دیپلماسی❜ دینی/ تقویم فرهیخت: ۲ اسفند ۱۴۰۰، برپایی چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت طلاب در مشهد

  • بازدید: ۴۱۹
دینی/ تقویم فرهیخت: ۲ اسفند ۱۴۰۰، برپایی چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت طلاب در مشهد
حوزه علمیه مشهد

حضور بیش از ۲۲ هزار نفر از خانواده‌های طلاب در جشنواره بین‌المللی قرآن

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: در چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت طلاب بیش از ۲۲ هزار نفر از خانواده‌های طلاب و روحانیون شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان علاییان، معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، امروز دوم اسفند در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره قرآن و عترت طلاب در مجتمع آفتاب ولایت مشهد خطاب به خانواده‌های طلاب، بیان کرد: نگاه قرآنی شما قرآنیان به ما کمک خواهد کرد تا گام‌های مؤثرتری در این راستا برداریم و میزان اثرگذاری بیشتری در این خصوص داشته باشیم لذا تلاش داریم، بحث خانواده را در این مهم محوری ببینیم و نقش خانواده‌ها را پررنگ‌تر کنیم.

وی در خصوص جزئیات جشنواره، افزود: برگزاری جشنواره از مردادماه آغاز و به تفکیک بخش خواهران جشنواره با مدیریت حوزه علمیه خواهران، بخش بین‌الملل با مدیریت جامعة‌المصطفی و بخش اهل‌سنت زیر نظر شورای مدارس علمیه اهل‌ سنت اجرا و در مجموع این جشنواره در سه بخش آموزش، مسابقات و محافل برگزار شد. 

معاون معیشت و خانواده طلاب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونا، بستر آموزش مجازی برای بخش آموزش و مسابقات فراهم شد و با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان دارالقرآن و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منعقد شد، سازمان دارالقرآن متولی بخش آموزش شد و آموزش لازم از طریق فضای مجازی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، سبک زندگی، پرسمان قرآنی، قصه‌های قرآنی، تفسیر آسان و عفاف و حجاب و صحت قرائت نماز به مخاطبان ارائه شد.

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه عنوان کرد: با توجه به اینکه خانواده‌های طلاب به عنوان خانواده الگو مطرح هستند، لذا این طرح در راستای نقش محوری خانواده طلاب و برای تقویت و به‌روز شدن اطلاعات قرآنی خانواده‌های طلاب اجرایی شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استقبال مناسبی از سوی خانواده‌های طلاب با توجه به اطلاعات نسبی آنان در خصوص قرآن به ویژه در بخش مسابقات صورت گرفت.

علاییان بیان کرد: سال گذشته و در سومین دوره جشنواره حدود ۱۷ هزار نفر شرکت کردند و در سال جاری این آمار به حدود ۲۲ هزار نفر رسید که به تفکیک شامل ۷۰۰۰ طلبه خواهر و فرزندانشان، ۹۰۰۰ نفر از همسر و فرزندان طلاب، ۲۵۰۰ نفر از فرزندان و همسران طلاب اهل‌ سنت و حدود ۴۰۰۰ نفر هم از همسر و فرزندان طلاب غیرایرانی در این دوره شرکت داشتند.

معاون معیشت و خانواده طلاب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در هر رشته از سه نفر برتر تجلیل خواهد شد، اظهار کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره قرار بود همزمان با ماه ربیع‌الاول و روز میلاد با سعادت پیامبر(ص) برگزار شود، اما با توجه به استقبال متسابقان مهلت شرکت در جشنواره تمدید و اختتامیه به زمان فعلی ماکول شد.

علاییان بیان کرد: مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، کتابخوانی و نقاشی ویژه کودکان برگزار و تا سطح استانی، به صورت غیرحضوری بود و در مرحله نهایی استانی و کشوری به صورت محدود به شکل حضوری برگزار شد.

معاون معیشت و خانواده طلاب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اضافه کرد: این دوره از جشنواره در ۳۰ رشته و به صورت حضوری و مجازی برگزار و داوری‌ها صورت گرفت همچنین در سال جاری به بخش کودک و نوجوان نیز ورود کردیم. محافل قرآنی هم به عنوان بخش دیگر جشنواره مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

معاون معیشت و خانواده طلاب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال خانواده‌های طلاب از شرکت در این جشنواره در سال آینده حدود ۷۰ هزار نفر شرکت کنند و تلاش داریم برنامه‌های مختلفی را برای این افراد داشته باشیم.

انتهای پیام

>>> مشاهده گزارش تصویری ...

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8350


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها