دیپلماسی❜ سیاسی/ دیدار «ولف دیتریش هایم» سفیر اتریش در ایران با یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی

  • بازدید: ۵۰۴
سیاسی/ دیدار «ولف دیتریش هایم» سفیر اتریش در ایران با یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی
استانداری خراسان ر.

«ولف دیتریش هایم» سفیر جدید اتریش در ایران با حضور در محل دفتر استاندار، با یعقوب علی نظری استاندار خراسان رضوی در تاریخ ۰۸ آذر ۱۴۰۰، دیدار و گفت‌و‌گو کرد. استاندار خراسان رضوی در این دیدار بر رعایت حقوق بین‌المللی کشورها تاکید کرد و گفت: امیدواریم مسائل مربوط به تحریم برطرف شود تا بتوانیم روابط خوبی با همه کشورها از جمله اتریش داشته باشیم. نظری با اشاره به این که خراسان رضوی در مبارزه با مواد مخدر در خط مقدم قرار دارد، افزود: لازم است که کشورهای اروپایی در این حوزه هم همکاری و مشارکت داشته باشند.

«ولف دیتریش هایم» نیز در این دیدار گفت: روابط دو کشور بسیار دیرینه بوده و به چند قرن پیش بر می‌گردد که در چند دهه اخیر به صورت نزدیک و فشرده پیگیری شده است. 

سفیر جمهوری اتریش در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برای ما شهر مشهد و به طور کلی استان خراسان رضوی به دلیل تحولات چند ماه اخیر کشور افغانستان مورد توجه زیادی قرار دارد.

اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

گزارش دیگر در همین زمینه حاکی است:

کشورهای اروپایی در مبارزه با مواد مخدر به استان خراسان‌رضوی کمک کنند

استاندار خراسان‌ رضوی گفت: این استان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و لازم است که کشورهای اروپایی در این حوزه همکاری و مشارکت بیشتری کنند.

یعقوبعلی نظری در دیدار با ولف دیتریش هایم سفیر جدید اتریش در ایران بر رعایت حقوق بین‌المللی کشورها تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم مسائل مربوط به تحریم برطرف شود تا بتوانیم روابط خوبی با همه کشورها از جمله اتریش برقرار کنیم. 

سفیر جمهوری اتریش در ایران نیز در این دیدار گفت: روابط 2 کشور بسیار دیرینه بوده و به چند قرن پیش باز می‌گردد که در چند دهه اخیر به‌صورت نزدیک و فشرده پیگیری شده است. برای ما شهر مشهد و به‌طور کلی استان خراسان‌رضوی به‌دلیل تحولات چندماه اخیر در کشور افغانستان مورد توجه زیادی قرار دارد.

معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال‌شرق کشور نیز اظهار داشت: سفر سفیر اتریش به مشهد با هدف رایزنی درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی انجام شده است.

هادی علی‌پور با اشاره به ورود ولف دیتریش هایم سفیر اتریش در تهران به‌ مشهد افزود: دیدار با شهردار مشهد، نایب‌ رییس اتاق بازرگانی خراسان‌‌رضوی و همچنین دیدار با استاندار خراسان‌رضوی از جمله برنامه‌های سفیر اتریش در سفر 2 روزه به مشهد است.  ولف دیتریش هایم فردا پس از بازدید از شهرک صنعتی توس و آرامگاه فردوسی به تهران باز خواهد گشت.

تسنیم

خبری دیگر در همین زمینه:

سفیر اتریش: خراسان رضوی به دلیل تحولات افغانستان برای اتریش اهمیت زیادی دارد

سفیر جمهوری اتریش در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برای ما شهر مشهد و به طور کلی خراسان رضوی به دلیل تحولات چند ماه اخیر کشور افغانستان مورد توجه زیادی قرار دارد.

سفیر جدید اتریش در ایران با حضور در دفتر استاندار با یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

ولف دیتریش هایم نیز در این دیدار گفت: روابط ۲ کشور بسیار دیرینه بوده و قدمت آن به چند قرن پیش باز می‌گردد. در چند دهه اخیر نیز بهبود این روابط به صورت نزدیک و فشرده پیگیری شده است. 

استاندار خراسان رضوی در این دیدار بر رعایت حقوق بین‌المللی کشورها تاکید کرد و گفت: امیدواریم مسائل مربوط به تحریم برطرف شود تا بتوانیم روابط خوبی با همه کشورها از جمله اتریش داشته باشیم. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نظری با اشاره به اینکه خراسان رضوی در مبارزه با مواد مخدر در خط مقدم قرار دارد، افزود: لازم است که کشورهای اروپایی در این حوزه هم همکاری و مشارکت داشته باشند.






:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8221


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها