جناب آقای استاندار
معاون تازه نفس زیارت:

آب دست‌تان دارید زمین بگذارید

فقدان آمار زائران رضوی

اعم از داخلی و غیرایرانی مایه فضاحت دیاری است که خود را

قطب اول گردشگری کشور

می نامد! آمار، نقطه صفر برنامه ریزی و سیاستگزاری است.
بدون اتکا به آمار موثق و به روز، چطور می توانید «زائر و زیارت» را در ارض اقدس توس ساماندهی کنید؟
اقتصاد این شهر به «اکسیر زیارت» زنده است!

بیشتر بخوانید

دیپلماسی❜ دانشگاهی/ سخنرانی پرفسور سید محسن فاطمی، عضو انجمن روانشناسی آمریکا در نشست هم اندیشی «شیوه‌های ارتباط موثر با نسل جوان»

  • بازدید: ۴۸
ایجاد محیط امیدبخش برای جوانان باعث افزایش همدلی و پویایی می‌شود. پروفسور سید محسن فاطمی، عضو انجمن روانشناسی آمریکا در نشست هم اندیشی «شیوه‌های ارتباط موثر با نسل جوان» که با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در پردیس اسرار این دانشگاه برگزار شد، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) آمدند تا ارتباطات انسان‌ها را با خود، دیگران، خداوند و طبیعت احیا کنند.... فاطمی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: از جنبه روانشناختی همه سنین و فصول رشد نیازمند ویژگی‌های خاصی هستند، به عبارتی هر سنی مقتضیات خاص خود را می‌طلبد.عضو انجمن روانشناسی آمریکا با استناد به روایات معصومین (ع) که در سنین نوجوانی به فرزندان خود نگاه مشاور محور داشته باشید، تصریح کرد: مطالعات روان شناسی نشان می‌دهد که افراد در سنین ۱۲ تا ۱۹ سالگی به دنبال فردیت هستند و این فرآیند باعث می‌شود که نگاهشان به خود و دیگران متفاوت باشد.به گفته این استاد دانشگاه آمریکا، باید‌ها و نباید‌های بسیار والدین، تجسس و کنترل‌های زیاد فرزندان می‌تواند در دوره نوجوانی بر روی فرزندان اثر تخریبی گذاشته و ارتباط آن‌ها را با والدین دچار اختلال کند.وی در ادامه به موضوع فرهنگ و ویژگی‌های فرهنگی دوره‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ارتباط با جوان از ظرافت‌ ها و ویژگی‌های خاصی در بُعد شناختی، هیجانی و معرفتی برخوردار است، لذا اگر احساس توانمندی او را در این سن از او بگیرید، دیگر نمی‌توانید با او ارتباط موثری را برقرار کنید.فاطمی در ادامه به بایسته‌های ارتباط اشاره و بیان کرد: برای ارتباط و اثرگذاری باید ذهن استدلالی و ذهن هیجانی افراد را مورد توجه قرار داد. گاهی فرد شاید از نظر استدلالی حرف شما را بپذیرد، اما از نظر احساسی و هیجانی با شما موافق نباشد.عضو انجمن روانشناسی آمریکا در بخش دیگری از سخنانش به مولفه‌های آوایی، کلامی و دیداری در ارتباط پرداخت و عنوان کرد: به میزانی که این سه مولفه با هم ارتباط بیشتری داشته باشند، ارتباط موثری با مخاطب برقرار خواهد شد.وی با اشاره به نقش رفتار و ژست‌های بدن در ارتباط با دیگران بیان کرد: تحقیقات نشان داده است که اگر فردی کلامی را بیان کند، اما رفتار او با این کلام متضاد باشد، رفتار و حرکات بدنی او اثرگذاری بیشتری در ذهن مخاطب خواهد داشت تا کلام او.فاطمی در ادامه به نقش شیوه‌های ارتباطی پرداخت و گفت: احساس عزت نفس، تکریم و اعتبار از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در ارتباط با جوانان مد نظر قرار داد و در مقابل تحقیر، برجسته زدن، اسم گذاشتن‌ها و دست کم گرفتن افراد آسیب‌هایی است که باید از آن در ارتباط با مخاطب به ویژه جوانان پرهیز کرد.عضو انجمن روانشناسی آمریکا با تأکید بر ایجاد فضای امید بخش برای جوانان، ابراز کرد: ترویج حسن ظن و ایجاد محیط امید بخش باعث افزایش همدلی و پویایی در بین افراد آن جامعه می‌شود و بالعکس فضای منفی منجر به ایجاد انزجار و کینه و دشمنی خواهد شد.وی ایجاد حس اعتماد به نفس و احساس کارآمدی را از دیگر مولفه‌های مهم در ارتباط با جوانان برشمرد و گفت: به میزانی که احساس کارآمدی و مسئولیت پذیری را در افراد بالاتر ببریم، تعهد و اثرگذاری او را بیشتر کرده ایم.گزارش از: راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/914


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو