دیپلماسی❜ زیارت/ تشرف سفیر نیجریه و دبیر اول سفارت پاکستان در ایران به حرم رضوی و بازدید از موزه فرش

  • بازدید: ۳۷۸
زیارت/ تشرف سفیر نیجریه و دبیر اول سفارت پاکستان در ایران به حرم رضوی و بازدید از  موزه فرش
آستان قدس رضوی

به گزارش آستان نیوز، عالی جناب یاکوب سلیمان؛ سفیر نیجریه در ایران شامگاه شنبه 31 اردیبهشت در حاشیه بازدید از اماکن متبرکه رضوی با اشاره به اینکه پس از ورود به حرم امام رضا(ع) حس معنوی بسیار نادری به من دست داد، گفت: این احساس را در هیچ مکان دیگری تجربه نکرده بودم.

وی با تأکید بر اینکه موزه‌های آستان قدس رضوی در سطح جهان اسلام زبان زد است، ادامه داد: در بازدید از فرش‌های نفیس و گرانبها در موزه فرش، بیشتر به نقش و نگارهای روی این قالی‌ها دقت می‌کردم که حاصل سال‌ها تلاش مردم ایران است و از دیدن آن‌ها لذت بردم.

سفیر نیجریه در ایران خاطرنشان کرد: معماری موزه، نحوه نگهداری از این آثار ارزشمند و زیبایی هنر ایرانی به کار رفته در این فرش‌های کهن و قدیمی حقیقتا من را مجذوب کرد و متوجه گذر زمان نشدم. امیدوارم سایر مسلمانان هم بتوانند برای بازدید از این موزه به مشهد سفر و شاهکار هنر ایرانی-اسلامی را در این موزه مشاهده کنند.

احیا و ترویج هنر فرش‌بافی 

خیرات خان؛ دبیر اول سفارت پاکستان در ایران نیز در ادامه این بازدید با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که در موزه فرش حرم مطهر امام رضا(ع) حضور پیدا می‌کنم، گفت: فرش‌های دست بافت تاریخی در این موزه با شرایط بسیار حساس نگهداری می‌شود و رنگ، طرح و ظرافت این فرش‌ها روح من را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی تاکید کرد: هنر فرش‌بافی به سبک سنتی در حالت احتضار قرار گرفته است اما آستان قدس رضوی در این موزه مجلل با نگهداری از فرش‌های دستبافت کهن، این هنر ارزشمند را زنده کرده است و در راستای ترویج آن می‌کوشد که حقیقتا این اقدام آستان مقدس رضوی قابل تقدیر است.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8420


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها