دیپلماسی❜ اقتصادی/ هم سیستم اطلاع رسانی اتاق بازرگانی کشور فشله و هم رسانه های اقتصادی استان ضعیفند! یک سرمایه گذار چطور می تونه طی شش روز، برای شرکت در یک همایش بین المللی سرمایه گذاری خارجی آماده بشه؟

  • بازدید: ۵۲۰
اقتصادی/ هم سیستم اطلاع رسانی اتاق بازرگانی کشور فشله و هم رسانه های اقتصادی استان ضعیفند! یک سرمایه گذار چطور می تونه طی شش روز، برای شرکت در یک همایش بین المللی سرمایه گذاری خارجی آماده بشه؟

سلام، هم سیستم اطلاع رسانی اتاق بازرگانی کشور فشله و هم رسانه های اقتصادی استان ضعیف عمل می کنند! یک سرمایه گذار چطور می تونه طی شش روز، برای شرکت در یک همایش بین المللی سرمایه گذاری در تاجیکستان آماده بشه؟ اگه به سایت اتاق بازرگانی خراسان رضوی مراجعه کنید می بینید که 15 تیرماه اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران طی نامه ای به اتاق بازرگانی های کشور خبر میده و ازشون میخواد که به فعالان اقتصادی استان ها برای شرکت در این همایش اطلاع رسانی کنند در حالی که تاریخ برگزاری اون، 21 تا 26 تیر ماه 1400 هست! یعنی 6 روز قبل! این یعنی چی؟ چطور میشه در این زمان کم اطلاع رسانی مفید و مؤثر صورت بگیره و بر فرض اطلاع رسانی سریع، چطور یه سرمایه گذار ایرانی و خراسانی برای شرکت در این رویداد اقتصادی مهم در منطقه، می تونه طی این زمان کم، هم کسب اطلاعات کنه و هم تصمیم گیری و دست آخر هم بخواد تو این اوضاع کرونایی بلیت هواپیما و هتل رزرو کنه برای اقامت خودش و دستیارانش در حالی که آزمایش تست کرونا خودش یکی دو روز وقت می بره! این واقعاً مسخره نیست؟! اونوقت گله داریم که چرا پس از فروپاشی شوروی سابق، کشورهای مشترک المنافع رو یکی پس از دیگری به کشورهای رقیب از جمله ترکیه و چین و... واگذار کردیم چون ما در همین قدم اول که اطلاع رسانی درست باشه ضعف داریم! نکته دیگه اینکه حالا اتاق بازرگانی کشور ضعیفه ولی رسانه های ملی ما مانند خبرگزاری صدا و سیما یا خبرگزاری ایرنا که در دوشنبه یا در کشورهای مجاورش دفتر منطقه ای دارند مضافاً بخش اقتصادی این همه رسانه های مکتوب و الکترونیکی شهر و استان چرا این طور اخبار اقتصادی رو رصد و منتشر نمی کنند؟! حالا که اینها اینقدر ضعیف عمل می کنند، بهتر نیست خود تجار و مؤثران اقتصادی استان که از طریق کارکنان یا همکاران و یا شرکاء خارجی و یا ارتباطات منطقه ای و داخلی و خارجی شون به محض اطلاع از این رویدادهای اقتصادی منطقه، از مدت ها قبل و به انحاء مختلف به دیگران اطلاع رسانی کنند تا فرصت کافی برای تصمیم گیری و مشارکت برای همه علاقمندان به سرمایه گذاری وجود داشته باشه؟! در حالی که الان تقریباً برعکس شده! بخش اقتصادی این رسانه ها فقط منتظرند اتفاقی در کشور بیفته مثل کم آبی سیستان یا خوزستان و یا کارخانه ای افتتاح بشه و بعد خبرهاشو منتشر کنند! این که نشد کار رسانه ای مؤثر!

این هم لینک اصل خبر

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8025


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها