دیپلماسی" ۶۵میلیون زائر داخلی از برنامه‌های حضوری و 15 میلیون زائر داخلی و خارجی از خدمات غیر حضوری حرم رضوی بهره‌مند شدند

  • بازدید: ۴۹
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: در ۸ ماهه اول سال ۹۶، حدود ۶۵ میلیون زائر از برنامه‌های تبلیغی حضوری شامل نماز جماعت، حلقه‌های معرفت، پرسمان، دین نشاط، جوانه معرفت، پاسخگویی، گروه‌های زیارتی، حرم‌شناسی، بهره برده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی با اشاره به اینکه در راستای استقرار نظام جامع نظارت و ارزیابی برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی از ابتدای سال تاکنون... ... جلسات متعدد و پروژه‌های علمی-پژوهشی ارزشمندی صورت گرفته است، اظهار داشت: مدیریت پژوهش‏‌هایِ معاونت تبلیغات اسلامی در راستای بالابردن ظرفیت تبلیغی حرم و کیفیت برنامه‏‌ها، در طول سال فعالیت‏‌های زیادی را انجام می‏‌دهد.وی گفت: در هشت ماه ابتدایی سال جاری این مدیریت، ‌6946 برنامه از مراسم‏‌های حرم را مورد نظارت و 2878 برنامه را نیز مورد ارزیابی کیفی محتوای تبلیغی قرار داده است.معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: برگزاری «17 جلسه شورای تولید» جهت راهبری تولیدات مکتوب حرم مطهر، «12جلسه شورای به‌گزینی» جهت راهبری جذب مبلغان حرم مطهر و «27جلسه ستاد مناسبت‌های ویژه» جهت هماهنگی برگزاری برنامه‌ها در مناسبت‌های سال، برخی از اقدامات مدیریت فرهنگی معاونت تبلیغات در هشت‏‌ماه ابتدایی سال است.وی با اشاره به اینکه در هشت‏ماه ابتدایی سال جاری 74 برنامه حرم، مورد نظرسنجی قرار گرفته است، عنوان کرد: با استقرار 7هیات اندیشه‌ورز و 30 گروه علمی ذیل ادارات با عضویت 200 نخبه علمی در معاونت تبلیغات، این ارزیابی‌‏ها برای ارتقاء کیفی برنامه‌‏ها و تولیدات مورد بررسی و بحث قرار می‏‌گیرد.حسینی افزود: در 8 ماهه اول سال 96، حدود 65میلیون زائر از برنامه‌های تبلیغی حضوری شامل نماز جماعت، حلقه‌های معرفت، پرسمان، دین نشاط، جوانه معرفت، پاسخگویی، گروه‌های زیارتی، حرم‌شناسی، پایگاه فرهنگی، محافل و کلاس‌های قرآنی، راهنمای زائر استفاده کرده‌اند.وی تصریح کرد: همچنین در برنامه‌های غیرحضوری حدود 15میلیون نفر از دوستداران امام هشتم(ع) در ایران و سایر نقاط جهان از خدمات تبلیغی غیرحضوری شامل پاسخگویی تلفنی و پیامکی، رضوی‌تی‌وی، سایت معاونت، شبکه های اجتماعی، نورالهدی، کتاب و محصولات بهر‌مند شده‌اند.به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از آستان نیوز

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/5004


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود این یعنی آن که اگر با گذشت ۴۵ سال، هنوز نمی توانیم یک آمار موثق از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع خارجی ارائه دهیم، پس هر گونه برنامه ریزی برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ و این واقعاً مایه فضاحت دیاری است که ادعای قطب اول گردشگری کشور را دارد. آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضعییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو