دیپلماسی" خطر اقبال زائران خارجی امام رضا(ع) به اماکن شخصی و غیر هتلی در صورت تصویب یک طرح ...

  • بازدید: ۵۲
سلام. امروز دیدم آقای دکتر حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران گفتند که به دلیل نوسانات و دو نرخی بودن ارزش و علی الظاهر ایجاد مشکل برای گردشگران خارجی در محاسبه نرخ کرایه اتاق هتل ها، تصمیم داریم که ابعاد دو نرخی شدن قیمت هتل ها رو بررسی کنیم یعنی مثل همه کشورهای دنیا دو نرخی بشه و بعد هم در تأیید حرفشون گفتند که در تمام دنیا قیمت هتل رو با نخر ارزی ... ... محاسبه می کنن و یک کشور نشان بدید که با واحد پول خودش برای مسافران خارجی اتاق هتل رزرو کنه؟ بعدشم گفتند که اگه این طرح باعث رضایتمندی مسافران خارجی بشه، این طرح رو اجرا می کنند!حالا میخواستم بگم که برادر بزرگوار، اولاً که شما یک کشوری رو نام ببرید که اینقدر ثروتمنده که دارای ذخائر گازی اول دنیا هست اما رتبش در میان رضایت مندی گردشگران خارجی از هتل هاشون، رتبه 83 از 87 باشه؟! قطعاً نیست! ببخشید که این مثال رو میزنم، میگن به شتر گفتند که چرا گردنت کجه؟ گفت کجام راسته؟! حالا کجای کار کشور ما درسته که فقط مونده بود تطبیق دریافت نرخ کرایه اتاق هتل ها با ارز تا بشه مثل همه دنیا؟ آیا خدماتی هم که در هتل هامون میدیم که متأسفانه مانند چندین سال پیشه، خسارت اونا رو هم حساب کردید که از حساب گردشگر خارجی کم کنید؟ حساب کردید که چرا هتل هوشمند ندارید؟ حساب کردید که چرا حداکثر خدمات هوشمند هتل های ما خلاصه شده فقط در رزرو اینترنتی یا پرداخت الکترونیکی و نهایتا یه اینترنت آب باریکه ، اینها رو هم لطفا با استاندارهای روز جهانی مقایسه کنید بعداً به فکر همسان سازی نرخ ها باشید. ثانیاً فکر کردید که بیش از 51 درصد تخت های کل هتل های کشور فقط در مشهده و این تصمیم نابخردانه شما قطعاً باعث میشه که زیارت امام رضا علیه السلام که در حقیقت حج فقرای زوار غیر ایرانی شیعه و مسلمان خصوصا از کشورهای کم برخوردار مانند عراق و پاکستان و افغانستان و ... هست، یه جورایی تعطیل بشه یا به شدت از اقبال زوار خارجی کم بشه یا مثل زوار داخلی، باز باب خانه های مسکونی مردم به روی زوار خارجی باز بشه و صنعت هتل در مشهد ضرر هنگفتی کنه و باز مثل آقای قانعی هر از چندگاهی مجبور به سر دادن ندای وا اسلاما بشید که ای وای... خانه های استیجاری و اقامت گاه های ارزان استان ها در مشهد شده بلای جان هتل ها و هتلداران ضرر کردند و قس علی هذا؟ خصوصاً حالا که ضریب اقامت مسافران داخلی و خارجی در هتل ها در ایران و خصوصا در مشهد، همینطوریش بسیار پایین هست دیگه و نیازی به یک شک دیگه نداره تا خط حیاتش افقی افقی بشه! ثالثاً چرا شما و جناب آقای قانعی بزرگوار مشهد خودمون همش به فکر انداختن توپ در زمین دیگران اعم از دولت و مردم و خانه های استیجاری و اقامتگاه های استانی و... هستید و هیچ موقع نمیشه که این همه جوالدوز به دیگران می زنید به بار هم یه سوزنکی هم به خودتون بزنید! چرا همش چشم کور خود و چشم بینای مردم؟ چرا از خودتون نمی پرسید که رتبه جلب رضایت گردشگران خارجی از هتل های ما ایرانیها چرا باید ته صف باشه؟! نه که آمریکایی ها و فرانسوی ها و آلمانی ها اول باشند، بلکه پرسیدید که همین روسهای همسایه شمالی چکار کردند که در این صف، اولند و چرا مدیریت صنعت هتلداری و خدماتش در ایران اینقدر ضعیفه و دانش و مهارت و خدمات مالکان هتل ها چرا منطبق با استانداردهای روز دنیا به روز نمیشه؟ این که چرا مدیران ارشد هتل ها و پرسنل خدماتی اونا، به صورت دوره ای آموزش های منظم مهارت افزایی نمی بینند؟ اینکه چرا خلاقیت و انعطاف قابل توجهی از سوی هتلداران برای برگزاری تورهای فصلی و جذاب و گروهی و منظم و از قبل تعیین شده دیده نمیشه و همه منتظرند تا یه مسافر اعم از خارجی و داخلی وارد هتلشون بشه بعد خدمات بدهند! پس تکلیف صنعت بازاریابی و تبلیغات چی میشه؟ یا این که چرا برای هتل های در دست احداث تمام هوشمند ساخته نمیشه یا چرا هتل های ساخته شده به سمت هوشمند شدن پیش نمیرن؟ یا لااقل این که چرا  وضعیت و کیفیت و کمیت ارائه خدمات اینترنتی در بسیاری از رستوران ها و حتی کافی شاپ های شهر، بسیار بهتر و مطلوبتر و به روزتر هست از هتل های ما حتی پنج ستاره هاش؟ این که چرا در کنار صنعت و حرفه هتل داری، نه دولت و نه سازمان گردشگری کشور و نه صنف هتلداران و نه خود هتلداران، هیچ کس به فکر فعال سازی و رونق صنعت تفریحات و سرگرمی حلال که از صنایع و رشته های مکمل و جانبی در بحث تورهای گردشگری و هتلینگ هست توجه کافی نمی کنه و فقط یاد گرفتیم که همش به مردم و زوار خارجی و گردشگران غیر ایرانی بیگیم که بیایید در هتل مامون ساکن بشید و دیگه تمام... ما هیچ خدماتی جز غذا و نهایتاً استخر و اینترنت و خشکشویی و ترانسفر به فرودگاه نداریم که به شما بدیم، اما لطفا ده روز هم در شهر ما بمانید! مگه میشه همچین چیزی؟آیا بهتر نیست به جای فقط بررسی قیمت ها و دونرخی شدن نرخ ها، کمی هم به مبانی امروزی مدیریت تغییر و الزامات خلاقانه استمرار حیات اقتصادی هتل ها و مؤلفه های رشد و توسعه بومی این صنعت و حرفه کارآفرین در ایران اونم مبتنی بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی این دیار فکر کنید؟ مثلاً چه اشکالی داره هتل داران سنت شکنی کنند و مثل همه جای دنیا، این بار به جای مسافر، هتل ها به مناطق سرسبز و حتی روستاهای آباد و خرم و یا دارای جاذبه های قوی گردشگری و توریستی و جغرافیایی و تاریخی و تمدنی اونم در سرتاسر طبیعت چهار فصل ایران برند؟ ضمناً این کارها هم در تمام کشورهای دنیا انجام میشه و فقط محاسبه قیمت با نرخ ارز نیست!!! چرا یک بار به سراغ این ایده ها که باعث جذب و تشویق گردشگر خارجی میشه، نمیرید؟خلاصه این که این راه تکریم زوار خارجی امام رضا ع نیست! والسلام

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/7512


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود این یعنی آن که اگر با گذشت ۴۵ سال، هنوز نمی توانیم یک آمار موثق از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع خارجی ارائه دهیم، پس هر گونه برنامه ریزی برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ و این واقعاً مایه فضاحت دیاری است که ادعای قطب اول گردشگری کشور را دارد. آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضعییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو