اندیشکده بین المللی فرهیخت 
  دیده بان توسعه روابط خارجی مشهد 
  درگاه مطالعات راهبردی رویکرد بین المللی شهر 
  www.farhikhtt.ir  

برترین های دیپلماسی ...

اهدای ده قلب طلایی در
آیین اختتامیه دومین کنگره بین المللی
«پزشکان قلب ایران و اروپا»
متشکل از پانصد تن از متخصصان داخلی و خارجی
مشهد - 14 تا 17 آذر 97 - بیمارستان رضوی

یکشنبه 13 آبان 1397 | بیش از یک میلیون متر مربع، زیربنای کل حرم رضوی است! رواق بسیار زیبا و تازه احداث دارالحجه هم با 7 هزار متر مربع مساحت، واقع در طبقه ی منهای یک، به دلیل نزدیکی به سرداب مقدس، بسیار مورد علاقه زوار داخلی و خارجی... | به قلم «عبدالرضا زرگری»

دوشنبه 16 مهر 1397 | نقدی بر یک خبر، هشتم مهرماه جاری، خبری بس عجیب و باورنکردنی، هرچند تیتر خبری چند رسانه شد، اما در هیاهوی افزایش افسارگسیخته ی ارز شوم - دلار سیاه - و الحاق کشور به کنوانسیون مبارزه با پولشویی و تأمین مالی ... | به قلم «عبدالرضا زرگری

چهارشنبه 11 مهر 1397 | عدم رعایت مطلوب اصول تشریفات روابط دیپلماتیک در دیدارهای مدیران دستگاه های اجرایی شهر و استان با مقامات عالی رتبه سیاسی و اجتماعی کشورها بویژه با سفرا و دیپلمات های ارشد سفارتخانه های خارجی ...| به قلم «عبدالرضا زرگری

دوشنبه 12 شهریور 1397 | چرا متولیان گردشگری استان به طور مطلق می گویند سرمایه گذاری در حوزه تأسیسات گردشگری اشباع شده؟! در حالی که باید بگویند فقط در لایه میانی یعنی هتل های 4 و 5 ستاره اشباع شدیم، اما در لایه بالا یعنی ...| به قلم «عبدالرضا زرگری

دیپلماسی شهری / نشست شهردار منتخب و اعضای شورای شهر با سفرا و فعالان اقتصادی افغانستان، پاکستان، قزاقستان، گرجستان، تاجیکستان، ترکیه و نماینده آیسسکو در مشهد + گزارش تصویری

محمد رضا کلایی شهردار منتخب مشهد در نشست با جمعی از سفرا و فعالان اقتصادی خارجی؛ نقشه راه و زمینه های سرمایه گذاری اقتصادی در مشهد ظرف دو هفته تدوین شود/ پیشنهاد می کنم خیابانی در کشورهای سرمایه گذار به نام مشهد یا فردوسی نامگذاری شود. خوشبختانه اکنون در مشهد همه به یک بلوغ در زمینه سرمایه گذاری اقتصادی رسیده و عزم همکاری نیز در این زمینه وجود دارد.... | جمعه 9 آذر 1397

دیپلماسی ...

صبح امروز در میزگرد همایش تجاری ایران و ایتالیا در مشهد عنوان شد: هیأت تجاری ایتالیا در راه مشهد

   |  جمعه 11 اسفند 1396
align=bottom
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: راهکارهای افزایش تجارت با ایتالیا به عنوان چهارمین قدرت برتر تکنولوژی و صنعتی اروپا، در همایش تجاری ایران و ایتالیا در مشهد بررسی می شود. محمدعلی امیرفخریان در میزگرد همایش تجاری ایران و ایتالیا در مشهد که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: گسترش بازار، ایجاد فرصت نوسازی صنایع و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران ایتالیایی....
.. در صنایع استان، کشور، ارتقاء سطح خدمات فنی و مهندسی و افزایش توان تولید داخلی، از دیگر اهداف این همایش تجاری است که در روز شنبه 12 اسفند سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر، سیاست ما گسترش و توسعه بازار کشورهای اروپایی است، اضافه کرد: برای آشنایی تجار استان در خصوص کشورهای هدف صادراتی در اروپا، برنامه ریزی هایی صورت گرفته که از آن جمله می توان به برگزاری همایش پیش رو اشاره کرد و همچنین در سال جاری یک هیات متشکل از تولیدکنندگان ماشین سازی و قطعه سازی به این کشور اعزام شد و در سال آینده نیز 2 هیأت دیگر به منظور جذب سرمایه گذار و شرکت در پاویون های نمایشگاه های تخصصی به آن کشور اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ورود به به بازار کشورهای هنگ کنگ، الجزایر، تاتارستان و اندونزی نیز استراتژی های مناسبی داشته ایم و هم اکنون هنگ کنگ جزو 5 کشور اصلی تجارت با استان قرار گرفته است.

امیرفخریان یادآور شد: در 10 ماهه سال 96، صادرات کل کشور به ایتالیا 314 میلیون دلار و استان خراسان رضوی حدود 3 میلیون دلار و واردات از ایتالیا به ایران 1.1 میلیارد دلار و به استان خراسان رضوی، حدود 4 میلیون دلار بوده است و لازم است سهم استان در مراودات تجاری با ایتالیا افزایش یابد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: در برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه عملیاتی، ایجاد بازارهای هدف صادراتی جدید و افزایش تعداد کشورهای مقصد، پیش بینی شده است که طبق آن 8 کشور به بازارهای هدف صادراتی استان اضافه شده و صادرات به برخی از کشورها نیز افزایش یافته است. گزارش از: شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از به گزارش صنعت8

گزارش دیگر در همین زمینه حاکی است:

حسن حسینی نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در پیش نشست همایش تجاری ایران و ایتالیا در مشهد گفت: کشور ایران از شهرت خوبی در حوزه مزایای اقتصادی و تجارت در جهان برخوردار است و همین موضوع باعث شده در بین رقبای خود یک گام جلوتر باشد. 

حسن حسینی افزود: برای حضور در جامعه بین المللی و بازارهای جهانی نیاز است در گام نخست وضع خودمان را روشن و برای بهتر شدن شرایط تجارت و تسهیل آن تصمیماتی اتخاذ کنیم. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: ظرف چند سال اخیر نتواستیم از ظرفیت بوجود آمده برای توسعه صادرات به کشورهای جهان استفاده کنیم لذا باید در این زمینه چاره اندیشی شود و این مهم مستلزم تسهیل شرایط بانکی و شفاف سازی در قوانین است.

محمدعلی امیرفخریان  دراین نشست اقلام صادراتی ایران را به ایتالیا شامل آهن و فولاد، پوست خام، کود اوره، پکیج، زعفران و کفپوش ذکر و بیان کرد: همچنین در این مدت ۱،۱ میلیارد دلار کالا از ایتالیا به ایران وارد شد که سهم خراسان رضوی از این میزان چهار میلیون دلار بود. وی عمده اقلام وارداتی از ایتالیا را نیز شامل قطعات آسانسور، مکملهای دارویی، قطعات موتور صنعتی و قالب بندی ذکر و بیان کرد: تجارت با ایتالیا به افزایش صادرات کمک می کند و دولت با دیپلماسی خود شرایطی را بوجود آورده که ارتباطات و تبادلات تجاری با کشورهای اروپایی بهتر از گذشته شده است. 

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: بر این اساس همایش تجاری ایران و ایتالیا با حضور رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا و جمعی از تجار، اقتصاددانان و تولیدکنندگان ۱۲اسفند جاری در مشهد برگزار می شود. بهبود فضای کسب و کار، اخلاق تجاری و شراکت در ایتالیا، ظرفیتهای وارداتی و صادراتی ایتالیا، بررسی روابط بانکی دو کشور و تنظیم قرارداد تجاری رویکردهای این همایش هستند. 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پیشینه تاریخی صادرات و واردات این استان نشان می دهد تجارت در خراسان رضوی یک تجارت غرب پسند است لذا برگزاری همایش تجاری ایران و ایتالیا نتایج خوبی به همراه خواهد داشت. 

محمدحسین روشنک افزود: استقبال سرمایه گذاران و تجار خراسانی برای حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی کمتر از سایر استانها است لذا باید تلاش کرد مزایای شرکت در اینگونه نمایشگاهها و زمینه ای که برای تجارت بهتر با کشورهای دیگر و شناسایی بازارهای جهانی بوجود می آید بیشتر تشریح شود.


آخرین ویرایش: جمعه 11 اسفند 1396
  یادآوری: درج رتبه ای موضوعات و رویدادها و مناسبات بین المللی مشهد از آن سو برای پژوهشگران و علاقه مندان رصد تعاملات روابط خارجی این کلان شهر اهمیت دارد که با کلیک بر روی هر گزینه، تمامی پست هایی که مرتبط با آن موضوع هستند، به ترتیب درج به نمایش در خواهند آمد؛ اما نکته ی مهمتر، نمایش سرفصل ها به ترتیب رتبه و فراوانی هر موضوع، است که خود حکایت از فعال یا نیمه فعال و یا غیرفعال بودن آن حوزه دارد. ضمناً: 1- «دیپلماسی ها» پررنگتر در این بخش متمایز خواهند شد. 2- این اطلاعات، تا تاریخ 27 مهر ماه 1397 به روز شده است!
کل رویدادها و مناسبات: 4.212 اخبار 2.988   بین الملل 2.369   آسیا 2.083   برنامه های بین المللی/داخل و خارج 857   دیپلماسی اقتصادی 643   دیپلماسی زیارت و زائر رضوی 546   دیپلماسی دانشگاهی 545   افتخارات 501   دیپلماسی گردشگری 490   دیپلماسی علمی 400   اروپا 391   دیپلماسی فرهنگی 391   میهمان/میهمانان خارجی 382   جهان اسلام 372   دیپلماسی آموزشی 361   دیپلماسی دینی (مذهبی و قرآنی) 356   آیا می دانید که مشهد... 337   دانشگاه فردوسی مشهد 309   شهرداری مشهد 288   دیپلماسی نمایشگاهی 270   سرمایه گذاری 244   استانداری خراسان رضوی 226   آستان قدس رضوی 207   عراق 205   صادرات و واردات 204   پاکستان 198   تصاویر / گزارش های تصویری 189   هنری 180   استاندار 168   افغانستان 166   دیپلماسی ورزشی 163   دیپلماسی سیاسی 157   دیپلماسی عمومی و شهری 156   دیپلماسی سلامت، پزشکی و بهداشت 155   حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی 146   مشهد 2017 139   آفریقا 137   اجتماعی 130   نمایشگاه بین المللی مشهد 120   سفارت، سفیر، کاردار، رایزن، سرکنسول 118   سرمایه گذاری خارجی 104   پایتخت معنوی ایران 100   فرودگاه بین المللی مشهد 86   آمریکا 84   شهردار مشهد 80   قابل الگوگیری یا استفاده در مشهد 77



عضویت در اندیشکده بین المللی فرهیخت
ارزیابی و رصد رویدادها، مناسبات بین المللی و روابط خارجی شهر
تا 30 مهرماه 97
نمایه فعالان دیپلماسی عمومی و شهری، اقتصادی، سیاسی و رسانه با اولویت «ارتباطات» و با محوریت «اقتصاد شهر»
نمایه فعالان دیپلماسی علم، آموزش و فناوری، با اولویت «آینده پژوهی» و با محوریت «اقتصاد دانش»
نمایه فعالان دیپلماسی فرهنگی و اجتماعی، هنری و نمایشگاهی با اولویت جامعه پویا و با محوریت   «اقتصاد فرهنگ»
نمایه فعالان دیپلماسی زیارت و خدمات گردشگری » با اولویت «تکریم زوار خارجی» و با محوریت «اقتصاد زائر»