دیپلماسی❜ اجتماعی/ رئیس دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل: ۱۲۰ هزار پناهجو در ایران زیرپوشش بیمه سلامت

  • بازدید: ۵۴۹
اجتماعی/ رئیس دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل: ۱۲۰ هزار پناهجو در ایران زیرپوشش بیمه سلامت
اداره کل اتباع استانداری

رئیس دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در مشهد گفت:هشتمین دور از طرح بیمه سلامت اتباع افغانستانی در ایران انجام شده و اکنون حدود ۱۲۰ هزار پناهجو در سراسر ایران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، ماها کاشور امروز در نشست خبری  که به مناسبت روز پناهنده در مشهد برگزار شد اظهارداشت:  مقدار و عدد بودجه سالانه کمیساریا برای پناهندگان در خراسان رضوی را در خاطر ندارم و فراموش کرده‌ام، این بودجه محرمانه نیست و رقم دقیق در قبلا منتشر شده است؛بسیار خوشحال خواهم شد تا در آینده بودجه و اطلاعات کمک‌رسانی کمیسیاریای پناهندگان سازمان ملل مربوط به پناهندگان خراسان رضوی را اعلام کنم.

وی با بیان اینکه هشتمین دور از طرح بیمه سلامت اتباع افغانستانی در ایران انجام شده و اکنون حدود 120 هزار پناهجو در سراسر ایران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند افزود: این نهاد در کمک به پناهندگان قدیمی و جدید تنها نیست، ما برای آب، تغذیه، بهداشت و  آموزش نهادهای مختلف بین‌المللی داریم که  برنامه‌های خاص خود را دارند و برای رفع مشکلات پناهجویان در منطقه همکاری می‌کنند.همه اقدامات صورت گرفته توسط کمیساریای پناهندگان  تحت مدیریت دولت انجام می‌شود.

رئیس دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در مشهد گفت: کمک برای ساخت سرپناه و مراکز مسکونی، کمک غذایی از طریق سازمان جهانی غذا و کمک‌های پزشکی بهداشتی توسط سازمان جهانی بهداشت در منطقه انجام شده است که البته همه این کمک‌ها تحت مدیریت دولت ایران صورت گرفته است لذا پس از ثبت‌نام اولیه پناهجویان در طرح دولت جمهوری اسلامی و دریافت آمار واضح و براساس نیازها و از طریق همکاری مشترک با دولت و شرکای تجاری خود، زیر نظر دولت به ارائه خدمات بپردازیم.

کاشور عنوان کرد:کار و اقدام برای تامین زیرساختهای اساسی قبلا در مناطقی مانند عراق، سوریه و ونزوئلا  انجام شده است، اما اکنون در حال فراهم نمودن اقدامات اولیه در اوکراین هستیم اما جامعه جهانی باید مطمئن باشد، خدمات رسانی به پناهجویان دیگر مناطق همچون گذشته ادامه خواهد داشت.

سید علی قاسمی، مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی نیز اظهارداشت: بخشی از اتباع خارجی غیر مجاز، حاضر به ثبت نام در طرح جدید شناسایی اتباع افغانستانی نیستند. این درحالی است که موقعیت کنونی برای اتباع افغانستانی بسیار مغتنم است، چراکه تا 6 ماه هیچ نیروی پلیسی نمی‌تواند از حضور اتباع افغانستانی ثبت‌نام شده در ایران جلوگیری کند.

وی افزود:طی بازرسی از کارگاه‌های مختلف با 50 کارفرمای متخلف که به شکل غیرقانونی از کارگران اتباع خارجی بدون مجوز بهره‌گیری می کردند، برخورد قانونی شده است و حدود 400 تبعه شاغل غیرمجاز نیز به اردوگاه‌های نگهداری اتباع خارجی فاقد مجوز اقامت بازگردانده شده‌اند.

قاسمی خاطرنشان کرد: سفیر فنلاند اعلام کرده است، کشورش قصد دارد در مجموع هزار و 300 تبعه افغانستانی را از ایران به فنلاند منتقل کند که البته 600 نفر از این تعداد اتباع جدیدالورود افغانستانی خواهند بود.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8466


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها