دیپلماسی❜ دکتر محمدرضا هاشمی: فعالیت 11 شعبه آموزش زبان فارسی دانشگاه فردوسی در خارج کشور

  • بازدید: ۱۷۰
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در حال حاضر 11 شعبه فارسی‌آموزی این دانشگاه در خارج از کشور فعالیت می‌کنند. محمدرضا هاشمی ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری با روسا و مدیران پژوهشی دانشگاه‎های مشهد که در مجتمع آبان مشهد برگزار شد، با اعلام اینکه دانشگاه فردوسی مشهد،... ... برند آموزش فارسی به غیر فارسی‌زبانان است،اظهار کرد: ما طی 4 گذشته حدود 1200 زبان‌آموز فارسی از 24 کشور دنیا پرورش داده‌ایم.  وی گفت: همچنین حدوداد 10 هزار نفر از دوره‌های زبان‌آموزی ما استفاده می‌کنند و 100 مدرس نیز متخصص آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان هستند.معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: با وجود وابستگی‌های بسیار ما توانسته‌ایم بهترین اعتبارات را از ناحیه وزارتخانه اخذ کنیم. یکی از نکات مهم در دولت تدبیر و امید گشایش‌هایی بود که بعد از برجام برای ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها اتفاق افتاد که به واسطه آن دانشگاه فردوسی مشهد بزرگترین دانشگاه بین‌المللی شناخته شد و حدود 1800 دانشجو از 22 کشور دنیا در این دانشگاه تحصیل کردند. هاشمی اضافه کرد: دانشگاه فردوسی مشهد بعد از دانشگاه تهران دومین مرکزی است که آزمون‌های بین‌المللی فرانسه را برگزار می‌کند. در حوزه پژوهش و فناوری رتبه علمی دانشگاه فردوسی از ابتدای دولت تدبیر و امید 708 بوده که در حال حاضر به رتبه بین 480 تا 500 دست پیدا کرده‌ایم.وی با اشاره به اینکه بزرگترین و مهم‌ترین نقشی که تاکنون دانشگاه فردوسی مشهد ایفا کرده است، فعالیت در الگوهای چهارگانه آموزش‌های عالی است، ادامه داد: الگو اول توسعه ناپلئونی بوده که به این می‌پردازد که دانشگاه همواره در خدمت جامعه قرار گرفته است. در قدم بعدی الگو آلمانی توسعه آموزش است که به توسعه علم و فرهیختگی می‌پردازد. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: الگو دیگر انگلیسی یا جامعه پذیری و پرورش دانشجو است که ارتباط مستقیم با نیاز جامعه دارند. در نهایت الگو آخر بازار و صنعت است که در این 4 مرحله دانشگاه فردوسی مشهد و بسیاری دیگر از دانشگاه‌ها این مسیر را به خوبی طی کرده است. هاشمی عنوان کرد: ما تا دهه 1360 اساس ما دانشگاه نوع اول یعنی دولتی و آموزش محور بوده از دهه 1370 بستر پژوهش محوری آغاز شد. دهه 1380 نیز اساس ما تربیت و جامعه‌پذیری بود و در این بازه زمانی معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد. در دهه 1390 نیز بازارکار و کارآفرینی رونق پیدا کرد و دانشگاه‌ها نیز به این سمت سوق پیدا کردند. وی تصریح کرد: قبل از انقلاب پذیرش دانشجو در کل ایران 150 هزار نفر بود، در حالی که امروز به بیش از 4 میلیون رسیده است که این نشان‌دهنده توانایی‌های بسیار زیاد آموزش عالی در کشور است.ایسنا

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/3602


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها