دیپلماسی❜ دانشگاهی/ نشست هم افزایی مدیران دانشگاه های اندونزی و دانشکده الهیات و معارف اسلامی

  • بازدید: ۳۸۱
دانشگاهی/ نشست هم افزایی مدیران دانشگاه های اندونزی و دانشکده الهیات و معارف اسلامی
دانشگاه فردوسی مشهد

تعدادی از اساتید و رؤسای دانشگاه های کشور اندونزی روز پنجشنبه 25 فروردین ماه 1401 با حضور در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد با جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با حضور دکتر احسان قبول مدیر همکاری های علمی بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه، دکتر عباس جوارشکیان رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دکتر حسین افخمی روحانی رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی و برخی از روسای دانشکده ها برگزار شد، دکتر عباس جوارشکیان ضمن خوش آمدگویی، معرفی رشته ها و گروه های آموزشی، به بیان اهمیت گسترش روابط علمی و فعالیت های بین المللی مشترک میان دو کشور پرداخت.

در ادامه این نشست، موارد همکاری و راه های توسعه روابط آموزشی و پژوهشی دانشکده الهیات و دانشگاه های کشور اندونزی از جمله فعالیت‌های آموزشی مشترک در قالب تبادل استاد و دانشجو با تأکید بر حضور دانشجویان اندونزیایی در ایران، انجام فعالیت‌های پژوهشی در قالب نگارش مقالات مشترک، مشارکت در داوری نشریه‌های علمی و رساله‌های دکتری، برگزاری نشست‌های علمی مشترک و مجازی توسط دکتر عباس اقدسی بیان و مورد موافقت قرار گرفت.

در پایان جلسه، دکتر جوارشکیان ضمن اعلام موافقت خود با پیشنهادهای هیأت اندونزیایی، بر گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترک تأکید نمود.

یادآور می شود این هیئت علمی و دانشگاهی کشور اندونزی در ادامه ی دیدارهای خود با معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش آستان نیوز، اعضاء هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور اندونزی در این دیدار که صبح امروز در دفتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد ذوالفقاری؛ معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، با ظرفیت‌های علمی و فرهنگی این آستان مقدس آشنا شدند.

معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم با اشاره به مقام و جایگاه رفیع امامت و حجج الهی، زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس را فرصت و نعمت بی‌بدیلی دانست که در این ایام ماه مبارک رمضان نصیب میهمانان شده است.

وی ضمن بازخوانی روایاتی در شأن امام رضا(ع) به کرامات این امام همام اشاره کرد و ائمه معصومین و حجج الهی را پناهگاه همه مؤمنان دانست.

این مقام مسئول همچنین در ادامه به معرفی ظرفیت‌های بالای علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اشاره کرد و به ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی، امام رضا(ع) و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی پرداخت.

بازدیدکنندگان نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، فرصت حضور در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) را مغتنم شمرده و ابراز کردند حس و حال معنوی این مکان مقدس را جای دیگری تجربه نکرده‌اند.


:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8390


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها