• دیدار الیاس غایپ اف سرکنسول جدید کشور ترکمنستان
    با رئیس نمایندگی وزارت امور
    خارجه در شمال شرق کشور
    هفده مرداد ماه نود و هفت
  • نشست صمیمی شهردار مشهد با دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی
    بیست و دوم مرداد ماه نود و هفت
  • قطار بین المللی مشهد - نخجوان آذربایجان
  • عرض تبریک به مناسبت ورود
    دانشگاه علوم پزشکی به نظام رتبه بندی شانگهای
    و کسب رتبه سوم دانشگاه های کشور بر اساس رتبه بندی جهانی وبومتریکس
  • اسم و عنوان اندیشکده فرهیخت
    رصدخانه توسعه روابط خارجی مشهد با محوریت تکریم زائران غیرایرانی

رصد دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و رسانه با اولویت «ارتباطات»

و با محوریت «اقتصاد شهر»

از زمان تصدی مهندس «تقی زاده خامسی» به عنوان شهردار مشهد، فعالیت های بین المللی شهر از شتاب ارزشمندی برخوردار شده و غیر از ماه مبارک رمضان که چراغ روابط خارجی شهر کلاً خاموش بود، این روزها شاهد اوج گیری فعالیت ها هستیم که کثرت آنها در تارنمای فرهیخت گویاست. لذا به سهم خود از:

مجموعه بزرگ شهرداری مشهد

عمیقاً سپاسگزاریم!

رصد دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی»

و با محوریت «اقتصاد دانش»

برگزاری نشست بررسی ظرفیت‌های همکاری میان دانشگاه‌های ایران و هند و همکاری مشترک ایران و هند برای انجام 12 طرح پژوهشی همچنین تدارک دیدار صمیمی شهردار مشهد با 15 تن از فارسی آموزان دانشگاه از جمله اقدامات ارزشمند و تحسین برانگیزی است که ما را به تکریم و تعظیم وا می دارد. لذا به سهم خود از:

دانشگاه فردوسی مشهد

عمیقاً سپاسگزاریم!

رصد دیپلماسی فرهنگی، هنری و نمایشگاهی با اولویت «جامعه پویا»

و با محوریت «اقتصاد فرهنگ و هنر»

مشهد دارای ظرفیت‌های بین‌المللی بسیاری است / ضرورت بهره‌گیری از دیپلماسی فرهنگی به عنوان استراتژی ... این فرازها، جدیدترین سخنرانی های آقای دکتر مروارید مدیرکل جدید ارشاد استان است. اما با گذشت 71 روز، متأسفانه هنوز هیچ اقدامی با رویکرد بین المللی از این اداره کل شاهد نبودیم و فقط در حد حمایت های کلامی بوده است. لذا از:

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

عمیقاً گلایه مندیم!

رصد دیپلماسی زیارت و خدمات تخصصی گردشگری با اولویت «تکریم زوار خارجی»

با محوریت «اقتصاد زائر و سوغات»

اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در دهه کرامت97، واقعاً خوش درخشید. برنامه ریزی برای بهره مندی معنوی 158 هزار زائر خارجی از برنامه های حرم مطهر رضوی ویژه عرب زبانان، اردو زبانان، آذری زبانان، انگلیسی زبانان و فارسی زبانان مقیم کشورهای دیگر براستی ستودنی است. لذا به سهم خود از خادمان بین المللی حضرت در:

آستان قدس رضوی

عمیقاً سپاسگزاریم!

معاون برنامه‌‎ریزی و توسعه شهرداری مشهد: برای برندینگ مشهد می توان از مدل استانبول الگوبرداری کرد

   |  سه شنبه 9 مرداد 1397
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: برند شهر مشهد هم در نام و محتوا و هم در ساختار، متاثر از وجود بارگاه رضوی است و برای برندینگ این شهر مشهد نیازمند توافق با سایر نهادها هستیم. شهریار آل‌ شیخ با تاکید بر این مهم که برندینگ مفهومی فراتر از ایجاد لوگو و آرم است، افزود: داشتن استراتژی برای مطرح کردن شهر و تبیین هویت آن و نیز نحوه اجرای استراتژی بسیار مهم است....

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مجموعه فعالیت ما در مشهد فراشهری است، برای برندینگ باید کار را خارج از شهر مشهد دنبال کنیم. تاکنون و در سالهای پیش در مشهد در حوزه معرفی شهر اتفاقاتی رخ داده اما به طور موضوعی برنامه‌ریزی آن بر روی بحث برندینگ نبوده است. شهر مشهد برند پایه‌ای خود را دارد ولی شهرهای دیگر در این موضوع ساختاری و نظام‌مند رفتار می‌کنند. 

آل شیخ با اعتقاد بر اینکه نظام‌مند شدن برندسازی مشهد نیازمند اجماع شهری است، تصریح کرد: این موضوع به تنهایی توسط شهرداری امکان‌پذیر نیست و برای دستیابی به آن باید با سایر نهادهای شهر مشهد به توافق برسیم و همگرا باشیم. برگزاری همایش برندینگ از سوی انجمن مدیران صنایع نشان‌دهنده همت بخش خصوصی در حوزه برندسازی است و می‌تواند گامی در راستای این توافق و همگرایی باشد.

وی اضافه کرد: برندینگ شهری یکی از مهمترین موضوعات کنونی همه شهرها به ویژه شهرهای فعال در حوزه گردشگری است. برخی از شهرها روی موضوع اقامت درون شهر و جذب نخبگان در زمینه ظرفیت‌های کارآفرینی شهر، برخی‌ها روی ظرفیت‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری و برخی‌ها در موضوع گردشگری برای برندسازی تمرکز دارند. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با بیان اینکه برند شهر مشهد هم در نام و محتوا و هم در ساختار، متاثر از وجود بارگاه رضوی است، خاطرنشان کرد: اینکه وجود این بارگاه به شکل زیارت و حس معنوی‌اش چه نوع تلقی در مسافر ایجاد می‌کند، اینکه گردشگر با چه انگیزه و دیدگاهی وارد مشهد می‌شود، چه مدت عزم اقامت دارد و چه ذهنیتی در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه شهر نسبت به دیگر شهرها دارد، مجموعه برندینگ شهر مشهد را تشکیل می‌دهد. از طرفی، اینکه تصور آنها از زیارت با چه فضای پیرامونی همراه است، بسیار مهم است، به طور مثال ظرفیت‌های درمانی مشهد هم بخشی از برند زیارتی این شهر محسوب می‌شود و گردشگرانی که به نیت زیارت و شفا می‌آیند، از امکانات درمانی شهر استفاده می‌کنند. در مجموع تمام اقداماتی که می‌توان انجام داد تا هم مفهوم زیارت را پررنگ کند و هم به فضای پیرامونی بپردازد، فعالیت در جهت برندینگ شهری در مشهد است.

وی به سرمایه‌گذاری مدیران شهر استانبول در برندسازی این شهر اشاره و اظهار کرد: استانبول در این زمینه اقدام و سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده؛ به طور مثال، سریالها و فیلمایی که ساخته می‌شود با حمایت شهرداری است و رویکرد برندینگ شهری در آنها جدی است. مدیران شهری استانبول از مدیاهای فیلم و سریال و سایر رسانه‌ها استفاده کردند و حتی بسیاری از فیلمهای پرفروش لوکیشنی در استانبول دارند تا این شهر به عنوان مقصد سفر مطرح شود. این رویکردها در اقتصاد شهری بسیار مهم است.

گزارش از: ایسنا-منطقه خراسان و به نقل از دبیرخانه دائمی همایش برندینگ
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


عضویت در اندیشکده ی فرهیخت

ارزیابی و رصد رویدادهای بین المللی مشهد تا مرداد ماه 1397


دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و رسانه با اولویت «ارتباطات» و با محوریت «اقتصاد شهر»



دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی» و با محوریت «اقتصاد دانش»

دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی، هنری و نمایشگاهی با اولویت جامعه پویا و با محوریت   «اقتصاد فرهنگ»


دیپلماسی زیارت و خدمات تخصصی گردشگری » با اولویت «تکریم زوار خارجی» و با محوریت «اقتصاد زائر»


«اندیشکده بین المللی فرهیخت»
 Farhikht Think Tank -  www.farhikhtt.ir

Copyright © 2009
با تشکر از: سایت ستاپ
قدرت گرفته با از  MihanBlog.com