دیپلماسی❜ اجتماعی/ ۱۹ هزار تن از اتباع خارجی در خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت هستند

  • بازدید: ۷۰۱
اجتماعی/ ۱۹ هزار تن از اتباع خارجی در خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت هستند
بیمه سلامت استان

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم اینک افزون بر ۱۹ هزار نفر از اتباع خارجی در این استان، که بیشتر افغانستانی هستند، زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند. دکتر علیرضا رمزی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قرارداد بیمه درمان اتباع و مهاجران خارجی طبق توافقات صورت گرفته بین وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان و بیمه سلامت ایران برای پناهندگان افغانستانی و عراقی از آذرماه سال ۱۳۹۴ در خراسان رضوی اجرایی شده و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: اتباع خارجی در قالب سه دسته آسیب‌پذیر، غیرآسیب‌پذیر و خاص خدمات بیمه سلامت دریافت می‌کنند که افراد آسیب پذیر و خاص به صورت رایگان زیر پوشش قرار گرفته اند و مابقی با پرداخت حق بیمه مصوب، نسبت به دریافت دفترچه درمانی اقدام کرده‌اند.

رمزی تصریح کرد: افزون بر ۹۵ درصد اتباع خارجی زیر پوشش بیمه سلامت در استان خراسان رضوی جزو اقشار آسیب پذیر و بیماران خاص هستند که به صورت رایگان بیمه شده اند. 

وی ادامه داد: اتباع خارجی می‌توانند با مراجعه به سامانه استعلام بیمه سلامت اتباع خارجی در سایت اداره کل اتباع خارجی این استان به نشانی atba.khorasan.ir وارد شده و خدمات مربوطه را بدون مراجعه به دفاتر بیمه سلامت دریافت کنند.

۵۷ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

شمار مهاجران و اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در این استان بیش از ۳۲۰ هزار نفر است که بیشتر آنان از اتباع افغانستان و ۹۵ درصد از این تعداد هم در مشهد ساکن هستند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8106


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها