دیپلماسی" عضو شورای شهر مشهد: فرصت "مشهد ۲۰۱۷" به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است

  • بازدید: ۲۰۹
عضو شورای شهر مشهدمقدس گفت: فرصت "مشهد ۲۰۱۷" به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مسعود ریاضی در دومین اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی اظهار داشت: اتفاقی که برای داستان و یا جریانی مانند مشهد 2017 اتفاق افتاده فرصتی ویژه برای این شهر مقدس بود و متاسفانه در 9 ماهی که از این سال گذشت به‌خوبی استفاده نشد.... وی افزود: مشهد به عنوان یک شهر زیارتی، شهری سیاحتی هم هست و متاسفانه وقتی سردرگمی‌هایی در این تعریف باشد نتیجه موفقی هم نخواهیم داشت.عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه میزبانی از مهمانان امام رضا(ع) افتخاری بزرگ برای مشهدی‌ها است، خاطرنشان کرد: باید در سایه امام هشتم(ع) به همه دیدگاه‌ها احترام گذاشته شود؛ عناوین دومین کلان‌شهر کشور، پایتخت معنوی ایران و غیره نباید در حد شعار باشد و مشهدی‌ها ساکنان گرامی‌ترین شهر ایران هستند.وی بیان کرد: میزبان زائر امام رضا(ع) چون و مهمان امام مهربانی‌ها را دوست دارد در مسیر ارائه برترین خدمت و میزبانی تلاش می‌کند.محمدهادی مهدی‌نیا، دیگر عضو شورای شهر مشهد نیز در این برنامه اظهار داشت: درباره اهمیت حوزه گردشگری سخن کم گفته نشده، اما امروز از زاویه دیگری که معماری و عمران است بیشتر صحبت شود. اگر به بازدیدی از مراکز گردشگری سایر کشورها کرده باشیم شاهد آن هستیم که درصد زیادی از توریسم آن‌ها به معماری معاصر و تاریخی آن‌ها به‌صورت همزمان وابسته است.عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه در کشورمان هچ بنایی نداریم که این اهمیت و قابلیت را داشته باشد که به عنوان جاذب گردشگر از آن استفاده بکنیم، خاطرنشان کرد: دوره تاریخی سازه‌های معماری حداکثر به 30 تا 40 سال قبل برمی‌گردد، همچون بقعه طوس، خیام، موزه نادری وغیره و باید بگوییم چه کرده‌ایم که نتواتسته‌ایم جاذبه‌های گردشگری معماری را ایجاد کنیم و به‌وسیله اینگونه مراکز ضریب حضور گردشگران را بالا ببریم.مهدی‌نیا تصریح کرد: همان درصد اندک گردشگران ما به بعد سازه‌های معماری‌مان مانند تخت جمشید، منار جنبان، ارگ بم و غیره برمی‌گردد، البته بناهای معاصر هم می‌تواند جذب گردشگری ماندگار داشته باشد.وی با بیان اینکه اگر امروز انتقاداتی به طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی وجود دارد به‌دلیل ساختمان‌های بدقواره شکل‌گرفته در اطراف این مکان مقدس بوده است، تاکید کرد: بی‌شک با دقت و برنامه‌ریزی و عملکرد درست در آینده نزدیک می‌توانیم شاهد رشد گردشگری در این بخش باشیم.امیر شهلا، دیگر عضو شورای شهر مشهد نیز در این برنامه اظهار داشت: بحث برندسازی و برندینگ در مشهد مغفول واقع شده و اگر از سبد گشودگی اقتصاد کشور بتوانیم میزان تولید ثروت و ارزش افزوده را بالا ببریم از سرمایه‌های مالی، اجتماعی، انسانی و غیره استفاده مطلوب‌تری خواهیم داشت.وی افزود: سالانه بیش از 30 میلیون زائر و گردشگر به مشهد سفر می‌کنند که 3 میلیون نفر از آن‌ها و معادل 10 درصد این عدد زائران و گردشگران خارجی هستند و امروزه ضریب پایایی و ماندگاری آن‌ها از 4 روز به 2.5 روز کاهش یافته و این مهم نشان از آن دارد که برای جذب و نگهداشت آن‌ها برنامه خاصی نداشته‌ایم.عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه به‌جز موضوع زیارت، سایر اوقات گردشگران به بطالت می‌گذرد، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی گردشگرانی که مشهد سفر کرده‌اند رفتن از مشهد را به ماندن در این شهر ترجیح می‌دهند.شهلا با اشاره نامگذاری سال 2017 به نام سال، فرهنگ و تمدن اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه این نام به ایجاد نماد، شناسه و برندی برای شهری که معتقدیم یکی از ثروتمندترین شهرهای ایران و بلکه خاورمیانه در حوزه مفاخر بوده تبدیل نشده است. با بهره‌برداری از این مفاخر و با افزایش ضریب پایایی در این روند حرکتی موثر ایجاد می‌کنیم تا با آن پویایی و نشاط به مشهد برگردد.عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه از اهم وظایف شورای  پنجم شهر مشهد احیاء شهر طوس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی است، بیان کرد: در این نظام شورایی کمیسیون ویژه‌ای با عنوان عمران و توسعه افزوده شده و در طول چند هفته گذشته جلساتی را در جهت احیاء طوس تشکیل داده که ثمرات آن را در 4 سال آتی خواهید دید و تلاش ما بر این است تا از محرومیت و محدودیت درآییم و به‌جز حرم مطهر رضوی به دیگر مفاخر بپردازیم.شهلا گفت: ما از ایده‌های و فکرهای نیروهای نخبه و جوان شهرمان در جهت رشد، اعتلا و شکوفایی مشهد استفاده می‌کنیم و شورای پنجم خود را اخلاقاً متعهد می‌داند تا حامی ایده‌های خلاق باشد تا همه مردم در ساخت و آبادانی شهرمان مشارکت داشته باشند.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/4556


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود این یعنی آن که اگر با گذشت ۴۵ سال، هنوز نمی توانیم یک آمار موثق از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع خارجی ارائه دهیم، پس هر گونه برنامه ریزی برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ و این واقعاً مایه فضاحت دیاری است که ادعای قطب اول گردشگری کشور را دارد. آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضعییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو