دیپلماسی❜ سیاسی/ سفر «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان به مشهد، تشرف به حرم رضوی و دیدار با مسئولان

  • بازدید: ۴۱۹
سیاسی/ سفر «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه پاکستان به مشهد، تشرف به حرم رضوی و دیدار با مسئولان
آستان قدس رضوی

تولیت آستان قدس رضوی:امروز فقدان دشمن‌شناسی مصیبت بزرگ جهان اسلام است

وزیر امور خارجه پاکستان که به مشهد سفر کرده بود، با تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی در دیدار «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان، ضمن خیرمقدم و خوش‌آمد گویی به جهت حضور در مشهد مقدس، اظهارداشت: بسیار خرسندم از اینکه وزیر خارجه پاکستان یک نیروی جوان از خانواده بزرگ بوتو است.

وی به ترور خانم بی‌نظیر بوتو نخست وزیر وقت پاکستان اشاره و ابراز کرد: دین مقدس اسلام با منطق، گفتگو، احسان، نیکوکاری و اخلاق حسنه پیشرفت کرده و جهان را تحت تأثیر خود قرار داده و اگر گاهی هم شمشیر به میدان می‌آمد در موارد استثنا بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اسلام باعقل، تدبیر، گفتگو و مخاطب قرار دادن وجدان انسان‌ها و اندیشه‌ها خود را عرضه کرده است، ابراز کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) طبق دستور خداوند متعال همه مسلمانان را به وحدت، اتحاد و مودت دعوت کرده و شعار آن حضرت «أَشِدّاءُ عَلَی الْکُفّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ» بود اما امروز متأسفانه عکس این شعار اتفاق می‌افتد و شاهد «أشداء علی بینهم رحماء الکفّار» هستیم.

وی افزود: در کدام یک از آموزه‌های قرآن کریم یا پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان شده که اگر مسلمانی با برخی اعتقادات شما مخالف بود او را کافر بدانید و بکشید؟ یکی از افتخارات و دستاوردهای رسول اکرم(ص) ایجاد امنیت در میان مردم و قبایل مختلف بوده است.

مروی در ادامه به اهمیت امنیت از منظر اسلام اشاره و عنوان کرد: امروز متأسفانه شاهد ناامنی در برخی کشورهای اسلامی هستیم که این ناامنی‌ها توسط خود مسلمانان ایجاد می‌شود؛ دشمنان اسلام که در صدر آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، عده‌ای ناآگاه را فریب داده‌اند که به نام دفاع از اسلام، مسلمانان را می‌‎کشند.

وی گفت: استکبار با ایجاد گروه‌های تروریستی همچون داعش از یک‌سوی در کشورهای اسلامی ناامنی ایجاد می‌کند و از سوی دیگر با بازتاب گسترده جنایات این گروه‌های تروریستی موجی از اسلامی هراسی و مسلمان هراسی را در دنیا ایجاد می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی فقدان دشمن‌شناسی را از مصیبت‌های امروز جهان اسلام دانست و عنوان کرد: امیدواریم با بیداری مردم و سران کشورهای اسلامی شر دشمنان اسلام از امت مسلمان کوتاه شود و مسلمانان در آرامش، امنیت و آسایش به سر ببرند.

وی در ادامه برخی اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی دو ملت ایران و پاکستان را برشمرد و با اشاره به سفر مقامات ارشد پاکستان به مشهد و زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع)، ابراز کرد: در طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی وزیران و مقامات مختلف کشور پاکستان به این بارگاه منور مشرف شدند، همچنین حرم مطهر رضوی سالانه میزبان حدود 500 هزار زائر عزیز پاکستانی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تمام زائران مورداحترام و تکریم خدام رضوی هستند، گفت: در تکریم زائران حضرت رضا(ع) ملیت، قومیت، زبان، فرهنگ، مذهب و جایگاه اجتماعی زائر برای آستان قدس تفاوتی ندارد و هرکسی در حرم مطهر رضوی پا می‌گذارد مهمان ولی و حجت خدا بوده و تکریم او به بهترین نحو وظیفه ما است.

وی در ادامه به خدمات آستان قدس به زائران پاکستانی اشاره و عنوان کرد: در حرم مطهر فضایی ویژه در اختیار زائران پاکستانی قرار داده شده تا بتوانند در آن محل برنامه‌های مختلف فرهنگی همانند سخنرانی، عزاداری، مداحی و غیره را با زبان بومی خود برگزار کنند.

مروی همچنین به افتتاح مجتمع خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه توسط آستان قدس اشاره و تصریح کرد: آستان قدس رضوی در مرز میرجاوه زائرسرایی را با امکانات رفاهی مناسب برای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی احداث کرده است که ظرفیت میزبانی از 3 هزار نفر را به‌طور هم‌زمان دارد.

برای تسهیل شرایط تشرف زائران پاکستانی به حرم رضوی خواهم کوشید

همچنین در این دیدار «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان به روابط عمیق دو ملت اشاره و با بیان اینکه ملت‌های ایران و پاکستان تنها همسایه نیستند‌ بلکه خواهران و برادران دینی یکدیگر هستند؛ سفر به مشهد را مایه خرسندی خود دانست و عنوان کرد: من به همان اندازه که فرزند پاکستان هستم،‌ فرزند ایران نیز هستم.

وی با بیان اینکه این نخستین سفر من به مشهد است و این سفر را برای خود مایه برکت می‌دانم، ابراز کرد: جمعیت بالایی از مردم پاکستان سالانه برای زیارت بارگاه مطهر امام رضا(ع) به مشهد سفر می‌کنند و پاکستان قدردان میهمان‌نوازی آستان قدس از زائران این کشور هست.

وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه آمادگی همکاری برای تسهیل شرایط حضور زائران پاکستانی به حرم مطهر رضوی را داریم، به سخنان تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: من تحت تأثیر سخنان شما قرار گرفتم و به‌محض بازگشت به پاکستان در ارتباط با صحبت‎های شما در خصوص تسهیل شرایط تشرف زائران پاکستانی به زیارت حضرت رضا(ع) کار خواهم کرد.

خبر دیگر در همین زمینه حاکی است:

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: پاکستانی‌ها جمعیت زیادی از زائران خارجی حرم امام رضا(ع) را به خود اختصاص می‌دهند و آنان علاقه ویژه‌ای برای سفر به مشهد و زیارت آن امام همام دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد به نقل از استانداری خراسان رضوی، بلاول بوتو زرداری، شب گذشته در بدو ورود به مشهد و هنگام استقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی از وی در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد، از میزبانی ویژه ایران بویژه در نخستین دیدارش با مقامات این کشور قدردانی کرد.

وی افزود:دیروز ملاقات ویژه‌ای با رئیس جمهور ایران داشتم که این نخستین دیدار من با یکی از مقامات ایرانی برای همیشه در ذهنم خواهد ماند.

وزیر امور خارجه پاکستان ادامه داد: رئیس جمهور ایران در این دیدار به این نکته اشاره کرد که بعد از ایرانیان، پاکستانی‌ها دومین جامعه مسلمانی هستند که به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند.

زرداری سفرها و دیدارهای بین مقامات دو کشور ایران و پاکستان را در توسعه روابط آنها بسیار پراهمیت دانست و گفت: یکی از سیاست‌های دولت پاکستان تقویت این روابط با ایران و گسترش هر چه بیشتر آن است که حداکثر تلاش خود را در این زمینه خواهم کرد.

وی اضافه کرد: مردم پاکستان همواره قدردان میزبانی شایسته ایرانی‌ها بوده‌اند و امید است بعد از پایان کرونا روابط بین دو کشور در بخش‌های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: علقه‌های خوب مذهبی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور ایران و پاکستان وجود دارد.

سیدهادی طباطبایی افزود: روابط گسترده بین دو کشور ایران و پاکستان بویژه در حوزه زیارت، این امید را بوجود می آورد که در آینده این روابط روشن‌تر و پربارتر از گذشته باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان در سفر یکروزه خود به مشهد مقدس پس از زیارت بارگاه منور رضوی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

>>> مشاهده ی گزارش تصویری ...

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8462


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها