دیپلماسی" نمایشگاه بین المللی مشهد چطور روش میشه روی نمایشگاهی که از 117 شرکت فقط دو شرکتش، خارجی اند، اسم بین المللی بذاره؟!

  • بازدید: ۳۶
با سلام و احترام؛ من تازه با سایت شما آشناشدم لطفا منعکس کنید که چرا اینقدر وضعیت اطلاع رسانی نمایشگاه بین المللی مشهد ضعیفه وبلکه افتضاحه؟ اولا که آقای مدیرعامل مصاحبه کردند و گفتند نوزدهمین دوره اما تو سایتشون نوشتند دوازدهمین دوره! تازه وقتی هم روی دکمه اطلاعات بیشتر میزنیم صفحه اش خالیه! این یعنی چی؟ اینکه بی احترامی و توهین به مردمه. حتی تو صفحه انگلیسی اش هم همینطوره، بیخود نیست خارجی ها.... تو نمایشگاههای مشهد شرکت نمیکنند و با خودشون میگن نمایشگاهی که از ساده ترین کار یعنی درج اطلاعات یک نمایشگاه در سایتشون عاجزند چطور میتونند برگزارکننده خوبی باشند و معلومه که نمیان مشهد!من تعدادی از نظرات مردمی سایت شما رو خوندم و دیدم حتی نظرات طولانی رو هم منتشر میکنید برای همین ادامه میدم و الا من منشی یک شرکت بازرگانی و صادرات و واردات هستم و دنبال اطلاعاتی از شرکتهای خارجی نمایشگاه صنعت غذایی مشهد بودم که به رؤسای شرکت بدم اما با دیدن این وضعیت اسفناک سایت نمایشگاه خصوصا بخش انگلیسی اش که به امان خدا رها شده، پشیمون شدم و رفتم تو سایتهای دیگه و مصاحبه مدیرعامل نمایشگاه رو خوندم که گفتند 90 غرفه هست با 117 شرکت که 115 تاش داخلی اند و فقط 2 شرکت اونم یکی از پاکستان و دیگری از کره جنوبی اومدند! از ما که گذشت اما چون کلی وقت گذاشتم برای این موضوع و ازطرفی دیگه دیدم سایت شما درمورد بین الملل مشهده، گفتم به شما بگم که اساسا نمایشگاه بین المللی مشهد چطور روش میشه روی نمایشگاهی که از 117 شرکت فقط دو شرکتش خارجی هستند، اسم بین المللی بذاره؟! اصلا باورکردنی نیست نمایشگاهی که روزی بهترین اتاقهای یک هتل 5 ستاره مشهد رو دربست اجاره میکرد، به روزی ییفته که متأسفانه هیچ شرکت خارجی حتی از افغانستان و پاکستان و ترکمنستان و هند و عراق و سوریه و حتی همین چینی های چشم بادومی که همه جا حضور دارند و حتی از سجاده نماز و مهر و تسبیح ما خراسانیها هم غافل نشدند، چینی هایی که الان رقیب بی منازع بازار ایرانند و به خاطر تحریمها از خوشحالی دارند بال در میارند و با دمشون فندوق میشکنن، حتی اونا هم مطلع نشدند که بیان تو نمایشگاه های مشهد شرکت کنند حتی در قالب میهمان و نه غرفه دار؟! البته همونطوری که گفتم حق هم دارند خارجی ها که نیان بخش بین الملل نمایشگاه مشهد اصلا متولی و مسئول مشخصی نداره و به امان خدا رها شده و آنقدر اطلاع رسانی شون ضعیفه که شرکت خارجی اصلا مطلع نشدند و الا کدوم شرکت خارجی عاقلی هست که بازار سالانه 30 میلیون زائری مشهد طلایی رو بذاره و مثلا بره در شهرهای دیگه ایران سرمایه گذاری کنه؟ عجایب دیگه ای هم تو سایت نمایشگاه دیدم که بماند برای بعدها مثلا زمان برگزاری نمایشگاه ازبکستان و زدند از یکم مرداد تا 30 مرداد! یعنی سی روز یک نمایشگاه برپاست و جالبه رفتم تو صفحه انگلیسی اش هم دیدم همین اشتباه هم اونجا شده و بازم صفحه خالیه و تو اینترنت هم سرچ کردم دیدم اصلا این نمایشگاه برگزار نشده. یاحق

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7520


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود این یعنی آن که اگر با گذشت ۴۵ سال، هنوز نمی توانیم یک آمار موثق از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع خارجی ارائه دهیم، پس هر گونه برنامه ریزی برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ و این واقعاً مایه فضاحت دیاری است که ادعای قطب اول گردشگری کشور را دارد. آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضعییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو