دیپلماسی❜ زیارت/ حجت‌ الاسلام‌ مروی در مراسم افتتاح زائرسرای زوار پاکستانی در مرز میرجاوه: تکریم زوار از رئوس برنامه‌های ماست

  • بازدید: ۷۸۰
زیارت/ حجت‌ الاسلام‌ مروی در مراسم افتتاح زائرسرای زوار پاکستانی در مرز میرجاوه: تکریم زوار از رئوس برنامه‌های ماست

تولیت آستان قدس رضوی تکریم زائران و مهمانان حضرت رضا(ع) را فارغ از ملیت، قومیت، فرهنگ و مذهب از رئوس برنامه‌های این آستان مقدس دانست. به گزارش آستان نیوز، حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی امروز دوشنبه (24 آبان ماه) در مراسم افتتاحیه زائرسرای آستان قدس رضوی در منطقه مرزی میرجاوه که با حضور نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا(ع) را امری بسیار پسندیده و توصیه‌شده معرفی و اظهار کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که موفق به احداث بیست و سومین مجتمع بین‌راهی آستان قدس رضوی در مرز میرجاوه برای خدمت‌رسانی به مهمان حضرت رضا(ع) شدیم.

وی اضافه کرد: این زائرسرا به زائرانی که از کشور پاکستان با رنج و مشقت فراوان برای زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) وارد ایران اسلامی می‌شوند، خدمت‌رسانی خواهد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: امروز این زائران سرا با امکانات رفاهی مناسب برای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی به بهره‌برداری می‌رسد تا زائران این کشور در این مجتمع خستگی‌ راه را از تن بزدایند و باانرژی مضاعف برای تشرف به مشهد مقدس ادامه مسیر دهند.

وی با بیان اینکه این مجتمع میان راهی باهمت آستان قدس و همکاری مسئولان استان سیستان و بلوچستان احداث شده است، تصریح کرد: در تکریم زائران حضرت رضا(ع) ملیت، قومیت، زبان، فرهنگ، مذهب، فقیر و غنی بودن زائر برای آستان قدس رضوی تفاوتی ندارد و هرکسی در زائرسرای امام رضا(ع) پا می‌گذارد مهمان ولی و حجت خدا بوده و تکریم او به بهترین نحو وظیفه ما است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه خادمان رضوی باید درنهایت کرامت و بزرگواری خدمتگزار زائران باشند، گفت: خادمیاران رضوی استان سیستان و بلوچستان که عهده‌دار اداره این زائرسرا هستند باید خدمت در این مکان مقدس را همچون خدمت در حرم امام رضا(ع) بدانند.

وی افزود: هیچ تفاوتی میان خدمت در این زائرسرا با حرم مطهر نیست، اینجا نیز همانند بارگاه ملکوتی رضوی زائران و مهمانان حضرت رضا(ع) قدم می‌گذارند و بستر خدمت به زائران در این مکان نیز همچون حرم مطهر فراهم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی ضمن توصیه به خادمیاران رضوی برای مغتنم شمردن فرصت کم‌نظیر خدمتگزاری به زائران حضرت رضا(ع) و تلاش برای بهره‌مندی از روحانیت این توفیق الهی، ابراز کرد: خدمت به زائران حضرت رضا(ع) توفیقی بزرگ و کرامتی عظیم از سوی پروردگار متعال است که برخوردار شوندگان از آن باید پیوسته شاکر این نعمت باشند و همواره حضرت رضا(ع) را ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانند.

وی گفت: خادمیاران رضوی باید مراقب باشند که خدمت در این زائرسرا به امری عادی مبدل نشود و همواره تلاش کننده تا زائران حضرت رضا(ع) در بیان و عمل درنهایت احترام موردتکریم قرار بگیرند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با تأکید بر اینکه زائرسرا میرجاوه باید به‌گونه‌ای اداره شود که مردم منطقه نیز از امکانات آن بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود که در کنار زائران، مجاوران این مکان مقدس نیز از امکانات این زائرسرا به‌گونه‌ای بهره‌‎مند شوند.

وی با بیان اینکه زائرسرای امام رضا(ع) در منطقه مرزی میرجاوه ظرفیت میزبانی از 3 هزار نفر را به‌طور هم‌زمان دارد، عنوان کرد: خدمت به زائران بارگاه مقدس حضرت رضا(ع) از رئوس برنامه‌های آستان قدس رضوی است، لذا خدمت‌رسانی به زائران را از مبدأ تا مقصد به میزان امکانات و مقدورات وظیفه خود می‌دانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: آستان قدس رضوی خدمت به زائران حضرت رضا(ع) را تنها محدود به حرم مطهر و صحن و سرای رضوی نمی‌داند و تا آنجا که مقدور باشد برای زائران عزیز امکانات و مجتمع‌های میان راهی فراهم خواهیم ساخت تا از امکانات اولیه رفاهی بهره‌مند باشند.

توسعه خدمت به زائران غیرایرانی امام رضا(ع) با افتتاح مجتمع میرجاوه

خبر جانبی دیگر حاکی است:

توسعه خدمت به زائران غیرایرانی امام رضا(ع) با افتتاح مجتمع میرجاوه

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی مطرح کرد: توسعه خدمت به زائران غیرایرانی امام رضا(ع) با افتتاح مجتمع میرجاوه

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به افتتاح مجتمع میان‌راهی آستان قدس رضوی در نقطه صفر مرزی میرجاوه گفت: با افتتاح این مجتمع بیش از گذشته خدمت‌رسان زائران امام رضا(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) خواهیم بود و خدمات رفاهی مورد نیاز زائران خارجی ورودی از این مرز را ارائه خواهیم کرد.

به گزارش آستان نیوز، ظهر امروز بیست‌وسومین مجتمع میان‌راهی آستان قدس رضوی در نقطه صفر مرزی میرجاوه افتتاح شد. مجتمعی با 5100 مترمربع زیربنا و امکانات متعدد رفاهی که هدف اصلی آن میزبانی از زائران پاکستانی ورودی به ایران برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و همچنین شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلای معلی است. اگرچه که در کنار این هدف مهم، توسعه خدمت به مردم این منطقه محروم و همچنین گردشگران و بازرگانان عبوری از مرز میرجاوه نیز مد نظر است.

خدمت‌رسانی به زائران در طول سال

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در مراسم افتتاح این مجتمع که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: این مجتمع به صورت مداوم طی سال با کمک شبکه خادمیاران رضوی به زائران ورودی خدمت‌رسانی خواهد کرد و اوج این خدمت، در ایام اربعین و عبور کاروان های زائران پاکستانی از ایران خواهد بود که امیدواریم بتوانیم با همراهی و حمایت مسئولان استانی، همانند سه نقطه مرزی دیگر، میزبان خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشیم. 

محمدحسین استادآقا تصریح کرد: طبق حکم رهبر انقلاب در انتصاب تولیت معزز آستان قدس رضوی و همچنین بر اساس سند سیاست‌های کلان این آستان، یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های خادمان حضرت رضا(ع)، خدمت گسترده به زائران و مجاوران به ویژه محرومان و مستضعفان است که در همین راستا بنیاد کرامت رضوی اقدامات متعددی را اجرایی کرده است. وی افزود: در حال حاضر با در اختیار داشتن ظرفیت زائرشهر و زائرسرای رضوی بسیاری از زائرانی که به دلیل محرومیت امکان تشرف به مشهد مقدس را نداشته‌اند توسط کانون‌های خدمت رضوی شناسایی و به مدت سه روز مهمان آستان قدس رضوی می‌شوند.

مدیرعامل بنیاد کرامت احداث و توسعه مجتمع‌های میان‌راهی را نیز یکی دیگر از خدمات این حوزه برشمرد و گفت: با احداث مجتمع میان‌راهی جدید آستان قدس رضوی در نقطه صفر مرزی میرجاوه، بستر مناسبی برای توسعه خدمت به زائران فراهم شده و امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای دلدادگانی باشیم که از این نقطه وارد ایران اسلامی می‌شوند و به سمت مشهد یا کربلای معلی سفر می‌کنند.

خدمات بنیاد کرامت در استان محروم سیستان و بلوچستان

استادآقا به برخی دیگر از خدمات بنیاد کرامت رضوی در استان سیستان و بلوچستان نیز اشاره و تصریح کرد: از جمله خدمات آستان قدس به مردم سیستان و بلوچستان توسعه حوزه کشاورزی است و به زودی به منظور تسهیل در کشت و زرع این منطقه، عملیات حفر چاه در منطقه سیستان را برای کمک به آبیاری 50 هکتار زمین کشاورزی مردم آغاز خواهیم کرد. 

وی به خدمات حوزه سلامت در این استان هم اشاره کرد و گفت: بعد از وقوع سیل در شهرستان سرباز و نیز منطقه پلان در چابهار، تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت این منطقه توسط بنیاد کرامت رضوی تهیه شد و در حال حاضر نیز با مشورت مدیران استانی، دو طرح دیگر برای خدمت به مردم این استان در دست پیگیری و اقدام است.

>>> مشاهده گزارش تصویری 

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8189


Share
  • سلام بیمه کوثر از هر زائر پاکستانی در مرز میرجاوه ده دلار و به پول ایران 280 هزار تومان به اجبار دریافت می کند و زوار نمی دانند بابت چه خدمات و تعهداتی این پول از آنها گرفته می‌شود لطفا پیگیری کنید. همچنین تشکر میکنیم از آستان قدس رضوی برای این خدمت بزرگشان به زوار پاکستانی امام رضا علیه السلام خدا از آنها قبول کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها