جناب آقای استاندار
معاون تازه نفس زیارت:

آب دست‌تان دارید زمین بگذارید

فقدان آمار زائران رضوی

اعم از داخلی و غیرایرانی مایه فضاحت دیاری است که خود را

قطب اول گردشگری کشور

می نامد! آمار، نقطه صفر برنامه ریزی و سیاستگزاری است.
بدون اتکا به آمار موثق و به روز، چطور می توانید «زائر و زیارت» را در ارض اقدس توس ساماندهی کنید؟
اقتصاد این شهر به «اکسیر زیارت» زنده است!

بیشتر بخوانید

دیپلماسی❜ حمل و نقل / قسمت هایی از جاده مشهد - جنوب، فقط نام بین‌المللی را یدک می‌کشد

  • بازدید: ۲۷۲
رانندگان عبوری در گفت‌وگو با قدس انتقاد کردند:  قسمت هایی از جاده مشهد - جنوب، فقط نام بین‌المللی را یدک می‌کشد؛ جاده بین‌المللی مشهد به سمت جنوب و شرق کشور یکی از گذرگاه‌های مهم و استراتژیک در سامانه حمل و نقل کشوری به شمار می‌رود که روزانه حجم زیادی از بار و مسافر در این جاده مهم جا به جا می‌شود که البته قسمت عمده‌ای از آن جنبه بین‌المللی دارد. از این رو کیفیت و زیرساخت ...  ... این جاده مهم هم برای مردم به عنوان بهره‌بردار و هم مسئولان مرتبط که خدماتی را که ارائه می‌دهند در کارنامه کاری آن‌ها منظور می‌شود مورد توجه بوده و هست. قطعاً هر گونه مشکلی هر چند کوچک به چشم خیلی از رهگذران و مسافران این جاده خواهد آمد.این جاده در سالیان اخیر با دو بانده شدن در مسیر منتهی به شهرستان‌های جنوب استان خراسان رضوی از شرایط خوبی برخوردار شده است، اما در برخی از نقاط آن مشکلاتی وجود دارد که بودن آن‌ها رانندگان و مسافران این شاهراه را کلافه ساخته است!یکی از این نقاط جاده مشهد به تربت‌حیدریه حد فاصل حدود ۱۰ کیلومتر مانده به شهر تربت حیدریه بعد از آن کنار گذری که از یکی دو کیلومتر شهر می‌گذرد تا حدود ۱۵ کیلومتر بعد از انتهای کنار گذر تقریباً در ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان مه ولات. این مسیر از راه با اینکه چند سالی هم از دو بانده شدن آن نمی‌گذرد، اما کیفیت آسفالت آن به هیچ عنوان در حد و اندازه یک جاده معمولی نیست چه برسد به بین‌المللی! کیفیتی کمتر از جاده روستاییبه گفته یکی از اهالی شهرستان تربت‌حیدریه کیفیت این محدوده از جاده به قدری پایین و غیر قابل تحمل است که در بسیاری از نقاط آن حتی راه‌های روستایی هم شرایطی بهتر از این می‌توانند داشته باشند.او می‌گوید: برای ما که روزی چند بار مسیر را می‌رویم و برمی‌گردیم این جاده طبیعی شده هر چند که مشکلات زیادی برای جلوبندی خودرو و لاستیک‌های آن به وجود می‌آید، اما بارها مسافرانی را دیده‌ام که با نارضایتی کامل از وضعیت این نقطه از جاده یاد کرده‌اند.وی همچنین اظهار می‌دارد: اگر این جاده بین‌المللی است پس چرا مسئولان فکری برای آن برنمی‌دارند و این قسمت از آن را اصلاح نمی‌کنند، باور کنید اگر شرایط به همین منوال پیش برود چه بسا که کیفیت آسفالت جاده موجب بروز تصادفات بدی در آینده شود به همین دلیل از مسئولان درخواست داریم هر چه زودتر فکری به حال این مشکل بردارند.مسافری که از اصفهان قصد سفر به مشهد را دارد نیز در پاسخ به این پرسش که وضعیت این قسمت از راه را چگونه دیدید، می‌گوید: من از اصفهان با خانواده‌ام برای زیارت حرم امام هشتم(ع) راه افتادیم و تا به مشهد برسیم یکی دو روزی را در راه سپری کردیم با اینکه من در جاده احتیاط می‌کنم و خیلی با سرعت بالا حرکت نمی‌کنم، اما خرابی جاده در این چند کیلومتر خستگی راه را بر تنم گذاشت چرا که هر آن فکر می‌کردم برای ماشینم مشکلی پیش بیاید.او در ادامه می‌افزاید: برای مسئولان این شهر و خراسان رضوی خیلی بد است که در استانی که میلیون‌ها مسافر به آن سفر می‌کنند و قسمت عمده‌ای از این مسافران با ماشین خودشان به مشهد می‌آیند راه‌هایی اینچنین بی‌کیفیت داشته باشد. حل مشکلات با بودجه ۴۰ برابریدر همین زمینه مهندس علیرضا خجسته، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به خبرنگار ما می‌گوید: در مورد کمربندی شهر تربت‌حیدریه این قسمت از راه توسط شرکت توسعه راه ساخته شده است و روکش آن بنا به دلایلی توسط پیمانکار انجام نشده و راه با اینکه در حال حاضر مورد استفاده هست، اما ناتمام مانده و تحویل ما نشده است با این تفاسیر نمی‌توانستیم کار خاصی برای آنجا انجام دهیم جز اینکه در برخی نقاط که خیلی شرایط نامناسب بود و ایمنی را تهدید می‌کرد اقدام به لکه‌گیری کردیم.وی در ادامه می‌افزاید: شرکت توسعه راه اخیراً درصدد هست تا نواقص را با اعتباری که در نظر گرفته شده با همراهی پیمانکار برطرف نماید و این قسمت از راه نیز تحویل ما شود. خجسته همچنین یادآور می‌شود: بعد از کمربندی نیز در قسمتی از راه لکه‌گیری‌هایی انجام شده است، قسمت دیگر از راه نیز در دستورکار قرار دارد تا امسال  بخش دیگری از کار انجام شود. با این وجود و با توجه به اعتبارات کمی که در بحث روکش کردن راه‌ها وجود دارد تمام تلاش ما این است که کیفیت راه‌های استان هر روز بهتر از قبل شود. گرچه اعتباری که در اختیار ما برای این کار قرار دارد خیلی کمتر از چیزی است که بایستی باشد اگر بخواهیم همه چیز سر و سامان پیدا کند بودجه‌ای ۳۰ تا ۴۰ برابر بودجه فعلی برای بهبود یافتن شرایط راه‌ها نیاز است.منبع: روزنامه قدس / هاشم رسائی فر

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/2703


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

نظرات مخاطبان


جست و جو در وبگاه


حتماً بخوانید

توضیح

بسیاری از مخاطبان ما، چه بسا فرصت کافی یا حوصله ی وافی برای مشاهده ی تمام صفحات تارنمای فرهیخت را نداشته باشند، اما تمایل دارند در کوتاه ترین زمان ممکن، مطلع شوند اوضاع رویکرد بین المللی رخدادها و نیز حال دیپلماسی های ۲۲ گانه ی شهر و استان چگونه است؟ یا اصلاً برای بار اول است که به این وبگاه سر می زنند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بدانند اساساً «حرف حساب ما چیست؟» و اگر حال و روز «رویکرد بین المللی شهر و استان» خوب نیست، برای گذر از «وضعیت موجود» به «وضعیت مطلوب»، «پیشنهاد و راهکار ما چیست؟» البته در وب سایت های خبری و تحلیلی، معمولاً از محتوای این بخش با عنوان «انتخاب سردبیر» یاد می کنند.

اهم دغدغه ها

توضیح

اهم دغدغه ها، نگرانی ها و دلواپسی های فرهیخت را در این بخش شاهد خواهیم بود. باتوجه به کثرت این دغدغه ها، اهم آنان را ما در این بخش به نمایش خواهیم گذاشت تا در یک نگاه، بتوانید به مهمترین و الویت دارترین تشویش ها و پریشانی های رویکرد بین المللی شهر و استان همچنین دیپلماسی های فعال داشته باشید. یادآوری می کنیم از این شش قسمت، فقط محتوای بخش اول یعنی «فقر آمار» به صورت پیش فرض در مقابل دیدگان شما قرار دارد و بدیهی است برای مشاهده ی بخش های دیگر، باید بر روی عنوان مربوطه کلیک فرمایید.

صرفاً آن چیزی که قابل اندازه گیری است، مدیریت می شود پس از ۴۵ سال وقتی هنوز نمی توانیم آمار موثقی از زائران ایرانی و غیر ایرانی یا دانشجویان، سرمایه گذاران، گردشگران سلامت و اتباع ارائه دهیم، پس برنامه ریزی ها برای مدیریت آنان به نتیجه مطلوب نمی رسد و این واقعاً مایه فضاحت هردیار زائرخیزی است. آرشیو

شهر کم رویداد، شهر نیست، مزارستان اموات است! به همان میزان که موجودات زنده به اکسیژن و غذا نیازمندند، حیات، نشاط و پویایی شهرها نیز به رخدادها و اونت ها وابسته هست. آیا باورتان می شود مشهد مصفای ما جزو کم رخدادترین کلان شهرهاست؟ چطور می توان این نقیصه را در دیاری که مدعی قطب اول گردشگری کشور است، توجیه کرد؟ آرشیو

مشهدی که تمام نانوایی هایش متولی واحد دارد، چرا بین الملل اش بی متولی است؟ ماهی قدر آب را نمی داند و برخی از مسئولان و رسانه های ما قدر زائر، منزلت زیارت و حتی وجود نازنین خود امام رضا(ع) را و همچنین غافل از جایگاه زائران غیر ایرانی! واقعاً عجیب و نوبر نیست این همه بی اعتنایی در شهری که حیات اقتصادیش وابسته به اقتصاد زیارت است؟ آرشیو

امام رضا(ع) برند مشهد است! مشهد قطب گردشگری نیست! گواهینامه بین المللی فرودگاه! جشنواره امام رضا(ع) المپیک فرهنگی کشور! بین المللی سازی دانشگاه! و... اینها افاضات برخی از مسئولان خدوم اما غافل ماست که درسایه غفلت نخبگان و اهل قلم در سپهر رسانه بازتاب می یابد. جز آگاهی بخشی، چه رسالت دیگری داریم؟ آرشیو

هتل نسازید، اشباع شد! زائرسراها بختک اند! مشهد تشک دومیدانی ندارد! روز خیام ثبت جهانی شد! معرفی مشهد و زنان نخبه به جهانیان! اینها اندکی از آدرس های غلطی است که برخی حضرات به رسانه های منفعل ما می دهند و آنها هم بدون راستی آزمایی، منتشر می کنند. آه که چقدر بی دفاع است رویکرد بین المللی شهر رضوی آرشیو

نمایشگاه بین المللی خودرو! بلیت هواپیما گران نشده! ۲۰ میلیون گردشگر آبشار اخلمد، وعده سرخرمن افتتاح دبیرخانه جشنواره رسانه خورشید و... بخش اندکی از خالی بندی های مفتضحی است که برخی خواص برای تضییع حقوق مجاوران افاضه کردند و تاکنون چه کلاه های گشادی که سرمان نرفته است! آه که چقدر زودباورند برخی فرادستان ما... آرشیو