دیپلماسی❜ دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، برپایی اولین همایش بین المللی اوقات فراغت

  • بازدید: ۷۸۱
دانشگاهی/ تقویم فرهیخت: ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، برپایی اولین همایش بین المللی اوقات فراغت
دانشگاه امام رضا ع

اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی اوقات فراغت به همت دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام در تاریخ ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در مشهد برگزار خواهد شد. مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات، تا یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تعیین شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه تخصصی این همایش مراجعه فرمایید. 

یادآور می شود پیشتر، تاریخ برگزاری این همایش بهمن ماه ۱۴۰۰ مشخص شده بود. 

مشاهده پوستر همایش:

خبر تکمیلی در این زمینه: 

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) مشهد: اوقات فراغت و غنی‌سازی آن نقش کلیدی در رفع محرومیت دارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) مشهد گفت: توجه به عدالت در توزیع منابع مرتبط با ورزش، جلوگیری از محرومیت و فقر ورزشی را به دنبال دارد. بر همین اساس اعتقاد داریم اوقات فراغت و غنی‌سازی آن می‌تواند نقش کلیدی در رفع محرومیت ایفا کند.

دکتر مرتضی رجوعی در نشست خبری دومین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی نیمه مجازی اوقات فراغت که در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: اولین دوره این همایش در بهمن‌ ماه ۹۹ با مشارکت بیش از ۳۰ مرکز دانشگاهی کشور با موفقیت برگزار شد و بر آن شدیم که بار دیگر این همایش را با وسعت بیشتری برگزار کنیم. در همین رابطه دومین همایش به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد. 

وی افزود: همانطور که انتظار داشتیم این همایش با استقبال گسترده مراکز علمی دانشگاهی کشور مواجه شد. ۱۲۱ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که ۸۵ مقاله به صورت پوستر ۲۶ مقاله به صورت سخنرانی در ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه به صورت نیمه مجازی ارائه خواهد شد. 

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: بخشی از سیاست‌های کلان تولیت آستان قدس رضوی مربوط به سیاست‌های علمی و فرهنگی است. مشخصا در اصل ۱۷ توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی متناسب با خواسته دستگاه‌ها بر عهده آستان قدس گذاشته شده است.

رجوعی ادامه داد: ۲ اصل کلیدی در سیاست‌های آستان قدس رضوی وجود دارد؛ یکی اصل ۱/۱۷ که باعث اعتلای گفتمان فرهنگ و اندیشه اسلامی رضوی و انسجام‌بخشی و جهت‌دهی به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آستان قدس می‌شود. دومین اصل هم هم حمایت، تسهیل و ارتقای دانش‌پایه و نوآوری‌های نرم و هویت‌ساز را مطالبه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اوقات فراغت به عنوان یکی از ارکان سبک زندگی اسلامی شناخته می‌شود. اگر بتوانیم از لحاظ محتوایی و ساختاری اوقات فراغت را مبتنی بر آموزه‌های دینی غنی کنیم، توانسته‌ایم در مسیر زندگی اسلامی حرکت کنیم. 

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در خصوص دومین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی اوقات فراغت تشریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اهداف و محورهای همایش توسط گروه علوم ورزشی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) با مشارکت ۲ دانشگاه هنر تهران و رازی کرمانشاه صورت گرفت. با حضور بیش از ۸۰ عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه از سراسر کشور، شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی همایش تشکیل شد. دومین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی اوقات فراغت سه رکن اصلی دارد که عبارتند از محرومیت‌زدایی، توسعه ورزش تربیتی و سبک زندگی سالم.

رجوعی گفت: توسعه ورزش منجر به مشارکت فعال شهروندان می‌شود. همچنین درگیر شدن افراد ساکن در مناطق محروم با برنامه‌های اوقات فراغت موجب توسعه اقتصادی و رفع محرومیت خواهد شد.

وی اضافه کرد: توجه به عدالت در توزیع منابع مرتبط با ورزش، جلوگیری از محرومیت و فقر ورزشی را به دنبال دارد. بر همین اساس اعتقاد داریم اوقات فراغت و غنی‌سازی آن می‌تواند نقش کلیدی در رفع محرومیت ایفا کند. از طرف دیگر باید گفت که توسعه ورزش تربیتی در قالب خانواده و نهادهای رسمی آموزشی منجر به سلامت جسمی و روانی افراد شود که نشان از نقش مهم ورزش در ارتقای تعلیم و تربیت دارد. 

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: زیارت در مفهوم اوقات فراغت طبقه‌بندی نمی‌شود. در سیاست‌های ابلاغی تولیت آستان قدس تاکید بر مفهوم زیارت جایگاه بالایی دارد. در همایش دوم هدف از مشارکت موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی این است که درآمدهای حاصل از آن در حاشیه شهر مشهد هزینه شود تا بتوان به محرومیت‌زدایی و توسعه ورزش تربیتی کمک کرد؛ همانطور که عواید حاصل از همایش اول به آسایشگاه معلولین شهید بهشتی اختصاص پیدا کرد.

رجوعی ادامه داد: مبنای حرکت در راستای اوقات فراغت در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) اقتصاد فرهنگ است و یکی از ارکان آن هم اوقات فراغت است که نحوه گذراندن آن درآمدهای اقتصادی در پی دارد و مبنایی برای انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی به شمار می‌رود. معمولا همایش‌های کاربردی برای دانشگاه‌ها و حوزه ورزش دو دستاورد کلیدی یعنی تولید محتوای علمی و شبکه‌سازی دارد.

نخستین خبر منتشره در باره این همایش: 

دومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی اوقات فراغت با شعار محرومیت زدایی با توسعه ورزش تربیتی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ توسط دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و با همکاری دانشگاه رازی کرمانشاه و دانشگاه هنر به صورت مجازی برگزار خواهد شد. این خبر در آیین پایانی اولین همایش ملی مجازی اوقات فراغت اعلام شد. همایشی که با شعار (تفریحات سالم – شهر سالم) با اعلام مقالات برتر و اعلام میزبان مشترک دومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی اوقات فراغت به کار خود پایان داد. 

به گزارش روابط عمومی، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، اولین همایش ملی مجازی اوقات فراغت را با شعار (تفریحات سالم – شهر سالم) طی روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه به صورت مجازی و با حضور اندیشمندان و صاحب نظران این حوزه از سراسر کشور برگزار کرد و در قالب نشست های علمی آخرین دستاوردهای حوزه اوقات فراغت مورد تحلیل و بررسی قرار  گرفت.

در قالب برگزاری این همایش ملی دو روز، چهار نشست علمی با عنوان «اقتصاد، بازاریابی و گردشگری»، «ورزش، تندرستی و بیماری کووید 19»، «جامعه شناسی اوقات فراغت با رویکرد فرهنگی، تربیتی و اجتماعی و روان شناسی» و «حقوق و اخلاق ورزشی» و یک کرسی نقد و نظریه پردازی دانشگاهی با موضوع « قد حقوقی و فقهی بر مقرره ورزش» با حضور اساتید و پژوهشگران برجسته از سراسر برگزار شد.

با اعلام فراخوان صورت گرفته 143 مقاله علمی و 52  عنوان مقاله پوستر به دبیرخانه اولین همایش ملی مجازی اوقات فراغت ارسال گردید که پس از بررسی های صورت گرفته و نظر هیأت داوران در آیین اختتامیه همایش ملی اوقات فراغت 4 مقاله در فرمت سخنرانی و 3 مقاله در فرمت پوستر به عنوان اثرات برتر معرفی گردیدند.

خبر تکمیلی در همین زمینه حاکی است:

با نظر هیأت داوران و کمیته علمی، مقالات برتر اولین همایش ملی مجازی اوقات فراغت معرفی گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ با اعلام فراخوان صورت گرفته 143  مقاله علمی و 52  عنوان مقاله پوستر به دبیرخانه اولین همایش ملی مجازی اوقات فراغت ارسال گردید که پس از بررسی های صورت گرفته و نظر هیأت داوران 4 مقاله در فرمت سخنرانی و 3 مقاله در فرمت پوستر به عنوان اثرات برتر معرفی گردیدند.

از بین آثار ارسالی مقاله؛ اسماعیل شریفیان با عنوان «فرصت ها و چالش های پیش روی گردشگری ورزشی در ایران»، مقاله فرزانه رحمانی پور با عنوان «ورزش در بارداری سالم در بحران کووید 19»، سحرپیرجمادی با عنوان «پیامدهای آموزش ورزش مجازی در بحران کووید 19 » و مقاله جاوید پورعبدی با عنوان «فلسفه وجودی ورزش در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب(دام ظله)» به عنوان مقالات انتخاب گردید که در نشست های علمی این همایش به عنوان سخنران برتر ارائه گردید.

همچنین در بخش مقالات پوستر، مقاله مینا جلیلیان با موضوع «مروری بر برنامه ریزی اوقات فراغت معلولین در غبار کرونا»، مقاله گلچهره حیدری و محمد علمدار با موضوع «اهمیت غنی سازی اوقات فراغت با رویکرد تفریحات ورزشی در دوران شیوع بیماری کرونا» و مقاله فروغ یوسفی با عنوان «اوقات فراغت در سبک زندگی اسلامی» برگزیده شدند.

یادآور می شود؛ دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) اولین همایش ملی مجازی اوقات فراغت را با شعار (تفریحات سالم – شهر سالم) طی دو روز به صورت وبیناری برگزار کرد و در قالب آن چهار نشست علمی و یک کرسی نقد و نظریه پردازی با حضور کارشناسان و صاحب نظران حوزه اوقات فراغت و علوم ورزشی برگزار و آخرین دستاوردهای این حوزه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7750


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها