دیپلماسی❜ دانشگاهی/ بازدید سفرای آسیایی، اروپایی و آفریقایی از فضاهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  • بازدید: ۳۵۹
دانشگاهی/ بازدید سفرای آسیایی، اروپایی و آفریقایی از فضاهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دانشگاه علوم پزشکی

مسئولان حاضر در گردهمایی سفرا و دیپلمات‌های کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی از دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کردند.

به گزارش وب دا، در جریان این بازدیدها دکتر مسعود ملکی، دکتر ناصر سرگلزایی و دکتر بی‌بی مرجان رضوی روسای دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مشهد توضیحاتی در خصوص نوع فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، دانشجویی پژوهشی و درمانی و نیز نحوه حضور و جذب دانشجویان داخلی و خارجی به سفرا و سرکنسول‌های حاضر در گردهمایی سفرا و دیپلمات‌های کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی ارائه کردند.

همچنین در این بازدیدها در خصوص خدمات قابل ارائه در دانشکده‌ها توضیحاتی داده شد و مسئولان مربوطه آمادگی مجموعه‌شان را جهت همکاری فی‌مابین اعلام نمودند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد قابل توجهی دانشجوی بین‌الملل در رشته‌ها و دانشکده‌های مختلف دارد و هزینه تحصیل در این دانشگاه به مراتب پایین‌تر از دانشگاه‌های دیگر کشورها بوده و سفرا، دیپلمات‌ها و سرکنسول‌های حاضر در مشهد در جمع‌بندی‌های خود پس از بازدیدهای صورت گرفته به این نتیجه رسیدند تا دانشگاه علوم پزشکی مشهد را به دانشجویانشان به عنوان محلی مناسب از ابعاد علمی، آموزشی، پژوهشی و مالی برای ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف پزشکی و همچنین گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی‌ معرفی کنند.




خبر دیگر در همین زمینه حاکی است:

تقویت و گسترش همکاریهای علمی و آموزشی بین المللی؛ دستاورد اجلاس سفرا

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تقویت و گسترش همکاری های علمی و آموزشی دستاورد اجلاس سفرا و دیپلمات های کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی در مشهد بود که در ابعاد مختلف بین ایران و کشورهای مهمان بررسی شد.

دکتر مجید غیور مبرهن در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه در پایان اجلاس برنامه هایی که از سوی سازمان بهداشت جهانی برای همکاری بین کشورها پیشنهاد شده بود، مورد بررسی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: در این بین، برنامه هایی به صورت مشترک بین ایران و نیجریه، پاکستان، عمان، ایتالیا، ترکمنستان و عراق و تمام کشورهای که در اجلاس حضور داشتند، پیشنهاد شد و پیگیری آن در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: برخی از این برنامه ها می توان در بخش های خصوصی و دولتی در قالب همکاری های مشترک مورد ارزیابی قرار گیرد.

دکتر غیور گفت: در مدت زمان برگزاری این اجلاس، سفرا و دیپلمات های کشورهای آسیایی، اروپایی و افریقایی از ظرفیت های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید و ضمن آشنایی با توانمندی های این دانشگاه، مقدمات انعقاد تفاهم نامه های علمی و آموزشی نیز مورد بررسی قرار گرفت.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8419


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها