دیپلماسی❜ اقتصادی/ تقویم و گلایه ی فرهیخت: پس چی شد؟ نیمه دوم سال ۱۴۰۲، برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت - لبنان

  • بازدید: ۳۹۸
اقتصادی/ تقویم و گلایه ی فرهیخت: پس چی شد؟ نیمه دوم سال ۱۴۰۲، برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت - لبنان
نمایشگاه بین المللی مشهد

خبر جدید: موکول شدن زمان برپایی نمایشگاه اختصاصی ج.ا.ایران در بیروت - لبنان به تاریخ جدید ۲۴ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۲ و سپس تاریخی نامعلوم به دلیل شرایط جنگی در منطقه!

گلایه ی فرهیخت: واقعاً باعث تأسف است که تاریخ برپایی رویداد مهم و ارزشمندی چون نخستین نمایشگاه اختصاصی ج.ا.ایران در لبنان ابتدا از ۶ تا ٩ مهرماه ۱۴۰۲ به تاریخ جدید ۲۴ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۲ و سپس به تاریخی نامعلوم!! موکول می شود. اما هیچ گونه اطلاع رسانی در این خصوص صورت نمی گیرد!

ناگفته پیداست تغییر زمان برپایی رویدادها در همه جای دنیا، امری است طبیعی و بعضاً غیر قابل اجتناب، اما این که رویدادی تغییر کند و هیچ گونه اطلاع رسانی در این باره صورت نگیرد، این است که دل هر شهروندی را می سوزاند.

به نظر می رسد این دست اتفاقات، فقط در «مشهد متفاوت ما» این کلان شهر مملو از مزیت ها و در عین حال مملو از تفاوت ها اتفاق می افتد! 

کلان شهری که برخی از مسئولانش اعم از سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و ...، گویا همه و همه عادت دارند حقوق شهروندی مردم و ولی نعمتان خود - که در رأس آن، اطلاع رسانی صحیح و آگاهی بخشی به موقع و بلکه سریع در مورد همه چیز است - را نبینند و نسبت به آنان بی تفاوت باشند و بلکه فراموش شان کنند!

جالب تر آن که همه ی این رویدادها بی کم و کاست، تمام هزینه هایش از صفر تا صد، از جیب کوچک و قلک نحیف مردم همین دیار پرداخت می شود، اما کم ترین توقع و انتظار آن است به هنگام هرگونه تغییر و تبدیلی در اجزاء و ارکان رویدادها، لااقل به آنها در اسرع وقت اطلاع رسانی شود.

یک سئوال: واقعاً مگر ارسال یک نصف صفحه A4 خبر «تمدید زمان برپایی نمایشگاه ایران در لبنان» از مهر به آبان سال جاری، چقدر زمان می برد و زحمت دارد؟! مگر نمی گفتید و همه جا جار نمی زدید که این نمایشگاه، ویترین اقتصادی خراسان رضوی است! ویترینی که می گویید اهتمام ویژه ای به برگزاری آن در خارج از کشور داریم!

اما خدا می داند و بس، مادامی که با «ویترین استان» این همه سهل انگارانه برخورد می کنید و نسبت به آن بی اعتنایید، گویی می خواهید در طرقبه و شاندیز، نمایشگاه عرضه ی خواروبار و تره بار بزنید؛

پس وای به حال قفسه ها و انبارها و از همه بداقبال تر، «صندوق خانه ی این استان» که در واقع ساحت فقیر و ضعیف «فرهنگ و هنر و موزه ها و تئاتر و کتابخانه های عمومی» این دیار است و لاجرم در پستوهاست و فقط خدا می داند با آن چه برخوردی خواهید کرد؟!

و تازه ترین خبر این که به دلیل کشتار فجیع و نسل کشی فلسطینیان در غزه به دست رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی، برپایی این نمایشگاه به تاریخی نامعلوم موکول شده است! 

ای کاش مسئولانی که امروز در وبگاه نمایشگاه بین المللی مشهد این گونه تیتر می زنند «به دلیل شرایط منطقه!!، برگزاری نمایشگاه تعویق افتاد» این رویداد را در همان تاریخ اول یعنی مهرماه ۱۴۰۲ برپا می کردند و فرصت را مغتنم و نمی گذاشتند مشمول زمان شود، چرا که مقصد نمایشگاه لبنان و منطقه ی مستعد هرگونه تنش غرب آسیا بود نه سوئیسی که در طول تاریخ، تاکنون هیچ جنگی به خود ندیده است!

امید روزی برسد که مسئولان ارشد دیار ما، به اندازه ی نانوایان و کارگران ساده ی یک نانوایی در این خطه، درک و احساس مسئولیت کرده و به اطلاع رسانی اهمیت دهند؛

بله، منظورمان همان شاطر نانواست، زمانی که می بینند خمیرش در حال اتمام است، همین قدر مردانگی و ادب و احترام به ولی نعمتانش سرش می شود که با صدای بلند فریاد بزند: «آهای، آقا یا خانمی که در صف، نفر آخر هستی! لطفاً به نفرات بعدی بگویید که دیگر نان به آنان نمی رسد و بی خود، در صف منتظر نمانند!» به همین سادگی و به همین بی آلایشی...

🅰️ پوستر جدید این نمایشگاه با تاریخ جدید...

خبر اولیه:  

در راستای توسعه ی مناسبات اقتصادی شهر و استان پهناور، مهم و استراتژیک خراسان رضوی با جهان پیرامون بویژه کشورهای اسلامی و به منظور استفاده ی حداکثری از ظرفیت های «دیپلماسی نمایشگاهی»، نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران به همت «شرکت نمایشگاه های بین المللی مشهد»، مهر ماه سال جاری در لبنان برگزار می‌شود. 

این نمایشگاه از تاریخ ۶ تا ٩ مهرماه ۱۴۰۲ به مدت چهار روز از ساعت ١۵ تا ٢٢ برپا خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام همچنین رزرو غرفه‌ها از طریق شماره تلفن‌های زیر و یا از طریق سایت شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد به نشانی http://www.EXPO.ir اقدام کنند.

٠٩٠٢۴٣٢٢٢٠٨

٠۵١٣۵٠١٨٠٠٠

٠۵١٣۵٠١٧۵۶٠

خبر تکمیلی: شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد اهتمام ویژه‌ای به فعالیت در خارج از کشور دارد

مشهد- ایرنا- معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: این نمایشگاه، ویترین اقتصادی خراسان رضوی است که اهتمام ویژه ای به برگزاری آن در خارج از کشور دارد.

علی جلوه روز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یک سال گذشته این شرکت موفق شد در کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان نمایشگاه هایی برپا کند که در کشور نمونه بود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی در کشور لبنان ادامه داد: این نمایشگاه، مهرماه امسال به همت شرکت نمایشگاهی بین المللی مشهد برگزار خواهد شد که هم اکنون مراحل ثبت نام از تولیدکنندگان و بازرگانان متقاضی در حال انجام است.

معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: حضور در نمایشگاه‌های کشورهای دیگر علاوه بر بهره مندی از ظرفیت کشورهای میزبان، موجب معرفی دقیق ظرفیت های داخلی کشور به ویژه استان می شود.

شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد اهتمام ویژه‌ای به برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور دارد

جلوه با بیان این که شرکت نمایشگاه مشهد یکی از قطب های صنعت نمایشگاهی کشور است اضافه کرد: این شرکت علاوه بر برگزاری نمایشگاه های خارجی نگاه ویژه ای به نمایشگاه های داخلی دارد به طوری که برای امسال برگزاری ۶۵ نمایشگاه داخلی هدف گذاری شده است.

نمایشگاه بین‌المللی مشهد در سال ۱۳۷۷ با هدف تسهیل توسعه صنعت و ترویج تبادل نمایشگاهی در زمینی به وسعت ۶۰۰ هزار مترمربع به بهره برداری رسید. این مرکز سالانه میزبان حدود ۲ میلیون بازدید کننده است.

خبر تکمیلی دوم: معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد: برگزاری نمایشگاه ایران در لبنان به وسعت ۳۵۰۰ متر مربع

معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: اولین مجوزی که سازمان توسعه تجارت ایران به نمایشگاه بین‌المللی مشهد در سال ۱۴۰۲ داده، مربوط به نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت لبنان است که از ۶‌ تا ۹ مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

علی جلوه امروز، ۱۲ تیر ماه، در نشست خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی مشهد اولین سایت نمایشگاهی کشور پس از پایتخت است که هم از نظر فضای مسقف نمایشگاهی و هم از نظر برنامه‌هایی که در طول سال برگزار می‌کند، سرآمد نمایشگاه‌های کشور است.

وی افزود: ۶۵ عنوان نمایشگاهی در طول سال در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود که تعداد این عنوان‌ها بیشتر هم خواهد شد. در کنار نمایشگاه‌های داخلی پس از عبور از پاندمی کرونا، سازمان توسعه تجارت ایران از سال ۱۴۰۰ مجوز برگزاری سه نمایشگاه تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان را به نمایشگاه بین‌المللی مشهد داد.

معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی مشهد تصریح کرد: اولین مجوزی که سازمان توسعه تجارت ایران به نمایشگاه بین‌المللی مشهد در سال ۱۴۰۲ داده  مربوط به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت لبنان است که از ۶‌ تا ۹ مهر سال جاری برگزار خواهد شد.

جلوه خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی‌ها در کشور لبنان افراد زیادی متقاضی کالاهای ایرانی هستند. تاکنون استقبال خوبی برای شرکت در این نمایشگاه صورت گرفته و امیدواریم که برگزاری این نمایشگاه نیز بدون مشکل انجام شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه اختصاصی بوده و محدودیتی در عرضه محصولات وجود ندارد. فضای نمایشگاهی پیش‌بینی شده در بیروت حدود ۳۵۰۰ متر است.

خبر تکمیلی سوم: ظرفیت مناسب کشور لبنان برای برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران

نماینده حزب الله لبنان در ایران گفت: برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، می تواند تجربه موفقی در حوزه روابط اقتصادی دو کشور باشد.

ظرفیت مناسب کشور لبنان برای برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، سید عبدالله صفی الدین با اشاره به ظرفیت های خوب نمایشگاهی دو کشور ایران و لبنان، اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان ویترین اقتصادی خراسان رضوی و کشور ایران از امکانات خوب و بالقوه ای برخوردار است. مجموعه اقتصادی بزرگ و زیبایی که اعتقاد دارم این امکانات در تقویت موضع اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در منطقه بسیار مهم است. 

نماینده حزب الله لبنان در ایران ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از کشور لبنان در زمان سختی ها، افزود: با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد، که از دغدغه های رهبر انقلاب نیز است باید در اولین فرصت و در راستای تقویت تعاملات اقتصادی دو کشور دوست و برادر، فعالیت های اقتصادی گسترش یافته و در این خصوص نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیروت یا یکی دیگر از شهرهای لبنان همچون دیگر نمایشگاه هایی که در کشور های مختلف از سمت نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می شود، برنامه ریزی و اجرایی شود. 

وی اقتصاد را مقوله بااهمیت و نقطه اشتراک مسلمانان و به ویژه شیعیان در اقصی نقاط جهان ذکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار شیعیان جهان، کشوری است با توانمندی های بسیار ویژه و قابل تحسین در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... که به وجود تحریم های ظالمانه دشمنان رشد خوبی در بخش های مختلف داشته، لذا مردم کشور لبنان به ویژه شیعیان این کشور نیز نگاه ویژه ای به گسترش ارتباطات در حوزه های مختلف به خصوص اقتصادی دارند و تلاش خواهند کرد تا از این فرصت خوب بهره مند شوند و قطعا برگزاری این نمایشگاه تجربه موفقی نیز برای نمایشگاه بین المللی مشهد و جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. 

صفی الدین با اشاره به استقبال بسیار خوب محصولات ایرانی در کشورهای دیگر به ویژه لبنان، بیان کرد: شکی نیست محصولات ایران در لبنان که طی سالهای گذشته عرضه شده و مورد استفاده مردم قرار گرفته، به ویژه در حوزه مواد غذایی و دارو و تولیدات صنعتی و بازرگانی مختلف از لحاظ کیفیت بسیار مناسب و خوب بوده و توانسته نظر مشتریان خود در این کشور را جلب کند. بنا بر این باید برنامه ریزی شود تا این محصولات همچنان با کیفیت خوب و قیمت مناسب به مردم لبنان برسد. 

>>> پوستر قدیمی نمایشگاه ایران در لبنان


تاریخ به روزرسانی: ۲۴ آبان ۱۴۰۲

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/686


Share
  • ابومهدی
    اینها فکر می کنند که چون تاریخ جدید نمایشگاه اقتصادی ایران در لبنان را در پوسترش اصلاح کردند و دوباره در سایت نمایشگاه بین‌المللی مشهد قرار دادند این یعنی خودش همان اوج اطلاع رسانی است!! الله اعلم چقدر مسافرانی که برای این تاریخ کنسل شده بلیت بیروت را خریدند اما وقتی به لبنان رفتند دیدند تاریخ نمایشگاه عقب افتاده!!! خسرالدنیا والاخره
  • یحیی ناصری
    با سلام، کاش این نمایشگاه بجای لبنان دور در پاکستان نزدیک برگزار می شد . وقتی بازار ۲۳۱ میلیون نفری پاکستان در همسایگی ماست و انتقال هر کالایی از خراسان به آنجا ارزش اقتصادی داره، یا در ایالت لاهوری که ۸۰ میلیون جمعیت داره و با مشهد خواهر خوانده هست ، چرا آنجا نمایشگاه نمی گذارید؟ اکثر کالاهای صادراتی خراسان تا به لبنان برسند و بعد از احتساب هزینه زیاد حمل و نقل زمینی و دریایی و هوایی و عوارض گمرک و بیمه و مالیات و... ارزش اقتصادی شان را از دست می دهند؟ مگر این که ملاحظات دیگری باشد غیر از مسائل اقتصادی که ما بی خبریم .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها