دیپلماسی❜ فرهنگی/ تقویم فرهیخت: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱، برپایی بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مشهد

  • بازدید: ۵۹۸
فرهنگی/ تقویم فرهیخت: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱، برپایی بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مشهد
بنیاد امام رضا(ع)

جشنواره ی بین المللی، فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) رویداد مبارکی است که به همت «بنیاد بین المللی امام رضا(ع)» مستقر در مشهد، طی نوزده سال گذشته با محوریت دهه ی کرامت (اول تا یازدهم ذیقعده هر سال) طی یک سال همراه با برنامه های پرشماری در تمام سی و یک استان ایران اسلامی و نیز در بسیاری از نقاط در خارج از کشور با شکوه فراوان برگزار می شود.

این رویداد به صورت متمرکز همه ساله از سالروز ولادت باسعادت کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه سلام الله علیها در قم (اول ذیقعده) آغاز شده و همزمان با شب ولادت امام رئوف، السلطان علی ابن موسی الرضا علیه السلام (یازدهم ذیقعده) در مشهد به اوج خود می رسد.

انتخاب «خادم برگزیده ی رضوی» از میان چهره های خدوم و فعال در عرصه ی نشر، چاپ و تبلیغ فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور و نیز برگزاری همایش ها، مسابقات، نمایشگاه ها، کارگاه ها در رشته های مختلف فرهنگی و هنری و دینی و برپایی مراسم جشن به اشکال گوناگون و برای گروه های سنی مختلف در سی و یک استان کشور همچنین برگزاری ویژه مراسمی باشکوه در شب میلاد آن امام همام در «مشهد»، از جمله برنامه های این بنیاد بین المللی است که با ساختاری مرتبط با «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» اما به صورت مستقل در مشهد فعالیت می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در باره ی این جشنواره ی بین المللی، به وبگاه رسمی شمس توس مراجعه فرمایید.  

دو خبر مرتبط: پوستر بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام رونمایی شد

پوستر بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در حاشیه جلسه هماهنگی ستاد دهه کرامت توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران رونمایی شد.

بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام  از دهه کرامت سال جاری به مدت یک سال در بخش های مختلف به میزبانی استان های کشور به صورت ملی و بین المللی برگزار خواهد شد.

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام با معاون فرهنگی شهردار مشهد

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام با معاون فرهنگی شهردار مشهد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام، مدیرعامل و جمعی از مدیران بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در آستانه دهه کرامت با معاون فرهنگی شهردار مشهد دیدار و گفتگو کردند.

محمودرضا برازش در این دیدار با تشریح برنامه‌های بنیاد در دهه کرامت اظهار کرد: تلاش ما این است که برنامه ها را به سمت مردمی شدن برده و با مشارکت نهادها و گروه‌های مردمی به انجام برسانیم.

وی افزود: در ایام دهه کرامت معرفی خادمان برگزیده رضوی در بخش ملی و بین المللی در ویژه برنامه شب میلاد امام رضا علیه السلام در تالار قدس کتابخانه حرم مطهر رضوی انجام خواهد شد.

برازش دیگر اقدامات بنیاد در این دهه را آماده سازی طرح های گرافیکی ویژه برای اکران در کلانشهرها و شهرهای کشور اعلام کرد و افزود:امیدواریم با همکاری شهرداری ها خصوصا شهرداری مشهد این طرح ها همزمان با دهه کرامت اکران شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام تاکید کرد: آماده ایم در راستای اهداف مشترک برنامه‌هایی را با شهرداری مشهد، ویژه دهه کرامت و ترویج سبک زندگی رضوی طراحی و اجرا کنیم.

باغگلی، معاون فرهنگی شهردار مشهد نیز در این نشست بر همکاری مشترک با بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام تاکید کرد و گفت: بنیاد دارای گنجینه ارزشمندی از آثار هنری مرتبط با امام هشتم(ع) که می تواند مورد استفاده علاقه مندان و نهادهای فرهنگی از جمله شهرداری ها قرار گیرد.

وی افزود: آماده ایم برنامه های کوتاه مدت ویژه دهه کرامت و برنامه های بلند مدت برای طول سال را با بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام طراحی و اجرا کنیم.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8410


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها