دیپلماسی❜ دانشگاهی/ هفتمین آزمون سنجش مهارت‌های زبان فارسی ویژه زبان آموزان غیرایرانی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

  • بازدید: ۴۶۲
دانشگاهی/ هفتمین آزمون سنجش مهارت‌های زبان فارسی ویژه زبان آموزان غیرایرانی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

آزمون سامفا (سنجش استاندارد مهارت های فارسی) با حضور ۹ داوطلب از کشور عراق روز جمعه ۱ اسفندماه ۹۹ در دو نوبت صبح و عصر در مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. آزمون سامفا به صورت همزمان در دانشگاه‌های اصفهان، قزوین، تهران، قزوین، سنندج و همدان و همچنین در کشورهای عراق و گرجستان برگزار شد. در این آزمون شرکت کنندگان در دو نوبت صبح و عصر به سوالات آکادمیک در گروه‌های چهارگانه مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی در چهار مهارت شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری پاسخ دادند.

یادآور می شود مرکز فردوسی در هفت دوره پیاپی با همکاری سازمان سنجش و آموزش کشور، آزمون سامفا را در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار کرده است و داوطلبان غیر فارسی زبان پس از موفقیت در این آزمون از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش کشور گواهینامه دریافت خواهند کرد و مدرک این آزمون برای دانشجویان بورسیه الزامی است.


خبر دیگر در همین زمینه از وبگاه وزارت علوم حاکی است:

هفتمین آزمون سنجش مهارت‌های زبان فارسی(سامفا) به همت معاونت گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه‌های بوعلی سینای همدان، کردستان، بین المللی امام خمینی(ره)، فردوسی مشهد، موسسه دهخدا و کشورهای عراق و گرجستان برگزار شد. علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا، این آزمون با حضور بیش از ۷۰ زبان آموز خارجی در دو کشور عراق و گرجستان همچنین دانشگاه‌های بوعلی سینای همدان، کردستان، بین المللی امام خمینی، فردوسی مشهد و موسسه دهخدا در روز جمعه اول اسفند ۱۳۹۹ برگزار شد.

در این آزمون میزان تسلط زبان آموزان غیر ایرانی در چهار مهارت گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خوانداری مورد سنجش قرار گرفت.

گفتنی است آزمون سامفا مشابه آزمون آیلتس و تافل در زبان انگلیسی است، که تاکنون شش دوره از این آزمون برگزار شده و این هفتمین دوره برگزاری این آزمون بود.

اداره کل روابط عمومی وزارت علوم


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7745


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها