانیم بی طرف باشیم. دکتر شمسی پور همچنین با یاد کردن از سردار شهید قاسم سلیمانی وی را الگوی مدیریت اسلام ناب معرفی کرد.

در ادامه برنامه حجت الاسلام مهدوی نسب نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان ایراد سخنرانی نمود. وی در سخنان خود دانشجویان را به توجه به زیبایی ها و خوبیها دعوت نمود و عنوان کرد دانشجویان نبایست خود را درگیر نکات منفی کنند. وی با اشاره به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی دانشجویان را علمداران تمدن اسلامی دانست و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری آنان را از شبیخون فرهنگی برحذر داشت.

اجرای موسیقی محلی خراسانی از دیگر برنامه های این افتتاحیه بود.

12

 

13.JPG

 

14.JPG

 

15.JPG

 

16.JPG

 

 17.JPG

 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8375


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها