جناب آقای استاندار
معاون تازه نفس زیارت:

آب دست‌تان دارید زمین بگذارید

فقدان آمار زائران رضوی

اعم از داخلی و غیرایرانی مایه فضاحت دیاری است که خود را

قطب اول گردشگری کشور

می نامد! آمار، نقطه صفر برنامه ریزی و سیاستگزاری است.
بدون اتکا به آمار موثق و به روز، چطور می توانید «زائر و زیارت» را در ارض اقدس توس ساماندهی کنید؟
اقتصاد این شهر به «اکسیر زیارت» زنده است!

بیشتر بخوانید

دیپلماسی❜ شرکتهای خارجی، غایبان نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد

  • بازدید: ۱۲۵
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: به دلیل بروز مشکلاتی از قبیل، موضوع تحریم و افزایش نرخ ارز و ... حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه بین المللی مشهد کمتر شده است، اما برندهای داخلی استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه دارند. در برخی از موضوعات نمایشگاه مانند نمایشگاه خودرو، مدت زمان زیادی قبل از برپایی نمایشگاه، تمام غرفه ها ثبت نام می شود و غرفه خالی دیگری باقی نمی ماند.... به گزارش قدس آنلاین، علیرضا هوشنگ نژاد در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار برگزار شده بود افزود: بسته به نوع برگزاری نمایشگاه، استقبال شرکت های مختلف برای حضور در آن متفاوت است. نمایشگاه خودرو همیشه یکی از جذاب ترین نمایشگاه هایی است که در طول سال برگزار می شود. بدلیل استقبال بسیار زیاد شرکت های خودروسازی و قطعه سازان خودرو از نمایشگاه مشهد، امسال تصمیم گرفتیم که این دو را از یکدیگر جدا نموده و نمایشگاه قطعات خودرو را بلافاصله بعد از نمایشگاه خودرو برگزار نماییم. پتانیسل قطعه سازی در استان بسیار بالاست و برگزاری همزمان نمایشگاه خودرو و قطعات خودرو باعث می شود که تعدادی از شرکت ها نتوانند در نمایشگاه حضور داشته باشند.وی گفت: استان خراسان رضوی ویژگی های منحصر به فردی دارد و به همین خاطر است که نمایشگاه بین المللی مشهد بعد از تهران به عنوان دومین نمایشگاه قوی و پراهمیت در سطح کشور مطرح می شود. حضور بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، وجود پروازهای زیاد در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، وجود امکانات ریلی و جاده ای مناسب به نسبت دیگر نقاط کشور، حضور زیاد زائران ایرانی و خارجی در مشهد، داشتن مرز زمینی با ترکمنستان و افغانستان که بخصوص افغانستان بازار بسیار خوبی را برای کالاهای ایرانی فراهم آورده از جمله عواملی است که جایگاه نمایشگاه بین المللی مشهد را در کشور بیشتر از پیش تقویت نموده است.وی افزود: افق ما، حضوری فعال در منطقه است. سال گذشته به اذعان وزارت بازرگانی، نمایشگاه بین المللی مشهد در بین دیگر استان ها، رتبه نخست را از لحاظ حضوری فعال و توانمند در نمایشگاه های کشورهای مختلف داشت، امسال نیز مجوز حضور در  ۵ نمایشگاه خارجی دیگر را گرفته ایم و به عنوان نماینده ایران بسیار پویا و فعال در این نمایشگاه ها حاضر خواهیم شد.هوشنگ نژاد ادامه داد: ما با دعوت از هیات های تجاری دیگر کشورها و رایزنی های مختلف در تلاشیم تا بتوانیم رونق خوبی را برای کالاهای تولیدی و اقتصاد این استان فراهم آوریم.وی عنوان کرد: در شش ماهه زمستان و بهار گذشته نسبت به دوره قبل آن، از لحاظ تعداد برگزاری نمایشگاه ها ۳۳ درصد، از لحاظ تعداد غرفه ها ۲۱ درصد، از نظر تعداد بازدید کننده ۱۳ درصد، از لحاظ درآمدهای نمایشگاهی ۳۰ درصد و از نظر درآمد نمایشگاه ۴۰ درصد رشد و پیشرفت داشته ایم.قدس آنلاین – وحید اکرمی

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/3562


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو