برترین های دیپلماسی

پنجشنبه25 بهمن 1397 | به راستی نمی دانیم به چه دلیل، ساده ترین آداب عرف بین المللی و رفتار تشریفات دیپلماتیک در دیدارها و ملاقات ها با میهمانان غیر ایرانی در مشهد توسط مسئولان روابط عمومی ها و امور بین الملل دستگاه های اجرایی | به قلم محمد منصف پور ...

جمعه 21 دی 1397 | شورای شهر هزینه مسافران خارجی مشهد را افزایش ندهد. شورای شهر مشهد در آخرین جلسه علنی خود مصوبه‌ای داشت که باید گفت بدعتی تازه بوده و لازم است متولیان امور شهر و حتی استان نسبت به آن دقتی ... | به قلم علی محمدزاده

دوشنبه 16 مهر 1397 | نقدی بر یک خبر، هشتم مهرماه جاری، خبری بس عجیب و باورنکردنی، هرچند تیتر خبری چند رسانه شد، اما در هیاهوی افزایش افسارگسیخته ی ارز شوم - دلار سیاه - و الحاق کشور به کنوانسیون مبارزه با پولشویی و تأمین مالی ... | به قلم «عبدالرضا زرگری

چهارشنبه 11 مهر 1397 | عدم رعایت مطلوب اصول تشریفات روابط دیپلماتیک در دیدارهای مدیران دستگاه های اجرایی شهر و استان با مقامات عالی رتبه سیاسی و اجتماعی کشورها بویژه با سفرا و دیپلمات های ارشد سفارتخانه های خارجی ...| به قلم «عبدالرضا زرگری

دیپلماسی زیارت؛ خبر خوش برای زوار غیرایرانی بارگاه رضوی: ابطال دریافت «عوارض از گردشگران غیرایرانی» در مشهد + تحلیل فرهیخت

مصوبه دریافت عوارض از گردشگران غیر ایرانی که به مشهد سفر می‌کنند، از سوی استاندار خراسان رضوی ابطال شد. اندیشکده بین المللی فرهیخت ، ضمن تشکر و قدردانی از درایت و تدبیر استاندار جدید، فهیم و مدبر خراسان رضوی جناب آقای علیرضا رزم حسینی، مراتب خرسندی خود را از بابت حذف این مصوبه ی غیرقانونی، ظالمانه، نابخردانه و بلکه تبعیض آمیز و ناجوانمردانه و عجولانه شورای شهر اعلام داشته، امید است نمایندگان منتخب مردم برای مدیریت شهر، از ابطال این مصوبه غیرکارشناسی شده و شتاب آمیز، این درس را آموخته باشند که:... | چهارشنبه 10 بهمن 1397

دیپلماسی ...

معاون برنامه‌‎ریزی و توسعه شهرداری مشهد: برای برندینگ مشهد می توان از مدل استانبول الگوبرداری کرد

   |  دوشنبه 8 مرداد 1397
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: برند شهر مشهد هم در نام و محتوا و هم در ساختار، متاثر از وجود بارگاه رضوی است و برای برندینگ این شهر مشهد نیازمند توافق با سایر نهادها هستیم. شهریار آل‌ شیخ با تاکید بر این مهم که برندینگ مفهومی فراتر از ایجاد لوگو و آرم است، افزود: داشتن استراتژی برای مطرح کردن شهر و تبیین هویت آن و نیز نحوه اجرای استراتژی بسیار مهم است....

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مجموعه فعالیت ما در مشهد فراشهری است، برای برندینگ باید کار را خارج از شهر مشهد دنبال کنیم. تاکنون و در سالهای پیش در مشهد در حوزه معرفی شهر اتفاقاتی رخ داده اما به طور موضوعی برنامه‌ریزی آن بر روی بحث برندینگ نبوده است. شهر مشهد برند پایه‌ای خود را دارد ولی شهرهای دیگر در این موضوع ساختاری و نظام‌مند رفتار می‌کنند. 

آل شیخ با اعتقاد بر اینکه نظام‌مند شدن برندسازی مشهد نیازمند اجماع شهری است، تصریح کرد: این موضوع به تنهایی توسط شهرداری امکان‌پذیر نیست و برای دستیابی به آن باید با سایر نهادهای شهر مشهد به توافق برسیم و همگرا باشیم. برگزاری همایش برندینگ از سوی انجمن مدیران صنایع نشان‌دهنده همت بخش خصوصی در حوزه برندسازی است و می‌تواند گامی در راستای این توافق و همگرایی باشد.

وی اضافه کرد: برندینگ شهری یکی از مهمترین موضوعات کنونی همه شهرها به ویژه شهرهای فعال در حوزه گردشگری است. برخی از شهرها روی موضوع اقامت درون شهر و جذب نخبگان در زمینه ظرفیت‌های کارآفرینی شهر، برخی‌ها روی ظرفیت‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری و برخی‌ها در موضوع گردشگری برای برندسازی تمرکز دارند. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با بیان اینکه برند شهر مشهد هم در نام و محتوا و هم در ساختار، متاثر از وجود بارگاه رضوی است، خاطرنشان کرد: اینکه وجود این بارگاه به شکل زیارت و حس معنوی‌اش چه نوع تلقی در مسافر ایجاد می‌کند، اینکه گردشگر با چه انگیزه و دیدگاهی وارد مشهد می‌شود، چه مدت عزم اقامت دارد و چه ذهنیتی در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه شهر نسبت به دیگر شهرها دارد، مجموعه برندینگ شهر مشهد را تشکیل می‌دهد. از طرفی، اینکه تصور آنها از زیارت با چه فضای پیرامونی همراه است، بسیار مهم است، به طور مثال ظرفیت‌های درمانی مشهد هم بخشی از برند زیارتی این شهر محسوب می‌شود و گردشگرانی که به نیت زیارت و شفا می‌آیند، از امکانات درمانی شهر استفاده می‌کنند. در مجموع تمام اقداماتی که می‌توان انجام داد تا هم مفهوم زیارت را پررنگ کند و هم به فضای پیرامونی بپردازد، فعالیت در جهت برندینگ شهری در مشهد است.

وی به سرمایه‌گذاری مدیران شهر استانبول در برندسازی این شهر اشاره و اظهار کرد: استانبول در این زمینه اقدام و سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده؛ به طور مثال، سریالها و فیلمایی که ساخته می‌شود با حمایت شهرداری است و رویکرد برندینگ شهری در آنها جدی است. مدیران شهری استانبول از مدیاهای فیلم و سریال و سایر رسانه‌ها استفاده کردند و حتی بسیاری از فیلمهای پرفروش لوکیشنی در استانبول دارند تا این شهر به عنوان مقصد سفر مطرح شود. این رویکردها در اقتصاد شهری بسیار مهم است.

گزارش از: ایسنا-منطقه خراسان و به نقل از دبیرخانه دائمی همایش برندینگ
آخرین ویرایش: دوشنبه 8 مرداد 1397
Share
  یادآوری: درج رتبه ای موضوعات و رویدادها و مناسبات بین المللی مشهد از آن سو برای پژوهشگران و علاقه مندان رصد تعاملات روابط خارجی این کلان شهر اهمیت دارد که با کلیک بر روی هر گزینه، تمامی پست هایی که مرتبط با آن موضوع هستند، به ترتیب درج به نمایش در خواهند آمد؛ اما نکته ی مهمتر، نمایش سرفصل ها به ترتیب رتبه و فراوانی هر موضوع، است که خود حکایت از فعال یا نیمه فعال و یا غیرفعال بودن آن حوزه دارد. ضمناً: 1- «دیپلماسی ها» پررنگتر در این بخش متمایز خواهند شد. 2- این اطلاعات، تا تاریخ 22 آذر ماه 1397 به روز شده است!
کل رویدادها و مناسبات: 4.450
 اخبار   3183     بین الملل   2579     آسیا   2223     مراسم بین المللی / داخل و خارج   934     دیپلماسی اقتصادی    661     دیپلماسی دانشگاهی  608     دیپلماسی زیارت، زائر/ امام رضا(ع)/ ،   587     افتخارات / مفاخر   555     دیپلماسی گردشگری    536     دیپلماسی علمی   476     جهان اسلام   454     اروپا   448     میهمان/میهمانان خارجی   435     دیپلماسی فرهنگی  420     دیپلماسی آموزشی   420     دیپلماسی دینی (مذهبی و قرآنی)   412     آیا می دانید که مشهد...   386     دانشگاه فردوسی مشهد   358     شهرداری مشهد   312     دیپلماسی نمایشگاهی  280     آستان قدس رضوی   250     سرمایه گذاری   248     استانداری خراسان رضوی   242     تصاویر / گزارش های تصویری   241     عراق   234     صادرات و واردات   208     پاکستان   205      دیپلماسی هنری   190     دیپلماسی شهری  187     افغانستان   184     دیپلماسی ورزشی   178     دیپلماسی سلامت، پزشکی و بهداشت/   176     استاندار   169     دیپلماسی سیاسی  166     حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی   148     دیپلماسی اجتماعی    147     آفریقا   144     مشهد 2017  مشهد 2017   139     نمایشگاه بین المللی مشهد   126     سفارت، سفیر، کاردار، رایزن، سرکنسول   123     سرمایه گذاری خارجی   110     پایتخت معنوی ایران   103     جلسات،ملاقاتها، بازدیدها، سفرها/ داخل و خارج   93    

اندیشکده بین المللی فرهیخت، دعوت به همکاری می نماید: از سطح اندیشه و پژوهش گرفته که مخاطب آن محققان، نویسندگان، اساتید مجرب دانشگاه، فضلای معظم حوزه، مدیران، کارشناسان و پیش کسوتان در رشته های مختلف، دانشجویان و دانش آموزان و در کل، تمامی دغدغه داران توسعه ی روابط خارجی مشهد با جهان پیرامون هستند، تا سطح اجرایی که شامل فعالان و کاربران ساده وب و علاقه مندان به درج محتوا در وبگاه اینترنتی اندیشکده است. توضیح بیشتر بخش اجرایی آن که، شدیداً نیازمند همکاری افتخاری آن دسته از آقایان و خانم های دلداده و سرسپرده به امام مهربانی ها حضرت امام رضا(ع) هستیم که حاضرند همچون پژوهشگران داخلی و خارجی این اندیشکده، به عشق آن امام همام، در شناسایی و رصد و نیز درج کلیه ی رویدادها و مناسبات بین المللی کلان شهر رضوی از منابع مختلف بویژه در بستر اینترنت به ما کمک کرده و حتی از طریق نصب یک اپلیکیشن ساده در گوشی همراه یا تبلت خود، نسبت به درج محتوا در وبگاه اقدام نمایند. بدیهی است در صورت تمایل نویسنده یا تهیه کننده مطالب، نام وی به عنوان ارسال کننده در کلیه ی پست های منتشره به نمایش در خواهد آمد. برای ارتباط گیری با مدیر تارنما، از طریق سیستم پاسخگویی آنلاین می توانید اقدام فرمایید. مأجور باشید


عضویت در اندیشکده بین المللی فرهیخت
ارزیابی و رصد رویدادها، مناسبات بین المللی و روابط خارجی شهر
تا 22 آذر ماه 97
نمایه فعالان دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و رسانه با اولویت «ارتباطات» و با محوریت «اقتصاد شهر»
نمایه فعالان دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی» و با محوریت «اقتصاد دانش»
نمایه فعالان دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی، هنری و نمایشگاهی با اولویت جامعه پویا و با محوریت   «اقتصاد فرهنگ»
نمایه فعالان دیپلماسی زیارت و خدمات گردشگری » با اولویت «تکریم زوار خارجی» و با محوریت «اقتصاد زائر»