دیپلماسی❜ شهری/ ارجائی شهردار مشهد: مشهد جهانشهر است و اقتضائات بین‌المللی دارد؛ پروژه‌های این شهر باید پیوست بین‌المللی داشته باشد

  • بازدید: ۶۲۴
شهری/ ارجائی شهردار مشهد: مشهد جهانشهر است و اقتضائات بین‌المللی دارد؛ پروژه‌های این شهر باید پیوست بین‌المللی داشته باشد
شهرداری مشهد

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه سطح پروژه‌ها باید بین المللی باشد، گفت: مشهد جهانشهر است و اقتضائات بین‌المللی دارد و تمام ابعاد و اقدامات مدیریت اعم از فرهنگی، معماری، ترافیک، شهرسازی، کالبد و... باید پیوست بین‌المللی داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز مورخ ۱۱ مهر ۱۴۰۰, سید عبدالله ارجائی در نشست با نخبگان و متخصصان شهری هدف از برگزاری این جلسات را شکل‌گیری دیدار و گفتگو بین مدیریت شهری و متخصصین حوزه‌های مختلف و فرهنگسازی در خصوص استفاده از توان اندیشکده‌ها دانست و اظهارکرد: انتظار داریم این جلسات به صورت منظم و در بالاترین سطح با ترکیب نخبگان استانی، ملی و فراملی تشکیل شود تا شاهد خروجی علمی، عملیاتی، ارزان و خلاقانه باشیم.

وی افزود: وقتی اتاق فکر بیرونی برای رفع مشکلات تلاش می‌کند، انتظار داریم چهار ویژگی در آن رعایت شود. اولین مورد گفتمان علمی برای کاهش هزینه فعالیت‌ها، اقدامات نمایشی و پوپولیستی است. تعریف پروژه در اتاق‌های بسته، غیر تخصصی و... آفت‌های مدیریت شهری و ورود به حوزه حق الناس است. ما حق نداریم بدون کار کارشناسی اقدام به تعریف پروژه کنیم.

شهردار مشهد مقدس آینده‌نگری را بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: برای تعریف پروژه‌ها باید حداقل افق‌های ۲۰ تا ۵۰ ساله در نظر گرفته شود و سپس چراغ راهی برای حرکت مدیریت در این شهر ارائه دهند.

ارجائی با تاکید بر اینکه سطح پروژه‌ها باید بین المللی باشد، خاطرنشان کرد: مشهد جهانشهر است و اقتضائات بین المللی دارد و تمام ابعاد و اقدامات مدیریت اعم از فرهنگی، معماری، ترافیک، شهرسازی، کالبد و... باید پیوست بین‌المللی داشته باشد.

وی درباره عناصر طراحی توسعه شهری نیز گفت: در عناصر طراحی توسعه شهری همواره سه عنصر جمعیت پذیری، سرانه خدماتی و تراکم مطرح می‌شود، اما باید یک آیتم خواست مردم به آن اضافه شود. زیرا ما جمع شدیم تا به نیابت از مردم بعضی از کار‌ها را انجام دهیم. نباید جایمان را اشتباه بگیریم! گاهی دستورالعمل‌هایی می‌دهیم که با منافع به‌حق مردم در تضاد است. مگر ما صاحب شهریم؟ صاحب شهر مردم اند. گزینه "خواست مشروع مردم" باید در شهرسازی جا بیفتد.

شهردار مشهد مقدس ضمن خواستار جدی‌تر شدن جلسات افزود: در جلسات مدیران تخصصی یک ضلع و اندیشمندان و نخبگان در ضلع دیگر قرار دارند. به دولت هم پیشنهاد میکنیم که به عنوان ضلع سوم، در این جلسات حضور داشته باشد.

ارجائی معاونت برنامه ریزی را مغز متفکر شهرداری دانست و ادامه داد: نباید در جلسات فقط یک دیدگاه وجود داشته باشد. ما از چالش درباره مسایل مدیرت شهری چه در سطح برنامه چه در سطح پروژه استقبال می‌کنیم.

وی هدف مدیریت شهری را کسب رضایت الهی و رفاه و شادی مردم دانست و در پایان تاکید کرد: شهرداری نباید سربار مردم باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8500


Share
  • مجتبی ریحانی
    بابا کجای کارید؟ اعضای شورای شهر جدیداً بیست سئوال از آقای شهردار پرسیدند یکیش از اوضاع بین المللی مشهد نیست! اینا همش به فکر زباله و آسفالت و اسم خیابونها و خلاصه گچ و سیمان هستند نه به فکر امور بین المللی مشهد، برای همین خودتون رو بیخود خسته نکنین که از این جماعت فرهنگسرای بین الملل مشهد و موزه بین الملل مشهد و این چیزها در نمیاد یاحق
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها