دیپلماسی❜ سلامت/ آغاز به کار نخستین مرکز طب تسکینی (هاسپیس) کشور در مشهد به همت پروفسور خطیب

  • بازدید: ۱۲۷۹
سلامت/ آغاز به کار نخستین مرکز طب تسکینی (هاسپیس) کشور در مشهد به همت پروفسور خطیب
بنیاد خیریه خطیب

نخستین مرکز طب تسکینی کشور در مشهد کار خود را آغاز کرد

مشهد-ایرنا- نخستین مرکز طب تسکینی (هاسپیس) کشور در مشهد ویژه بیماران صعب‌العلاج که توسط پروفسور سید رضا خطیب، جراح مغز و اعصاب ایرانی مقیم آمریکا احداث شده است، به تازگی کار خود را آغاز کرده و بیمار پذیرش می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر عامل بنیاد خیریه دکتر سید رضا خطیب روز چهارشنبه با بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران گفت: مرکز طب تسکینی هاسپیس (Hospice) به همت بنیاد خیریه دکتر خطیب برای اولین بار در کشور و در شهر مشهد احداث شده است و اکنون شاهد ارائه خدمت به بیماران صعب العلاج در این مرکز هستیم.

سید احمد خطیب افزود: این مرکز در بنایی به وسعت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع و با نوع معماری ایرانی ساخته شده است، تا مراجعه‌کنندگان به این مرکز در کمال آرامش خدمات بهداشتی و درمانی خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه شبیه این مرکز در ۱۸۰ کشور جهان در حال ارایه خدمت به بیماران صعب‌العلاج است، گفت: سعی شده است تا آخرین امکانات، تجهیزات و دستاوردهای درمانی در این مرکز  بدون دریافت خدمت از دولت و یا سایر نهادهای خیریه با همت دکتر سید رضا خطیب و با هزینه‌ای افزون بر چهار میلیون دلار فراهم شود.

مدیر عامل این بنیاد افزود: این در حالی است که با توجه به تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا، برای انتقال منابع مالی و تجهیزاتی مراحل سخت قضایی در دولت آمریکا شکل گرفت و خوشبختانه به نتیجه رسید.

خطیب افزود: خدمات ارایه شده به بیماران در این مرکز با توصیه پزشکانی صورت می‌گیرد که شرایط بیمار را گذر از دوران حاد و عدم امکان سایر درمان‌ها تشخیص دهند، زیرا این افراد و خانواده آنها تا این مرحله شرایط مالی و روحی سختی را طی کرده‌اند و ما سعی داریم تا ضمن ارایه خدمت نگذاریم هزینه دیگری به افراد و خانواده آنها تحمیل شود و ارائه خدمات مشاوره برای بیماران و خانواده آنها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: خانواده های نیازمند نیز با بر طبق توصیه واحد مددکاری خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

خطیب افزود: همچنین در این چهارچوب افرادی که تمایل داشته باشند، می‌توانند در منزل خود و به صورت ۲۴ ساعته خدمات درمانی و پزشکی را دریافت کنند.

او گفت: در قسمت دیگر این مجموعه بهداشتی درمانگاههایی با حضور متخصصان داخلی، گوش حلق و بینی، اورولوژی، عفونی،دندانپزشکی و خدمات پرستاری برای ارایه خدمت به شهروندان مشهدی آماده پذیرش است.

نخستین مرکز طب تسکینی یا هاسپیس(Hospice) در کشور توسط پروفسور سیدرضا خطیب جراح مغز و اعصاب ایرانی مقیم آمریکا و همسرش جورجیا خطیب مهر سال ۱۳۹۶ در مشهد افتتاح شد و اکنون پس از چند سال با  تجهیز و تکمیل وسایل پزشکی مورد نیاز این مرکز و رفع مشکلات مالی، بیمار پذیرش می کند.

بنیاد و کلینیک خیریه خطیب به مدت ۱۳ سال است که در شهر مقدس مشهد در حال خدمتگزاری به زائران و مجاوران نیازمند حضرت رضا(ع) می باشد و تاسیس نخستین هاسپیس ایران در مشهد با حمایت دولت جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

خدمات کنونی در مراکز هاسپیس در سطح جهان شامل تهیه وسایل استراحت کامل بیمار در خانه، تهیه افزارهای پزشکی مورد نیاز بیمار در خانه، تهیه همه داروهای مورد نیاز، کلیه خدمات پرستاری و پزشکی و خدمات مشاوره ای برای وابستگان پیش و پس از مرگ بیمار است. در این چارچوب پرستاران در ساعتهای مقرر یا در زمانهای ضروری به سرعت برای یاری بیمار به خانه وی می‌روند و تا زمانی که لازم باشد در کنار او می‌مانند. همچنین تا یک سال پس از فوت بیمار، افراد خانواده وی می‌توانند از مشاوره رایگان بهره مند شوند.

بطور معمول بیمارانی که تمام مراحل درمانی خود را طی کرده و علم پزشکی دیگر پاسخی برای آنان ندارد به مرکز طب تسکینی منتقل می‌شوند تا روزهای پایانی عمرشان با مراقبتهای کامل پزشکی سپری شود. 

مراکز هاسپس هم اینک در  ۱۸۰ کشور جهان دایر هستند که نخستین و تنها مورد آن در ایران، در شهر مشهد دایر شده است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8442


Share
  • با سلام و خسته نباشید خدمت بزرگوار آقای دکتر سید رضا خطیب
    انتقاد دارم چرا آدرس نگذاشتید، افرادی که از شهرهای اطراف به مشهد می‌آیند جایی رو بلد نیستن کمی مشکل ساز هست! و اینکه آیا آقای دکتر خودشون در مطب مغز و اعصاب نشستن!؟ لطفا اگر کسی اطلاعاتی داره به پیج بنده پیام بده,@eli.e48
    پیج اینستا هست، ممنونم از شما🙏
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها