دیپلماسی" جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مشهد برای گردشگران خارجی ناشناخته است

  • بازدید: ۵۷
مدیرکل امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد با تاکید بر نقش اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری گفت: زائران و گردشگران خارجی در بدو ورود به مشهد در خصوص جاذبه‌ها و ظرفیت‌های این شهر هیچ اطلاعات و شناختی ندارند. علی قناویزچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: عمده مشکلات زائران و گردشگران خارجی در مشهد به شفاف‌سازی برمی‌گردد، اگر اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگران خارجی مورد توجه قرار گیرد موجب رضایت‌مندی، ماندگاری زائر و افزایش ورودی زائران خارجی به مشهد می‌شود، بنابراین اطلاع‌رسانی کامل و جامع در زمینه گردشگری می‌تواند تصمیم‌گیری زائران خارجی و ایرانی تحت تاثیر قرار دهد.... وی با تاکید بر نقش اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری افزود: زائران و گردشگران خارجی در بدو ورود به مشهد در خصوص جاذبه‌ها و ظرفیت‌های این شهر هیچ اطلاعات و شناختی ندارند، در این راستا باید اطلاع‌رسانی از طریق پایگاه‌های تخصصی صورت گیرد زیرا باعث ماندگاری و حضور زئران و رونق چرخه اقتصادی در مشهد می‌شود و افزایش سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را به دنبال دارد.مدیرکل امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد عنوان کرد: شهرداری مشهد حدود 20 ابزار اطلاع‌رسانی را در سال جاری در حوزه گردشگری زائران ایرانی و خارجی تهیه و در مکان‌های مورد نیاز تعبیه کرده است تا زائران بتوانند از ظرفیت‌های موجود در مشهد مطلع شوند.قناویزچی به برپایی نمایشگاه بین‌المللی سوغات در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در حال پیگیری برپایی این نمایشگاه هستیم تا با استفاده از آن بتوانیم از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم و سپس قرار است مسابقه‌ای به صورت ملی تحت عنوان "انتخاب برند خاص" در بین هنرمندان مشهدی برگزار کنیم تا داوطلبان طرح‌های خود را با موضوع معین ارسال و چند برند ویژه را به عنوان برند فرهنگی مشهد انتخاب کنیم.وی با بیان این مطلب که طرح مبدا به مبدا در زمینه رونق بازار سوغات می‌تواند موثر واقع شود، خاطرنشان کرد: این طرح که از سوی استانداری برنامه‎ریزی شده و به اجرا رسیده، طرحی بسیار مفید و موثر است، چرا که بخشی از مشکلات موجود در حوزه گردشگری و زیارت را رفع می‌کند و در زمینه عرضه و خرید سوغات به زائران کمک می‌کند.مدیرکل امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد اظهار کرد: معتقدم هم‌اکنون که دستگاه‌های دولتی به طرح مبدا به مبدا ورود پیدا کردند باید اندک اندک این طرح به سمت بخش خصوصی سوق یابد و فضای رقابتی و سالمی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شود.وی افزود: اقداماتی در حوزه اطلاع‌رسانی نظیر لیدرهای دوزبانه، پایگاه‌های تخصصی زائران خارجی انجام گرفته است و در حوزه حمل و نقل شهری موضوع فعالیت تاکسی‌های گردشگری در حال پیگیری است.مدیرکل امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد با تاکید بر نقش اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری گفت: زائران و گردشگران خارجی در بدو ورود به مشهد در خصوص جاذبه‌ها و ظرفیت‌های این شهر هیچ اطلاعات و شناختی ندارند.قناویزچی درباره بودجه اختصاص یافته به بخش اطلاع‌رسانی به گردشگران تصریح کرد: در این بخش حدود 600 میلیون تومان و 500 میلیون تومان نیز در راستای راه‌اندازی پایگاه‌های تخصصی هزینه کرده‌ایم و به طور کلی حدود یک میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است، البته بخش خصوصی نیز در این زمینه سرمایه‌‎گذاری کرده است.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/4927


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود این یعنی آن که اگر با گذشت ۴۵ سال، هنوز نمی توانیم یک آمار موثق از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع خارجی ارائه دهیم، پس هر گونه برنامه ریزی برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ و این واقعاً مایه فضاحت دیاری است که ادعای قطب اول گردشگری کشور را دارد. آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضعییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو