دیپلماسی❜ زیارت / معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه: سالانه یک میلیون مسافر خارجی به مشهد سفر می کنند

  • بازدید: ۳۹۲

معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه کشور گفت: سالانه یک میلیون مسافر خارجی به مشهد سفر می کنند. حسین فرحی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه نمایندگی وزیر امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد افزود: نگاه ما در مسائل خارجی به برخی از استان ها نگاه خاص و ویژه است. وی اظهار داشت: خراسان رضوص به دلیل نقشی که در توسعه ارتباطات با کشورهای حاشیه، همجوار و همسایه خود دارد می تواند این روابط را تسهیل کند....

فرحی تصریح کرد: این استان از جمله محدود استان های شاخص است که زمینه ارتقاء و توسعه مبادلات و ارتباطات را در همه زمینه ها اعم از روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراهم می کند.


فعالیت 12 دفتر نمایندگی در شمال و شمال شرق کشور

این مقام مسئول در ادامه به دفاتر نمایندگی در شمال و شمال شرق کشور اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون 12 دفتر نمایندگی (کنسولگری) در بخش شمال و شمال شرق کشور داریم که هیچ یک از نمایندگیها شایسته تر از خراسان رضوی و به خصوص شهرمشهد نمی تواند قداست داشته باشد.


وی اضافه کرد: شکل کار عملا در 11 نمایندگی دیگر ما بیشتر در بعد کنسولی و اقتصادی است، اما در خراسان رضوی علاوه بر اینها مناسبات در بخش فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بیشتر است به گونه ای که این استان مسئول کل این روابط با کشورهای همسایه و همجوار است.


فرحی یادآور شد: در این 12 نمایندگی روئسای آنها در سطح معاون اداره هستند و تنها در نمایندگی خراسان رضوی به خصوص مشهد است که در سطح یک اداره کل از معاونت اداری و مالی وزارت امور خارجه فعالیت می کند و رئیس آن یکی از مدیران ارشد این معاونت است.


سفر سالانه یک میلیون مسافر خارجی به مشهد

معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه مشهد مقدس سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون زائر می باشد ادامه داد: از این تعداد زائری که به پایتخت معنوی ایران سفر می کنند یک میلیون را مسافران خارجی تشکیل می دهند.


وی خاطر نشان کرد: بخشی از وظایف نمایندگی معاونت وزیر امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور انجام امور و خدمات مربوط به این جمعیت است.


فرحی در ادامه از گسترش دفاتر نمایندگیها در شمال و شمال شرق کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این دفاتر گسترش روابط را بدنبال خواهد داشت در سالهای آینده شاهد افزایش این نمایندگی در این بخش خواهیم بود.


این مقام مسئول در وزارت امور خارجه افزود: خراسان رضوی برای ما بسیار حائز اهمیت است و ما به همین راحتی مجوز این دفاتر را صادر نمی کنیم و ما  فقط با اولویت متقاضی شدن کشورها برای ایجاد دفاتر و کشورهای همجوار که می خواهند روادید زیارتی را گسترش دهند این دفاتر را ایجاد خواهیم کرد.


وی در خصوص ایجاد مرکز همایش ها در مشهد یادآور شد: خراسان رضوی صرف نظر از وجود مضجع رضوی از لحاظ استراتژیک بهترین مکان در کشور است و با توجه به اینکه مشهد همسایه کشورهای اکو است و ما به طور مرتب اجلاس داریم بنابراین ساخت مرکز همایش ها در پایتخت معنوی ایران در دستور کار قرار گرفته است.


فرحی در پایان گفت: ضمن اینکه اجلاس های منطقه ای را برگزار می کنیم شاید برگزاری اجلاس های بین المللی را به این مرکز منتقل کنیم.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7367


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها