دیپلماسی❜ سیاسی/ وزیر امور خارجه پاکستان در مشهد: این ملاقات یکی از بهترین ملاقاتهای کاری من به حساب می آید

  • بازدید: ۴۰۷
سیاسی/ وزیر امور خارجه پاکستان در  مشهد: این ملاقات یکی از بهترین ملاقاتهای کاری من به حساب می آید

وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه سفر چند روزه خود به ایران روز پنجشنبه برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد سفر و با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد. شاه محمود قریشی در این دیدار با اشاره به اقدامات گسترده آستان قدس رضوی در پذیرایی از زائران پاکستانی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از تولیت این آستان مقدس قدردانی کرد و گفت: شهر مشهد و حرم نورانی حضرت امام رضا (ع) سالانه پذیرای بیش از ۵۰۰ هزار زائر پاکستانی است که این تعداد به دلیل وجود امنیت مطلوب در این حریم نورانی در آینده بیشتر خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از تشرف به آستان قدسی حضرت امام رضا (ع) افزود: این سفر نشانه‌ای از اتحاد مسلمانان است و این ملاقات نیز یکی از بهترین ملاقاتهای کاری من به حساب می آید و از دولت جمهوری اسلامی ایران که زمینه این حضور را فراهم کرد، تشکر می کنم.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به دیدارهای جداگانه ای که در طول سفرش به ایران با رییس جمهوری، رییس مجلس و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران داشته است، ادامه داد: از حمایت های صمیمانه رهبر معظم انقلاب از مردم مظلوم کشمیر تشکر می‌کنم چرا که ایشان بارها در حمایت از این مردم ستم دیده صحبت کرده‌اند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در بسیاری از موارد و مسائل بین ‌المللی هم سلیقه هستند و اعتقاد دارم کشورهای اسلامی با اتحاد می‌توانند شرایط بهتری را برای جهان اسلام به ارمغان آورند.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار گفت: در حرم مطهر رضوی فضاهای ویژه زیارتی برای استفاده زائران اردوزبان در نظر گرفته شده است، همچنین آستان قدس رضوی در مرز میرجاوه زائرسرای بسیار خوبی برای پذیرایی مناسب و استراحت زائران پاکستانی احداث کرده است.

حجت الاسلام احمد مروی افزود: امیدوارم نتیجه این سفر نزدیک شدن بیش از پیش دو ملت ایران و پاکستان باشد و زمینه ساز توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف را فراهم آورد.

وی ادامه داد: ما عزت، استقلال و اقتدار کشور پاکستان را عزت، استقلال و اقتدار خود می‌دانیم و همواره از خواسته به حق پاکستان در خصوص کشمیر دفاع می‌کنیم و آن را به حق می‌دانیم.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7904


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها