دیپلماسی❜ عمرانی/ زائرسرای زوار پاکستانی در مرز میرجاوه با 97 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری

  • بازدید: ۵۴۲
عمرانی/ زائرسرای زوار پاکستانی در مرز میرجاوه با 97 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری

به همت آستان قدس رضوی و در راستای تداوم خدمت‌رسانی به زائران، زائرسرای زوار پاکستانی در مرز میرجاوه با 97 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری است. افزایش روزافزون حضور دلدادگان حضرت رضا(ع) باعث شده تا آستان مقدس رضوی مجتمع‌های بین راهی را برای ارائه خدمات به زائران امام رئوف در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس ایجاد کند اما این بار در مرز میرجاوه؛ جایی که سالانه هزاران دلداده امام مهربانی ها برای زیارت بارگاه ملکوتی رضوی و رفتن به کربلای معلی از این مرز تردد می‌کنند.

بیست‌ونهم فروردین سال 96 کلنگ احداث زائرسرای آستان قدس رضوی در شهرستان میرجاوه استان سیستان‌وبلوچستان در زمینی با مساحت شش هکتار به زمین خورد. شهرستان میرجاوه در 75 کیلومتری جنوب شرقی زاهدان و در نزدیکی مرز ایران و پاکستان واقع شده است.

دکتر محمود عیدی، مدیرعامل موسسه عمران و توسعه رضوی درباره دلایل ساخت این مجتمع می‌گوید: با توجه به کمبودهای منطقه سیستان و بلوچستان و میزان ترددهای ارزیابی شده در گمرک میرجاوه، لزوم ساخت مجتمع خدماتی رفاهی میان راهی و خدمت رسانی به مسافران و زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در این منطقه محسوس بوده، به همین دلیل موسسه تمرکز خود را در این حوزه بر مرز میرجاوه قرار داده است.

وی ادامه می دهد: این موسسه مجتمع بین راهی امام رضا(ع) را در نقطه صفر مرزی و با فاصله بسیار کمی از مرز کشور پاکستان و در واقع در مجاورت گمرک در دست احداث قرار دهد.

ارائه بهترین امکانات خدماتی و رفاهی

مجتمع در حال ساخت در مرز میرجاوه، این امکان را به زائران می‌دهد تا از داشتن توقفی موقت در مسیر حرم علی بن موسی الرضا(ع) لذت ببرند و با خیالی آسوده از امکانات خدماتی و رفاهی این مجتمع استفاده کنند.

جعفر بورنگ، معاون فنی موسسه عمران و توسعه رضوی درباره وضعیت پیشرفت پروژه می‌گوید: تقریبا عملیات احداث تمامی بخش‌های مربوط به مجتمع بین راهی میرجاوه نظیر موتور خانه، تاسیسات، مسجد، نماز خانه، زائرسرا، رستوران، سرویس‌های بهداشتی و... انجام شده و تنها بخشی از نمای پروژه و محوطه باقی مانده است.

وی ادامه می‌دهد: پروژه در حال حاضر 97 درصد پیشرفت داشته و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

 

فرصتی بی نظیر برای اشتغال

مجتمع‌های بین راهی ضمن ایجاد بستری مناسب برای اشتغال زایی، باعث افزایش سرمایه گذاری نیز خواهند شد.

مدیرعامل موسسه عمران و توسعه رضوی در این باره می گوید: از سال 1396 تا 1398 به صورت متوسط روزانه حدود 25 نفر در این پروژه مشغول به کار بوده اند، از خرداد امسال هم که مجتمع بین راهی میرجاوه به طور ویژه تری در دستور کار قرار گرفت، به صورت میانگین برای 100 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه می‌دهد: پیش بینی می‌شود بعد از بهره‌برداری نیز برای بیش از 20 نفر از بومیان این منطقه اشتغال دائم فراهم شود، ضمن این که چنانچه در فاز بعدی، تیرپارک مجتمع به بهره برداری برسد و پمپ بنزین جانمایی شده ایجاد شود، قطعا اشتغال زایی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

تسنیم 


>>> گزارش تصویری ...


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7666


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها