دیپلماسی❜ اقتصادی/ تقویم فرهیخت: ۷ تا۱۰ اسفند۱۴۰۰، نمایشگاه اختصاصی ایران، تاجیکستان بامحوریت خراسان

  • بازدید: ۷۶۵
اقتصادی/ تقویم فرهیخت: ۷ تا۱۰ اسفند۱۴۰۰، نمایشگاه اختصاصی ایران، تاجیکستان بامحوریت خراسان
شهرداری مشهد

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور تاجیکستان از هفتم اسفند ماه امسال با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی ایران و مشهد برگزار می‌شود.

مجید دبیریان در گفت‌وگو با ایسنا پیرامون حضور شهرداری مشهد در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور تاجیکستان اظهار کرد: شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد متولی برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی، صنعتی و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه تاجیکستان است. این نمایشگاه که هفتم اسفند ماه برگزار می‌شود، بهترین فرصت‌ برای نمایش ظرفیت‌ها و توانمندی کشور و به ویژه مشهد است.

وی افزود: بایستی حوزه فعالیت‌های شهرداری را فراتر از محدوده جغرافیایی مشهد ببینیم و توانمندی‌های خود به سایر شهرها و کشورها صادر نماییم.

دبیریان عنوان کرد: مشهد در حوزه خدمات شهری پیشتاز بوده و در بسیاری از شاخص‌ها نیز جزو برترین‌ها در کشور و منطقه به شمار می‌آید. همچنین در حوزه فنی و عمران ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در این شهر حاصل آمده است. به عنوان مثال در حوزه اقتصادی شاهد آن هستیم که پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و مشارکتی در مشهد اجرا می‌شود که فرصت‌های مناسبی را در این شهر فراهم آورده است. همچنین می‌توانیم از بستر فراهم شده برای حوزه فرهنگی استفاده کرده و در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های فرهنگی و رویکردهای مشترک میان کشورهای ایران و تاجیکستان با محوریت حضرت رضا(ع) اقدام کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی صورت پذیرفته با شهردار مقرر شده غرفه‌ای با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مشهد در اختیار شهرداری قرار گیرد. به همین جهت از معاونت‌های مختلف درخواست شده که در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و حداکثر ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: انتظار می‌رود معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با حضور پررنگ و ایفای نقشی فعال‌تر نسبت به سایر معاونت‌ها ضمن معرفی توانمندی‌های شکل گرفته، ظرفیت‌های فعلی و بالقوه‌ای که در شهر وجود دارد را ارائه کند.

دبیریان تصریح کرد: مخاطبان ما در این نمایشگاه ۲ دسته هستند. یک دسته سرمایه‌گذارانی که در نمایشگاه حضور دارند و با معرفی توانمندی‌ها می‌توانند در مشهد سرمایه‌گذاری کنند. دسته دوم کسانی هستند که معاونت اقتصادی شهرداری پیش از حضور در نمایشگاه آنان را شناسایی کرده و برای حضور در نمایشگاه از ایشان دعوت به عمل آورده است.

وی افزود: امیدواریم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های شهرداری مشهد در حوزه اقتصادی تعامل ویژه‌ای با کشور تاجیکستان آغاز نماییم. تاجیکستان یکی از سه کشور فارسی زبان دنیاست که با ایران وجوه مشترک فرهنگی و اقتصادی داشته و می‌توان به این واسطه رابطه خوبی با آن برقرار کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: تاجیکستان سند توسعه اقتصادی را تنظیم کرده و با برنامه‌ریزی در جهت توسعه اقتصادی گام‌های بلندی را برداشته است. ما باید نقش و سهم خود را در توسعه و بازار تاجیکستان به دست بیاریم.

دبیریان با اشاره به اینکه بهره‌مندی از شرکت‌های کارآفرینی، دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها ظرفیتی ویژه بوده که بایستی از آن‌ در نمایشگاه تاجیکستان یاری گرفت، گفت: مجموعه‌های نوآور که در کارخانه نوآوری فعال است و یا به واسطه برگزاری وبینارها و نشست‌های هم‌آفرینی با آن‌ها ارتباط گرفته‌ایم، ظرفیتی مغتنم برای حضور پررنگ در نمایشگاه تاجیکستان به شمار می‌آید.

وی عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از ظرفیت‌هایی که می‌توان از آن بهره‌مند شد، کار مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف نمایش دستاوردها و اقدامات آن‌ در تاجیکستان و سایر کشورهاست. در نمایشگاه‌های بین‌المللی از این دست می‌توان با معرفی ظرفیت این شرکت‌ها قراردادهای ارائه خدمات منعقد کرد. شهرداری مشهد نیز به واسطه این همکاری‌ها می‌تواند از قبل آن منتفع شود.

:: لینک کوتاه مطلب :: farhikhtt.ir/post/8340


Share
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.


تارنمای فرهیخت

آمارها و بازدیدها